BEG airport status
Burže 2013: Pet dana u epicentru globalne vazduhoplovne industrije

Burže 2013: Pet dana u epicentru globalne vazduhoplovne industrije

BEOGRAD – 50. jubilarni Le Burže zvanično je zatvoren prekjuče prilično zanimljivim letačkim programom koji je bio prava poslastica namenjena široj publici koja je za vikend preplavila najstariji pariški aerodrom. Od ponedeljka do petka, letački program nije bio toliko atraktivan – fokus je bio na poslu, prezentaciji i merketinškoj dominaciji.

 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 
Od oldtajmera izuzetno aktivne francuske warbird scene (leteli su Lajtning, DC-3, Super Konstelejšn), akro-grupe francuskog ratnog vazduhoplovstva koja je bila prinuđena da primeni rezervni program sa vertikalnom restrikcijom zbog niske baze oblaka, najzanimljivije ruske tehnike u pogledu mašina i upravljanja istom, preko dominacije najnovijeg evropskog civilnog i vojnog letećeg hardvera, poslednji dan Buržea bio je sasvim solidan vazduhoplovni vašar. Šalei (namenski izgrađeni bungalovi izlagača van sajamskih hala) bili su ograđeni već u petak kada je sajam zvanično bio otvoren za javnost i kada je počeo lagani egzodus poslovnih posetilaca.

Što se letačkog programa prvih pet poslovnih dana tiče, osim A400M (evropskog debitanta koji na Farnborou nije bio odobren za displej), nenadmašnog Su-35S, uvek zanimljivog Aligatora i možda još par zanimljivih nastupa uz prvi prelet novog A350, autoru ovih redova ništa bitnije nije zaokupilo pažnju. Letački program nam nije ni bio fokus petodnevnog izveštavanja i potrage za najzanimljivijim novinama i pričama koje imaju veze sa Srbijom, posebno zbog činjenice da smo u Parizu imali Londonsko vreme.
 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 
Aktivnosti na najvećem planetarnom skupu civilne i vojne vazduhoplovne industrije odigravaju se svake dve godine u halama i šaleima, pored izloženih letelica, PVO sistema i drugih poslednjih tehnoloških inovacija. Najveće svetske kompanije demonstriraju svoju stvarnu i marketinšku veličinu, konkurenti, konsultani i novinari razgledaju ponuđeno, uspostavljaju kontakte i tragaju za informacijama. Sama fizička veličina događaja je impozantna, nivo detalja u pogledu prisutnog i izloženog je praznik za svakoga ko ima makar i površan interes za avijaciju.

Što se izveštavanja tiče, sajam je možda i moguće obići u celosti, uzeti svaki postojeći reklamni materijal ili prospekt, porazgovarati sa svakim izlagačem, direktorom marketinga ili prodaje, ali isključivo ako ste jedna od većih medijskih kuća u niši gde je sve zanimljivo i gde vesti ima gotovo na dnevnom nivou.
 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Vežite se…

 
Tango Six će ostati veran tradiciji koju smo započeli još 2009. godine. Nećemo reciklirati vesti i već pročitane preglede dešavanja koji su prethodnih sedam dana gotovo u trenutku bili online putem kuća kao što su Flightglobal ili Aviation Week.

Umesto toga prenećemo vam dešavanja koja imaju direktne ili posredne veze sa Srbijom i regionom, ispričaćemo vam najzanimljivije priče o letelicama, inovacijama, tehnologijma i ljudima koji stoje iza njih. Sve interesantne priče do kojih smo uspeli da dođemo za pet dana koliko smo proveli na Buržeu.

Detaljnije ćemo rekonstruisati put delegacije Ministarstva odbrane Srbije i njihove sastanke sa kompanijom MiG kao i putanju kroz Burže posvećenu priči sa firmama koje su potencijalni učesnici na predstojećoj modernizaciji Super Galeba.
 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 
Prenećemo šta MBDA nudi u oblasti PVO sistema i koliko su puta do sada ugostili pripadnike 250. raketne brigade, predstavićemo vam novi MiG-ov trenažer, obići ćemo zajedno koncept „modularne topovnjače“ na Spartanu, videćete šta je Beechcraft rekao o poslovanju sa SMATSOM i kako izgelada instrumentacija za kalibraciju radio-NAV sredstava. Za najveće fanove Sergeja Bogdana spremamo intervju s njim koji smo dobili odmah nakon jednog od letova Su-35S, predstavićemo vam jednu privatnu COIN inicijativu koja preti da uzme deo kolača velikim i ustanovljenim igračima, videćete interesantan intervju sa glavnim opitnim pilotom Airbas Militaryja Edom Strongmanom uz obilazak A400M. Obišli smo i CN-295, AN-70 kao i najinteresantnije Eurocoptere koji bi potencijalno mogli da se nađu u sastavima naše vojske i posebno policije. Videćete poređenja dva konkurentska sistema za green taxi putničkih aviona, šta ATR kaže o detaljima -500 verzije koju je Jat nedavno iznajmio, šta bi Falcon mogao da ponudi Vladi Srbije kao zamenu za njen avion i kako je jedan živopisni Francuz obleteo planetu u Pipistel Virusu.
 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

27. Nov 2024.Pogledaj