BEG airport status
[VIDEO REPORTAŽA] Aeromiting Vršac 2014

[VIDEO REPORTAŽA] Aeromiting Vršac 2014

BEOGRAD – Tradicija vršačkih aeromitinga nastavljena je i ove godine uz epitet jedine vazduhoplovne fešte u Srbiji ove sezone. SMATSA Aviation Academy (SAA) organizovala je subotnji letački dan sa namerom obeležavanja 60 godina kontinuiteta obučavanja civilnih pilota na aerodromu Vršac.

 
 
IMG_6413_M
 
Prema procenama medija na stajanci aerodroma bilo je prisutno oko 10.000 posetilaca, političara, vojnika i lokalnih zvaničnika. Vreme je bilo idealno, letački program trajao je razumnih dva sata dok je statika imala nekoliko zanimljivih eksponata koji se obično ne viđaju na ovom formatu događaja kod nas.

Protokolarno otvaranje manifestacije uz blagoslov aktuelnih političara doneo je domaćem vazduhoplovstvu jedan neuobičajen termin, kovanicu koje se do sada niko nije dosetio i na koju će se avijatičari sigurno pozivati u budućnosti – ministarka saobraćaja izjavila je da je „vazduhoplovstvo jedini ponos Srbije„.
 
IMG_6630_M
 
Ako se izuzmu (pozitivno ili negativno interpretirane) aktivnosti vezane za Air Serbiju ostatak vazduhoplovstva države tavori bilo u efektivnom materijalnom ili siromaštvu aktivnosti i resursa za bilo kakve smislene vesti. Stoga je inicijativa SMATSA-e da svojim sredstavima (uz pomoć vojske) organizuje jedini aeromiting u Srbiji ove godine vredan pohvale – da nije subotnjeg događaja, uz otkazan Otvoreni dan Batajnice (zbog poplava), ova godina bi bila prva bez većeg vazduhoplovnog događaja posle dugo godina.

Veoma zanimljiv miks generalne, vojne i sportske avijacije uz letnu premijeru „novog“ G-4T, upotrebu An-a 26 i desant Specijalne brigade doneo je, objektivno gledano, još jedan nivo originalnosti srpskim letačkim priredbama. Ako premotamo svaku prethodnu manifestaciju videćemo da je uvek po sredi bio sličan, zanimljiv, miks, da nikada nije bilo pravila, iskreno ni smisla, u sastavljanju učesnika i postavljanja koncepta priredbe – činjenice koje su u praksi uvek domaćoj publici doneli zanimljiv šareniš (jedino su veliki vojni aeromitinzi proticali bez programskih iznenađenja).
 
IMG_6855_M
 
Tako smo u subotu imali priliku da vidimo dva Galeba, Ekstru, Zlina, Dromadere, Silu, Gazelu uz parkirane bespilotne letelice i jednog Čejena koji nije vršački. Šareniš bez vezivne tematike koji je na kraju dana prijao očima.

Od nedostataka u organizaciji prvo se broji nedolazak nekoliko najavljenih učesnika, zatim tradicionalna gužva pri dolasku i ulazu, na trenutke prejako ozvučenje i još nekoliko kometara koji spadaju u protokolarno nezadovoljstvo, moramo priznati, razmažene i uvek zahtevne publike entuzijasta.

Tango Six je kao i na svakom domaćem aeromitingu bio na stajanci u potrazi za zanimljivim pričama i novostima. U narednim danima pogledajte intervjue sa nama najzanimljivijim učesnicima čije smo prisustvo iskoristili da saznamo nešto više. Videćete intervjue sa šefom Privredne avijacije Jonom Kadarjanom, akrobatskim pilotima AK „Falkons“, vlasnikom fabrike aviona Aero East i Peterom Podlunšekom.

Kako se vama svideo aeromiting? Kažite nam u komentarima.
 
 

 
 
Fotografije: Dušan Atlagić

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Sl

Veliko razočarenje za AGX-ov B732, žao mi je što nisam video ni dizel Cessnu. Organizacija veoma loša, pogotovo u dolasku. Takođe sam snimao aeromiting, iz mog objektiva možete ovo videti! http://www.youtube.com/watch?v=UlboQF9jB2s

Odgovori
Sr

I AGX je razocaran ali je sve ucinio sto je mogao u pogledu pripreme aviona medjutim poziv i neophodna pomoc organizatora (SMATSE) je izostala te je nedolazak "najavljenog" ?? B732 iskljuciva odgovornost i krivica organizatora i jos ponekih faktora vaqn samog AGX-a

Vl

Da je bar bio i jedan "Orao" u vazduhu… Pozz iz Skoplja

Odgovori
an

Ako zanemarimo AGX i MiG 29 koji se nisu pojavili letacki i staticki program je bio za svaku pohvalu. Meni su se iskreno posebno dopali nastupi super galebova i slovenackog gosta Petra Podlusenka sa svojim avionom Ekstra 330

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Jordan Нешто сте пропустили, Ласта није заменила Утву-75. А вероватно и да не може, тј да није пожељно, није то баш иста категорија авиона. Француски пилоти прво иду на SR20/22, затим на Grob 120, и на крају пре Рафала на PC-21. Модернизација Г-4 у пракси не постоји.

01. May 2025.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Dodao bih još nešto. Lasta 95 bi trebala da bude sasvim dovoljna za početni trening i ne vidim mesto za Cirrus SR20, osim ako se ne ustanovi da je potrebno nešto vrlo bazično pre toga. Grob G 120 je avion na koji bi se prelazilo posle Laste. Sa Laste bi se moglo prelaziti i direktno…

01. May 2025.Pogledaj

Nenad na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

U potpunosti se slažem! Samo što je ta vijuga (koja se tiče poseta) prilično inertna u glavama onih koji odlučuju o tome.

01. May 2025.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Postoje tri ugla iz kojih se ovo može posmatrati. Prvi je da se pogleda cela slika, kako bi trebala izgledati obuka pilota od trenutka kada prvi put sednu u avion, pa do trenutka kada postanu piloti nadzvučne avijacije. Kreće se sa Laste, završava na Rafalima, šta je potrebno između. Da li se ostaje na dva…

01. May 2025.Pogledaj