BEG airport status
Preživeti aero-miting. Tips ‘n’ tricks

Preživeti aero-miting. Tips ‘n’ tricks

Nije „open door event“, nije neki značajan datum (koliko god neko nemaštovito pokušao da iskoristi nekih tamo 100 godina). Na sreću ne preti nam rat. Tako je. Uspeli smo da konačno uđemo u ciklus. Ciklus neke normalnosti. Organizuje se aero-miting zbog aero-mitinga. Bez neke agende. Barem bih ja želeo da je tako. Nisam sklon nasilnom kopanju po motivima. Da sam zadrt pa da spojim politiku, dokazivanje, silovanje nad realnim sposobnostima…
Kažem, ne bih želeo posmatrati događaj koji nam predstoji nikako drugačije nego kao „praznik ljubitelja vazduhoplovstva svih uzrasta“. Stvar je u tome da čak želim i da preteram. Da upotrebim pomenutu krilaticu u stilu najodvratnijeg voditelja RTS-a sa najgrubljim mogućim glasom. Želeo bih, da mogu, da svima uteram u kosti lepotu onoga šta nas čeka. Da kolektivno svi sjašemo sa svojih ciničnih opsesija za najmanjim detaljima koji mogu krenuti naopako i da konačno uživamo bez pritiska tužne stvarnosti, raznih okolnosti koje su van naše kontrole i stroge simbolike.

Vama kao pošteno istraumiranom entuzijasti avijacije stoga će biti potreban vodič. Vodič kako autentično uživati u događaju koji će se (nadamo se od sada) dešavati tek jednom godišnje. Ove godine je ozbiljno. Vojska (preciznije RV) se zaista angažovala, otvorila, upotrebila do sada neviđen pristup (ne spektakularan, samo do sada neviđen) i svi odgovorni su zaista dali sve od sebe. Tako da bez panike. Doživećemo događaj o kome smo samo čitali i maštali.

Iz tog razloga, ovoga puta nećete smeti da ponovite greške koje ste pravili na dosadašnjim mitinzima. Nećete smeti da budete ravnodušni prema svom vremenu i načinu na koji ćete sve to doživeti. Ne kažem da pazite šta radite i budete napeti, ali da će Vam trebati saveti kako da iz Nedelje izvučete maksimum, trebaće Vam. Evo ih.

Gužva, parking, prljavi-glupi-ružni

Protiv svega ovoga nažalost nema saveta. Ne vozim, tako da famozne „nepogrešivo pouzdane“ taktike parkiranja i periode najveće gužve ne znam. Ono što sigurno znam je da nikako ne dozvolite da Vam bilo šta od nabrojanog pokvari miting a da isti nije ni počeo! Ili ubedite prijatelja ili devojku da Vas vodi za ruku dok čvrsto držite oči zatvorene, do same stajanke ili postanite bloger koji prati avijaciju. Tako ćete recimo, kao ja, imati obezbeđen parking i doćićete avionom na dan mitinga (u mom slučaju motornim zmajem). Dok će Vas na zemlji čekati devojke sa kojima ste snimali kalendar. Bling bling bičiz.

Društvo

Make or break odluka koja nimalo nije naivna. Od devojke/žene/najbolje drugarice (ribetine koja Vam je van dometa) preko porodice, malog komšije „koji se uvek ložio na avijaciju“. Svi će iz nekog razloga „želeti da ih vodite“. Iako su sasvim sposobni da sami odu. Načina da se izvučete praktično da i nema. Jedan od mogućih doduše je da ste pripadnik neke od „grupa“ ili „zajednica“. Te gomile su obično sa nekog foruma posvećenog avijaciji, strukovne kolege (piloti, mehaničari, spoteri) ili slični. Činjenicu da inače ne možete očima da ih vidite (već samo čitate na monitoru ili ogovarate) moraćete nekako da progutate. Verujte, bolje i to nego ženska osoba koja dobije napad dosade posle osme minute. Bolje gledati bubuljičavu kreaturu sa foruma nego hodati 20 puta po piće, hranu i ići do wc-a sa devojkom jer, bože moj, „ne može sama“. Siguran sam da znate gde ovo vodi. Morate praviti solomonske kompromise i trpeti manje zlo. Naoružajte se strpljenjem i budite onako preterano srećni, do potpunog foliranja. Time rizikujete da oni (onako neprijatno) budu svesni koliko ih ne želite tu. To je Vaša izjava. Bolje i to nego da im kažete kako se svarno osećate.
Vodite komšiju – ako on plaća gorivo i ima kola.
Vodite devojku – ako morate.
Idite sa ortacima sa foruma – ako ste toliko jadni da prave prijatelje i nemate.
Istrpite svaki loš izbor onako junački i neprekidno ponavljajte u sebi: Miraž, Dva’esdevetka, Kec, Tajfun…

Fotografisanja, snimanja, crtanja, skiciranja…

Morate ignorisati taj prvi životinjski impuls pravog ljubitelja avijacije da se na aero-mitingu pojavite kao japanski turista. Sa više digitalnih aparata i kamkordera nego ruku. Sigurni ste da tu potrebu ne možete kontrolisati? Razmislite još jednom. Realno, pratite minimum pet foruma posvećenih avijaciji. Ako (zbog rasprave samo) kažemo da na svakom od njih postoji po dva člana koja se profi ili polu-profi bave fotografijom imamo 10 ljudi koji će napraviti, brat-bratu, više od 1000 dobrih fotki.
Lupio sam broj zbog dramatizacije, ali kapirate…
Samo trojica od njih su neka imena koja bez blama mogu da na svaku fotku stave watermark (amateri koji to rade patetični su, naravno). Što Vama ostavlja 90% fotki koje možete predstaviti kao svoje.
Opet realno, nikada nećete moći da napravite fotke kao oni (ovo nije izazov nego kanon) i ono najbitnije – propuštate trenutke. Budale koje u burst-modu od fotki naprave film jednostavno propuste ono što slikaju. Gledaju rutinu (do sada uživo nikad viđenog aviona) kroz foto/video objektiv. Pokušavaju da nešto kao „sačuvaju od zaborava“. Alo!
Budite pametni. Ostavite opremu kući i gledajte njihov materijal na netu. Jednostavno.

Smarač

On je ili krenuo sa Vama (znači vrhunski ste baksuz) ili će naleteti na Vas. On je onaj koji se u gomili najglasnije čuje. Obično Vam stoji iza leđa malo sa leve strane. Nadglasaće ionako nezanimljivog oficijalnog spikera (realno, niko to u našoj zemlji ne zna da radi kako treba). Srećni su oni, recimo na fudbalskoj utakmici, kada se amarač nađe iza njih. Repertoar su mu samo psovke, mržnja i pesma koja Vam je čak i pevljiva posle dovoljno vremena. Avio-smarač je smarač najgore vrste. On je neviđeni kapacitet za pamćenje besmislenih i nepotrebnih podataka, statistika, istorija, uvođenja u operativne upotrebe, podvesne težine, količine potisaka i ostalih gluposti.
I naravno, imaće tu neizdrživu potrebu da sve to ispriča a da ga niko nije ni pitao. Oni koji su prvi put na aero-mitingu ili prvi put vide smarača biće u čudu. Neki će čak imati i osećaj krivice što neznaju kao on, što su samo gledali slike u časopisima ili što nisu zapamtili to i to. Da ne bude zabune, on to ne radi da bi impresionirao neku žensku osobu (uvek opravdanje kada u i o avijaciji lažete kao pas i doimate se stručno) već jednostavno zato što to MORA. Mora ili će umreti. Deklamuje tačna slova posle glavnog naziva aviona, prognozira vreme za sledećih 30 minuta na svakih 5 minuta, priča svima kako i kada je on prvi put poželeo da bude pilot i detaljno obrazlaže zbog čega nije u tome uspeo (to što mu realno ne bi dali da vozi ni monocikl – nema veze). Smarač je prepoznatljiv i po tome što u svakom trenutku hvali pilota koji leti. Ne zato što to zaista i misli. Kao što je svaki fanatični ženskaroš u stvari gej i ženomrzac, smarač u stvari patološki mrzi pilote. To ćete primetiti po rapidnoj kanonadi deskriptivnih umotvorina kao što su: majstore, koji baja, legendo, care, svaka ti dala, al ga je natego, Srbijo majko…
U slučaju da je smarač pilot (ili neko ko se profesionalno bavi nekim segmentom avijacije) on će obavezno naciljati one za koje misli da to nisu. Poznavao ih ili ne, staće pored njih i krenuti da komentariše. Protiv njega nema leka. Ako ga uspete uočiti na vreme – bež’te!

Čuvari aviona

Postoje dve vrste ove pojave. Vlasnici ili vojna policija. Vlasnici uvek popuste i puste vas unutra, okolo, slikaju se sa vama. Vojna policija vas ili ubije na mestu. Drugo ili ne postoji. Jednostavno je. Dobije se naređenje da u određenom vremenu nema prelaska ograde i tu prestaje svaka filosofija. Jedini idoti, koji iako to dobro znaju, pitaju: da li možemalosamonekakozačasd’virnemo – smo mi sa Press akreditacijama. Naravno nikada ne uspemo. Ovde ne znam šta bih vam savetovao. Taktika „vidi ono tamo“ i preskakanje ograde nije baš najsretnija. Strpite se, pitajte jedino pilote koji su pored aviona. Ako Vam ništa od toga ne uspe jedina uteha je da verovatno nije ni drugima.

Zen-zone

Za kraj, svako mora pronaći svoj Zen-zone. Sve se svodi na uživnje. A na aero-mitingu to se postiže samo iskustvom. Niko nije toliko sposoban da ignoriše glupa pitanja, da toliko brzo razmišlja dok gleda avione. Da bude miran dok ga teraju da brzo hoda pored statičnog displeja a on bi hteo polako. Ista stvar kao sa odlaskom u Muzej aviona na Surčinu. Ne možete sami toliko daleko, ali želite da jednom, onako na tenane, sami obiđete sve i ne izađete odatle bez minimum tri sata šetnje. Na žalost, aero-miting morate deliti sa nekoliko hiljada ljudi i raznim varijantama mentalnih sklopova i bolesti. Nemojte udarati malu decu kada vam stanu ispred aparata, nemojte se tući sa smaračem, samo klimajte glavom na svaki ton koji izlazi iz usta vaše devojke. Pokušajte da preživite u neprijateljskom okruženju ignorišući što više faktora, fokusirajte se na zaista jedinu bitnu stvar. Avione.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Pe

Bravo imenjace! Super tekst!

Odgovori
Vi

Hey, chovek, pratim tvoj blog odavno ali ovako nesto istinito i nadahnuto a surovo realno, nisi napisao.
Bravo.

Odgovori

Btw, postoji jos jednaa vrsa "smaraca". To je onaj, sto isto smara, kao i obican smarac, samo sto ovaj zapravo nema pojma, stoga smara pogresnim podacima . . .

Odgovori
Dr

Vec sam te pohvalio za ovaj tekst preko sms-a ali moram sad ponovo!

Odgovori
Z

Dragi Tangosix mega-care, koji dolazis zmajem na miting i docekuju te devojke iz kalendara,

zahvaljujuci ovom epohalnom clanku konacno sam doziveo aeromiting na pravi nacin i uspeo da dozivim katarzu. Sve ove godine sam se osecao izgubljeo, prazno i neispunjeno na mitinzima i nikako nisam uspevao da spoznam pravi put. Sve to silno amatersko fotografisanje, odlazak sa devojkom, komsijama i drugovima, dolazak kopnenim putem a ne iz vazduha i ostale pateticne stvari su me sputale da dozivim nirvanu i osetim taj vantelesni spoj izmedju moje duse i vazduhoplova. Svi te stvari koje su me okruzivale su bili moji neprijatelji, koji su onemogucavali taj susret, taj momentum – sami, ja i on, covek i avion, meso i metal. Danas je po prvi put u mom zivotu, stvorena ta platonska veza izmedju njega – mocnog, snaznog i beskrajno uzvisenog vazduhoplova i mene, jednog beznacajnoj, gresnog coveka koji sve ove godine ziveo u mraku i beznadju…

Bog te blagoslovio Tangosix mega-care, koji dolazis na miting zmajem i docekuju te devojke iz kalendara na tvojoj beskrajnoj mudrosti koju tako nesebicno delis sa nama smrtnicima svakog dana i koji otvaras oci nama gresnicima. Ti si moje svetlo na kraju tunela, moja zvezda vodilja, moj kompas…

Ziveo vecno, ti i tvoj blog.

Odgovori
Pe

Hvala svima na lepim recima.

Takodje i @Z na prvom zvanicnom hejtu ;) (cenim ovako elaborirano pljuvanje u dva pasusa)

Odgovori
Bo

He,he, iako sam ovo pročitao 2 nedelje posle Bataje, totalni pogodak!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj