BEG airport status
Evropska Unija ponovo protiv subvenicija Boingu

Evropska Unija ponovo protiv subvenicija Boingu

BEOGRAD – Evropska Unija je pre nekoliko dana pokrenula novi trgovinski spor protiv SAD, a u pitanju su, prema mišljenju Evropske komisije, milijarde dolara nelegalnih subvencija države proizvođaču aviona Boing (Boeing), navodi se u saopštenju Svetske trgovinske organizacije.

 
 
image
 
 
Predstavnici EU, u saopštenju od pre par dana, navode da paket poreskih olakšica koje Vašington nudi Boingu, ima za cilj da podstakne i pomogne kompaniju iz Sijetla da izgradi svoju planiranu seriju 777x i time krše pravila Svetske trgovinske organizacije i daju Boingu nepoštenu prednost nad najvećim konkurentom, evropskim Erbasom (Airbus).

Žalba Evropske Unije odnosi si se konkretno na 8.7 milijardi dolara podsticajnih programa koje je usvojilo zakonodavno telo države Vašington u novembru 2013. Ovi programi su namenjeni da osiguraju sastavljanje serije 777x, produžene verzije popularnog širokotrupnog Boinga 777, do 2040. godine. Ovaj dogovor sa državom je obavezao Boing da locira proizvodnju krila aviona kao i finalnu montažu letelice isključivo u državi Vašington.

Evropska komisija, izvršno telo Unije, tvrdi da se poreski podsticaji pruženi kompaniji Boing za 777x, ne razlikuju od onih koji je država Vašington dala kompaniji za razvoj „Drimlajnera“ (Boeing 787 Dreamliner) još 2006. godine, a što je Svetska trgovinska organizacija proglasila nezakonitim 2012. godine. Uprkos tome podsticaji koje EU procenjuje na preko tri milijarde dolara i dalje su na snazi i trajaće do 2024. godine prema sadašnjim planovima.

Megi Bergsma (Maggie Bergsma), portparolka Erbasa, odbila je da komenariše najnoviji spor, ali je izvšni direktor kompanije Fabris Brežer (Fabrice Bregier) više puta otvoreno kritikovao poreske olakšice dodeljene Boingu i pozvao Evropsku Uniju da preduzme akcije protiv SAD, dok je u maju ove godine čak izjavio da je vrednost podsticaja Boingu premašila ukupne troškove razvoja za novi model „tripl sedmice“.

Sa druge strane, Mark Birtel (Marc Birtel) portparol Boinga, opisao je akciju EU kao „diverziju“ i tvrdio da su poreske olakšice dodeljene Boingu od strane države Vašington bile podjednako dostupne svim vazduhoplovnim proizvođačima, uključujući Erbas i njihove dobavljače.

Emirates, najveći operater modela 777, poručio je u julu ove godine 115 letelica 777-9X i 35 777-8X a porudžbina uključuje opciju za kupovinu dodatnih 50 letelica sa čijom bi realizacijom vrednost posla porasla na 75 milijardi dolara. Ova narudžbina predstavlja najveće lansiranje jednog novog programa i najveću pojedinačnu narudžbinu u istoriji komercijalne avijacije.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

    Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

    27. Nov 2024.Pogledaj