BEG airport status
[VIDEO REPORTAŽA] Vazduhoplovni muzej Aeroscopia, Tuluz. Obilazak pre zvaničnog otvaranja

[VIDEO REPORTAŽA] Vazduhoplovni muzej Aeroscopia, Tuluz. Obilazak pre zvaničnog otvaranja

BEOGRAD – Tango Six portal imao je jedinstvenu priliku da tokom Airbus Innovation Days događaja obiđe najnoviji vazduhoplovni muzej posvećen regionu koji je iznedrio francusku avio-industriju.

 
 
Avions transfŽrŽs au MusŽe Aeroscopia
 
 
Jugoistočna regija Francuske (Midi-Pyrénées) čiji je Tuluz centralni grad, daje skoro 80.000 ljudi koji posredno i neposredno rade za vazduhoplovnu industriju. Industriju na koju su Francuzi izuzetno ponosni, svesni njene snage na koju u dobrom delu računa i privreda njihove zemlje. Proizvođači, podizvođači, projektni biroi, pružaoci usluga.

Zemlja sa možda najbogatijom istorijom vazduhoplovstva na planeti započela je svoju romansu sa avijatičarima Klementom Aderom (Clément Ader) da bi se vek kasnije u nebo iznad Blanjaka (Blagnac) vinuo Airbus A380.

Blanjak je pred kraj pedesetih video i Karavelu, 1969. godine Konkord, zatim familiju Airbus i ATR aviona koji su potvrdili aspiracije vazduhoplovne industrije centrirane u Tuluzu da se leti više, brže i dalje.

Da bi se ovo izuzetno istorijsko nasleđe sačuvalo došlo se na ideju izgradnje vazduhoplovnog muzeja pod nazivom Aeroscopia čiji je kamen temeljac položen 16. juna 2011. godine.

Organizacija naziva Terre d’Envol je 30 godina vodila kampanju za stvaranje jedinstvenog naučnog i vazduhoplovnog izložbenog centra. Gradsko veće Blanjaka i Airbus pomogli su da se regionalni i lokalni činioci ujedine i da se na lokaciji Pinot, na ivici zone gde se proizvodi A380, izgradi muzej Aeroscopia.

Izložben prostor zauzimaće 7.000 kvadratnih metara (površina koja će se gotovo duplirati u drugoj fazi izgradnje) čiji će unutrašnji deo biti dom za A300B, Konkord i avion Super Guppy. Nekoliko manjih letelica nalaziće se na sajlama koje će se spuštati sa prostranog plafona.

Operater muzeja je grupacija Manatour, pioniri industrijskog turizma koji organizuju ture Airbus postrojenja još od 1990. godine. Posle tenderske procedure (2012. godine) Manatour je izabran od strane gradskog veća Blanjaka da rukovodi muzejom na period od šest godina.

Tango Six je zajedno sa vazduhoplovnim novinarima koji su pratili Airbus Innovation Days događaj dobio jedinstvenu priliku da obiđe tada još nedovršen muzej. Aeroscopia će zvanično početi sa radom u januaru sledeće godine.
 
 

 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

omniameamecumporto na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

K@ M84 je Jugoslavenska inačica ruskog tenka T72 . Uveden je u JNA tamo negdje osamdesetih dok sam ja bio u vojsci i poboljšavan tih godina Mislim da je radila Banjalučka firma ZRAK ili slično. Stabilizacija cijevi i optika za gađanje u pokretu. Do dana današnjega nije se gotovo ništa na njemu promijenilo ,a prošlo…

11. Apr 2025.Pogledaj

Thomas na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

@Ilija Mogli su vec davno prijeci na Leopard-2. Mogu se Milanovicu zahvaliti i SDP-u. Po Milanovicu nebi ni Rafale imali.

11. Apr 2025.Pogledaj

Aleksandar Selaković na: Aero-klub Valjevo organizuje obuku za pilote jedriličare

Ne znam da li je moguće da još uvek leti. Ja sam na Blaniku YU-5360 završio obuku 1981-e godine. Ni tada 1981-e Blanik L-13 sa registracijom YU-5360 nije bio baš mlada jedrilica. Čini mi se da je napravljen 1972-e ili 1973-e, nisam siuran.

11. Apr 2025.Pogledaj

XYZZ na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

@Miloš77 To je zato što su ljudi glupi pa šalju tenkove same na bojište. Pa to je apsurd. Moraju postojati dronovi izviđači koji će otkriti sve dronove kao i optički navođene dronove koji ne mogu biti ometeni elektronički i precizna artiljerija to rješava po kratkom postupku. Tko će probijati linije nego tenk? Tko? Bradley? Patrije?…

11. Apr 2025.Pogledaj