Erbas Helikopteri predstavili su danas svoj prvi potpuno novi helikopter nakon više decenija. Nova letelica nosiće oznaku H140. Dva dana ranije, američka kompanija Robinson predstavila je takođe svoj potpuno novi helikopter, mlazni jednomotorac R88.
Kako su saopštili iz Erbasa, H140 će biti namenjen za HEMS službe i prevoz putnika u komercijalnim i privatnim operacijama. Letelica spada u helikoptere ukupne težine 3 tone i predstavlja dalju evoluciju modela H135.
Od prepoznatljivih dizajn rešenja izdvajaju se veća vrata u obliku školjke, sa visokom repnom sekcijom koja omogućava prohodnost različitim sistemima nosila, uključujući module intenzivne nege i transportne inkubatore. Velika klizna vrata olakšavaju pristup kabini, koja može da primi do šest putnika. Rep ima T konfiguraciju sa, kako proizvođač objašnjava, optimizovanim Fenestronom od kojeg se očekuje manja buka, kao i petokraki rotor koji je preuzet sa H145. Novi tip će biti pogonjen motorom kompanije Safran Arius 2E od 700 konjskih snaga, standardno će imati FADEC i Erbasovu „Helionix“ avioniku.
Kompanija planira da započne isporuke H140 u 2028. godini, prvobitno ciljajući sektor hitne medicinske pomoći. U danu premijere Erbas Helikopteri već su zabeležili preko 61 narudžbinu za novi tip. Još jedna potvrda izuzetno jakog tržišta civilnih helikoptera, posebno za francusko-nemačkog proizvođača.
Trenutno su u razvoju četiri namenskih prototipa, pri čemu je prvi vazduhoplov već na letnim ispitivanjima u Donevortu.
Robinson R88

Američka kompanija Robinson takođe je predstavila svoj potpuno novi helikopter R88 nakon 15 godina koji predstavlja prvi veći iskorak od tradicionalnog projektovanja lakih civilnih helikoptera. Reč je o jednomotornom mlaznom helikopteru sa deset sedišta, koji bi svoj prvi let mogao imati ove godine. Sertifikacija celokupne letelice i početak prodaje, kako je saopštio proizvođač, očekuju se do kraja ove decenije.
Sa najavljenom cenom od 3,3 miliona dolara, R88 ima prostran kabinski prostor za osam putnika i oko 800 kilograma korisnog tereta, sa punim rezervoarom goriva. Proizvođač planira da ga na tržištu pozicionira kao letelicu za HEMS, gašenje požara iz vazduha i prevoz putnika u privatnom i komercijalnom saobraćaju.
Safran će takođe obezbediti pogonsku grupu, motor Ariel 2W od 1000 konjskih snaga. Zadržan je Robinsonov dvokraki glavni rotor uz nov raspored dvostrukih cikličnih kontrola (biće montirane na podu umesto tradicionalnog Robinson dizajna sa „klackalica šipkom“). Imaće dvostruke hidrauličke sisteme, standardna vetrobranska stakla otporna na udarce ptica i stranih tela i zadnja „školjka“ vrata pogodna za medicinske operacije.
Planirane specifikacije performansi uključuju dolet koji prelazi 350 nautičkih milja i autonomiju veću od 3,5 sata. Helikopter će, prema proizvođaču, imati sposobnost nošenja spoljnog tereta od 1,3 tone što ga svrstava u kategoriju performansi većih helikoptera poput Bela 429 i Erbasa H135.