BEG airport status
LYBE 2007:00 Z 260°05KT CAVOK 10/05 Q1027 NOSIG=
Hidroavioni European Costal Airlinesa počeli sa letovima u Hrvatskoj Nemačko-hrvatska aviokompanija počela sa operacijama hidroavionima

Hidroavioni European Costal Airlinesa počeli sa letovima u Hrvatskoj

Posle 70 godina bez redovnih, komercijalnih letova hidroaviona u Hrvatskoj, ova nemačko-hrvatska aviokompanija juče je počela sa operacijama, nadama i planovima koji su mnogo veći od njihovih aviona.

ECA je već krajem 2000. godine počela sa radom. Do sada su joj operacije, osim redovnih letova između Raba i Malog Lošinja do Zagreba, Rijeke i Pule, uglavnom bile čarter karaktera – letove su obavljali sa jednim legendarnim Grumman Goosom iz 1944 godine.

 10504842_719554084778086_9168530997995524111_o

 

Kad je 20. avgusta ove godine prvi ECA Twin Otter sleteo na Jadransko more u blizini Splitskog aerodroma desilo ono u šta mnogi nisu verovali. Prvenstveno jer je prošlo 13 godina od kad su počeli prvi planovi o redovnim letovima između kopna i brojnih ostrva, ali i zbog ne toliko mirnog mora birokratije koja je kočila realizaciju tih planova.

Direktor kompanije Klaus Dieter Martin, koji je takođe jedan od pilota, izjavio je kako su veoma ponosni što će njihove usluge olakšati put turistima do brojnih hrvatskih ostrva iz većih gradova poput Splita, Dubrovnika, Rijeke, Pule i Zadra:

– Trajektu između Splita i Hvara treba 3 do 4 sata, avionu ne treba više od 10 minuta. Karta za dvadesetominutni let između Splita i Korčule iznosiće 48 evra po osobi u jednom smeru. – obećao je Martin.

10495096_719554064778088_1036709717602792257_o

Zahvaljujući ovim znatno bržim transferima između kopna i ostrva kompanija se nada da će privući turiste koji inače ne bi imali vremena da idu trajetkima do ostrva. Imajući u vidu da ECA planira izgradnju modernih terminala u gradovima iz kojih će leteti i da će nuditi šatl prevoz između komercijalnih aerodroma i svojih terminala, može se zaključiti da ECA planira borbu za svakog turistu koji planira obilazak prelepih hrvatskih ostrva.

Što se celokupnog iskustva i onboard proizvoda tiče, ECA je pazila na detalje. Pored bara i restorana u okviru svakog obalnog terminala, tu su razni zanimljivi sadržaji uključujući i ležaljke za sunčanje (prvi terminali u Splitu i Jelsi imaju i svoj webcam feed). Ljubiteljima letenja biće zanimljiva opcija snimanja svakog leta uz pomoć GoPro kamera koji će im preko internet linka posle 24 sata biti na raspolaganju.

 

    Komentari

    N

    Steta je sto samo ovakvi avioni ne mogu da lete kad su talasi preko odredjene visine a feriboti mogu da plove. Tako da sve zavisi i od dobrog vremena koga ove godine nije bilo toliko mnogo. U svakom slucaju jako dobra ideja za koju bi bilo lepo da se razvije u nesto vece.

    Odgovori
    V

    Dobra ideja. Nadam se da ce ih posluziti i vreme i birokratija.

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

    Upravo tako. A330 bi mogao sletjeti na SPU, no ako želi poletjeti morao bi uzeti gorivo do Zagreba ili nekog drugo aerodroma, pa tamo puniti gorivo. A to poskupljuje operacije i čini ih neisplativim u današnje vrijeme.

    19. Sep 2019.Pogledaj

    dax na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

    Air Serbia je već duže vreme pod velikim pritiskom sa svih strana. Air France i KLM/Transavia su otvorili letove tamo gde je do sada Air Serbia radila fidanje njigovih habova u Parizu i Amsterdamu. Na letu BEG-JFK ih svi veliki evropski igrači lome damping cenama. Aeroflot razvaljuje ka Moskvi/Aziji. Turkish ka Istanbulu. Eurowings otvara uskoro…

    19. Sep 2019.Pogledaj

    Miloš77 na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

    Isto sam i ja čitao što se lobiranja tiče. Jedno je sigurno- teško ih je zadovoljiti kad je pazar u pitanju jer imaju iskustva sa svima a to i kotiste da se cenjkaju. Hoću da kažem da ako Indijac ponovo kupi R-77 onda bih je i ja uzeo. Drugo, sama ta raznolikost i šarenilo se…

    19. Sep 2019.Pogledaj

    JU240 na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

    Alene, nećemo sad zamenu teza. Prvo je bilo: 'Prelazak granice i vožnja trajektom je tlaka', a posle: 'Aerodrom je blizu'. Ali je, Alene, preko granice, i posle trajekta. A šta ćemo sa domaćom i najlegitimnijom mogućom linijom Banjaluka - Trebinje? To bi u svakoj, ali u svakoj zemlji sa takvom geografijom postojalo. Bez izuzetka. E,…

    19. Sep 2019.Pogledaj

    Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

    Da, to je stvarno mjerljivo, Dubrovnik i Trebinje. U stvari ste u pravu. U regiji ima nekih stotinjak mjestačca od 25.000-100.000 koji nemaju aerodrome. Odmah svakom aerodrom napravit. Bez obzira jel par desetaka kilometara u okolici ima aerodrom. Ma što je milijarda EUR za izradnju tih 100 aerodroma i 200 milijuna godišnje za operiranje. Jel…

    19. Sep 2019.Pogledaj

    Send this to a friend