BEG airport status
Srbija sa dva aviona u Zeltwegu

Srbija sa dva aviona u Zeltwegu

BEOGRAD – Šesti aeromiting “AirPower“ održan je 28. i 29. juna u austrijskoj vazduhoplovnoj bazi Zeltweg. Bio je to još jedan zanimljiv i atraktivan događaj koji je obilovao dinamičnim letačkim nastupima, aero-miting je za dva dana posetilo oko 300 hiljada ljudi a Srbiju su predstavljala dva aviona.

 

An-26 drugi put na Zeltwegu. Foto: Vladimir Čolić
An-26 drugi put na Zeltwegu. Foto: Vladimir Čolić

Pored Austrije, koja je prikazala gotovo sve tipove vojnih vazduhoplova sa kojima raspolaže a učestvovala je i sa drugim vidovima vojske, na aero-mitingu je učestvovalo još 17 država. Bila je prisutna i velika flota kompanije Red Bull koja je i jedan od glavnih organizatora “AirPowera“.

Najbolje utiske u letu (program se mogao pratiti preko live-streama) svakako su ostavili mlazni borbeni avioni, austrijski Eurofajter, holandski i belgijski F-16 te mađarski Gripen. Na nebu i na zemlji su se pored savremenih višenamenskih borbenih, transportnih, školskih i trenažnih aviona, jedrilica i helikoptera, mogli videti i oldtajmeri – od aviona iz II. Svetskog rata pa sve do mlaznjaka. Letački program je obogaćen učešćem akro-grupa, turske ‘’Turk Yildizlari’’, švajcarske ‘’Patrouille Suisse’’, španske ‘’Patrulla Aguila’’ i italijanske ‘’Frecce tricolori’’ koja je po mnogima ostavila najbolji utisak i izvela najinteresantnije manevre.
 

Najbolje pozicije za gledanje programa. Foto: Vladimir Čolić
Najbolje pozicije za gledanje programa. Foto: Vladimir Čolić

Svakako treba istaći i nastup svetskog akrobatskog prvaka Mađara Petera Bešenjija u svom avionu Corvus CA-41 ‘’Racer’’ sa kojim nastupa upravo za Red Bull Air Race team. Sada već čuveni Felix Baumgartner čovek koji je 14. oktobra 2012. postavio svetske rekorde: visinski rekord u letu balonom sa posadom, skok padobranom sa najveće visine i najveća brzina slobodnog pada, delio je autograme ispred kapsule iz koje je skakao u okviru projekta Red Bull Stratos.
 

Učešće Srbije

 
Srbija je bila predstavljena u statičkom delu sa transportnim avionom An-26 iz 138. transportne avijacijske eskadrile, 204. vazduhoplovne brigade sa Batajnice. Ovo je bilo drugo učešće našeg vojnog vazduhoplovstva na aero-mitingu “AirPower“ a prethodna poseta je bila 2011. godine kada smo učestvovali sa Super galebom i An-26 na statici.

U letačkom programu videli smo oldtajmer G-2 Galeb beogradskog aero kluba “Galeb“ koji je takođe učestvovao 2011. godine ali samo u statici. Ove godine iznad Zeltwega G-2 je leteo nekadašnji piloti akro-grupe “Leteće Zvezde“ Saša Ristić.

Pored ovog međunarodnog aeromitinga, V i PVO će, ponovo sa An-26 a možda i sa još jednim avionom, učestvovati i u Kečkemetu, Mađarska – 3. i 4. avgusta. Biće to šesti put zaredom da naše vazduhoplovstvo bude prisutno na ovoj manifestaciji koja je kao i  “AirPower“ poslednjih godina postala izuzetno interesanatan i vrlo posećen aero-miting u ovom delu Evrope.
 

Transparentno. Pristupni paneli i rampa otvoreni. Foto: Vladimir Čolić
Transparentno. Pristupni paneli i rampa otvoreni. Foto: Vladimir Čolić

Aero-klub ''Galeb'' u punom sastavu. Foto: Vladimir Čolić
Aero-klub “Galeb“ u punom sastavu. Foto: Vladimir Čolić

 
 
 
[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Lola nikaragvanska na: [ANALIZA] Planovi za naoružavanje srpskih Rafala: Domaća vazduhoplovna ubojna sredstva u razvoju

Ovoliko raketa u razvoju nema ni ceo NATO u ovom trenutku. Ne razumem da je toliko novca i znanja rasuto po raznim stranama i firmama. Drzava treba da stavi šapu na razvoj ovoga, izabere 2-3 perspektivna i korisna projekta, fokusira se na njih, uvede ih u serijsku proizvodnju pa onda prst na čelo, analiza i…

02. Apr 2025.Pogledaj

Stojko na: [ANALIZA] Planovi za naoružavanje srpskih Rafala: Domaća vazduhoplovna ubojna sredstva u razvoju

Jel imamo mozda negde podatak koliko je nevodjenih bombi baceno za vreme svih ovih nasin Balkanskih ratova u 20. veku, od strane Vojske Srbije, Jugoslavije, Republike Srpske i Krajine? A koliko je recimo raketa Maverik ispaljeno, posto je to jedina vodjena raketa u naoruzanju?

02. Apr 2025.Pogledaj

Perko na: [ANALIZA] Planovi za naoružavanje srpskih Rafala: Domaća vazduhoplovna ubojna sredstva u razvoju

Sa izuzetkom par sredstava skoro ništa. Dosta toga su samo atrape, modeli kako bi nešto izgledalo, a deo nema veze sa VS ili VTI već su projekti privatnih firmi i njihova stvar koliko će da ulože.

02. Apr 2025.Pogledaj

Dr Branko Stojisavljević na: [ANALIZA] Planovi za naoružavanje srpskih Rafala: Domaća vazduhoplovna ubojna sredstva u razvoju

Da li je neko postavio pitanje Gospodinu Miloradoviću, koliko je uloženo, bolje rečeno bačeno a možda i oprano para u nešto se može nazvati nekim razvojem raznih sredstava koja su u startu bila u tehnološkom zaostatku, godinama kao razvijana, nikad dovršena i nikad u upotrebi.Sve je to slika i prilika ove države...

02. Apr 2025.Pogledaj

Veljko na: [ANALIZA] Planovi za naoružavanje srpskih Rafala: Domaća vazduhoplovna ubojna sredstva u razvoju

To sve je veliko nista,Mica ce biti sasvim dovoljne,a ovo ostalo bacanje para

02. Apr 2025.Pogledaj