BEG airport status
Burže 2013: “Real vision simulator“ kompanije MiG

Burže 2013: “Real vision simulator“ kompanije MiG

BURŽE – Punjenje gorivom u vazduhu, sletanje na nosač aviona uz taksiranje na palubi, letenje u formaciji i poslednje ravnanje – neke su od najkritičnijih faza leta za koje je potrebna veština koja se dobija konstantnom trenažom. Kompanija MiG je ovo poslednje rešila jednim prilično zanimljivim trenažerom koji je predstavila na ovogodišenjm Buržeu.

 

Real vision simulator
Real vision simulator

“Real vision simulator“ namenjen je simulaciji specifičnih letačkih zadataka kroz reprodukciju vizuelnog stereo efekta u opsegu od 0,1 do 100 metara razdaljine od očiju pilota. Na taj način dobija se potrebna dubina pogleda koja je neophodna radi vernije simulacije osećaja prostora prilikom, na primer, poslednjeg ravanja letelice pred sletanje.

Budući da je simulator razvijen i izrađen u okviru kompanije MiG, on je namenjem prevashodno verziji MiG-29K/KUB za koju je lepeza potrebne veštine u tehnici pilotiranja nešto šira zbog operacija sa nosača aviona.
 

Prilaz avionu IL-78
Prilaz avionu IL-78

Simulator se sastoji iz nekoliko segmenata čija je celina, ako izuzmemo dodatnu tehnologiju za simulaciju dubine vida i izradu kokpita, slična MiG-29 simulatoru koju poseduje ViPVO Srbije. Sastoji se iz replike kokpita, vizuelnog sistema koji je baziran na projektorima koji na platnu proizvode 3D sliku (zbog koje pilot nosi 3D naočare), kompjuterskog sistema i radne stanice za upravljanje misijom, zadavanje njenih parametara kao i njihovo praćenje u realnom vremenu.

Pored simuliranja svih najzahtevnijih faza leta, simulator može generisati svako doba dana, meteo situaciju, vetrove i kompleksne uslove koji vladaju na pisti ili nosaču aviona.
 

Unutrašnjost kokpita
Unutrašnjost kokpita

Sletanje na nosač aviona
Sletanje na nosač aviona

Ljubaznošću kompanije MiG dobili smo priliku da se oprobamo u simuliranom punjenju gorivom u vazduhu i sletanju na nosač aviona u MiG-u 29K. Iznenađujuća “težina“ na palici je kažu normalna stvar i u potpunosti simulira pravi avion. Kako smo savladali potrebni (fizički) napor, koncentraciju i koordinaciju pogledajte u ovoj video reportaži.
 
 

 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Ba

Citat iz clanka:"Koliko je MiG-29M2 zaista kvalitetan kao izbor za srpsko ViPVO?"

"Na donjim fotografijama je prikazana kabina MiG-35 aviona gde palica pilota kompletno zaklanja centralni digitalni prikazivač koji je trebalo da bude PFD i čini ga neupotrebljivim a pogotovo komande na displeju sa donje strane"

– Koliko vidim to nije slucaj. Na prilozenim slikama se jasno vidi da su u odnosu na polozaj glave digitalni pokazivaci jasno vidljivi, kako centralni, tako i bocni. Ispravite me ako gresim. Ne usudjujem se da iznosim tvrdnje i zakljucke samo na osnovu fotografija.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

27. Nov 2024.Pogledaj