Posle 70 godina bez redovnih, komercijalnih letova hidroaviona u Hrvatskoj, ova nemačko-hrvatska aviokompanija juče je počela sa operacijama, nadama i planovima koji su mnogo veći od njihovih aviona.
ECA je već krajem 2000. godine počela sa radom. Do sada su joj operacije, osim redovnih letova između Raba i Malog Lošinja do Zagreba, Rijeke i Pule, uglavnom bile čarter karaktera – letove su obavljali sa jednim legendarnim Grumman Goosom iz 1944 godine.
Kad je 20. avgusta ove godine prvi ECA Twin Otter sleteo na Jadransko more u blizini Splitskog aerodroma desilo ono u šta mnogi nisu verovali. Prvenstveno jer je prošlo 13 godina od kad su počeli prvi planovi o redovnim letovima između kopna i brojnih ostrva, ali i zbog ne toliko mirnog mora birokratije koja je kočila realizaciju tih planova.
Direktor kompanije Klaus Dieter Martin, koji je takođe jedan od pilota, izjavio je kako su veoma ponosni što će njihove usluge olakšati put turistima do brojnih hrvatskih ostrva iz većih gradova poput Splita, Dubrovnika, Rijeke, Pule i Zadra:
– Trajektu između Splita i Hvara treba 3 do 4 sata, avionu ne treba više od 10 minuta. Karta za dvadesetominutni let između Splita i Korčule iznosiće 48 evra po osobi u jednom smeru. – obećao je Martin.
Zahvaljujući ovim znatno bržim transferima između kopna i ostrva kompanija se nada da će privući turiste koji inače ne bi imali vremena da idu trajetkima do ostrva. Imajući u vidu da ECA planira izgradnju modernih terminala u gradovima iz kojih će leteti i da će nuditi šatl prevoz između komercijalnih aerodroma i svojih terminala, može se zaključiti da ECA planira borbu za svakog turistu koji planira obilazak prelepih hrvatskih ostrva.
Što se celokupnog iskustva i onboard proizvoda tiče, ECA je pazila na detalje. Pored bara i restorana u okviru svakog obalnog terminala, tu su razni zanimljivi sadržaji uključujući i ležaljke za sunčanje (prvi terminali u Splitu i Jelsi imaju i svoj webcam feed). Ljubiteljima letenja biće zanimljiva opcija snimanja svakog leta uz pomoć GoPro kamera koji će im preko internet linka posle 24 sata biti na raspolaganju.
(Video: Eddy Meštrović)
Nele
Steta je sto samo ovakvi avioni ne mogu da lete kad su talasi preko odredjene visine a feriboti mogu da plove. Tako da sve zavisi i od dobrog vremena koga ove godine nije bilo toliko mnogo. U svakom slucaju jako dobra ideja za koju bi bilo lepo da se razvije u nesto vece.
Vlada
Dobra ideja. Nadam se da ce ih posluziti i vreme i birokratija.