BEG airport status
[VIDEO REPORTAŽA] Vazduhoplovni muzej Aeroscopia, Tuluz. Obilazak pre zvaničnog otvaranja

[VIDEO REPORTAŽA] Vazduhoplovni muzej Aeroscopia, Tuluz. Obilazak pre zvaničnog otvaranja

BEOGRAD – Tango Six portal imao je jedinstvenu priliku da tokom Airbus Innovation Days događaja obiđe najnoviji vazduhoplovni muzej posvećen regionu koji je iznedrio francusku avio-industriju.

 
 
Avions transfŽrŽs au MusŽe Aeroscopia
 
 
Jugoistočna regija Francuske (Midi-Pyrénées) čiji je Tuluz centralni grad, daje skoro 80.000 ljudi koji posredno i neposredno rade za vazduhoplovnu industriju. Industriju na koju su Francuzi izuzetno ponosni, svesni njene snage na koju u dobrom delu računa i privreda njihove zemlje. Proizvođači, podizvođači, projektni biroi, pružaoci usluga.

Zemlja sa možda najbogatijom istorijom vazduhoplovstva na planeti započela je svoju romansu sa avijatičarima Klementom Aderom (Clément Ader) da bi se vek kasnije u nebo iznad Blanjaka (Blagnac) vinuo Airbus A380.

Blanjak je pred kraj pedesetih video i Karavelu, 1969. godine Konkord, zatim familiju Airbus i ATR aviona koji su potvrdili aspiracije vazduhoplovne industrije centrirane u Tuluzu da se leti više, brže i dalje.

Da bi se ovo izuzetno istorijsko nasleđe sačuvalo došlo se na ideju izgradnje vazduhoplovnog muzeja pod nazivom Aeroscopia čiji je kamen temeljac položen 16. juna 2011. godine.

Organizacija naziva Terre d’Envol je 30 godina vodila kampanju za stvaranje jedinstvenog naučnog i vazduhoplovnog izložbenog centra. Gradsko veće Blanjaka i Airbus pomogli su da se regionalni i lokalni činioci ujedine i da se na lokaciji Pinot, na ivici zone gde se proizvodi A380, izgradi muzej Aeroscopia.

Izložben prostor zauzimaće 7.000 kvadratnih metara (površina koja će se gotovo duplirati u drugoj fazi izgradnje) čiji će unutrašnji deo biti dom za A300B, Konkord i avion Super Guppy. Nekoliko manjih letelica nalaziće se na sajlama koje će se spuštati sa prostranog plafona.

Operater muzeja je grupacija Manatour, pioniri industrijskog turizma koji organizuju ture Airbus postrojenja još od 1990. godine. Posle tenderske procedure (2012. godine) Manatour je izabran od strane gradskog veća Blanjaka da rukovodi muzejom na period od šest godina.

Tango Six je zajedno sa vazduhoplovnim novinarima koji su pratili Airbus Innovation Days događaj dobio jedinstvenu priliku da obiđe tada još nedovršen muzej. Aeroscopia će zvanično početi sa radom u januaru sledeće godine.
 
 

 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@max Slazem se sa Vama, kad bi neko strucan za PVO (Zorana Vukosavljevic?) napisao za sve nas clanak o balistickim raketama, hipersonicnim manevrisucim bojevim glavama koje imaju sve rakete jos od 1960-ih, pa do ovih novih izuma (ono sto lici na kljun patke) jer je vazna fizika i matematika, a ne izjave nekih politicara.

27. Nov 2024.Pogledaj
27. Nov 2024.Pogledaj

PakleniVuk na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Tehnički "iskorenjenost besnila" znači da u poslednjih deset godina nije zabeležen ni jedan slučaj na teritoriji Srbije. Ali praktično ,mora se vršiti vakcinacija oralnim putem i dalje jer na Bliskom Istoku,a i u okolnim zemljama ima besnila i dalje. Ako bi prestali sa time za par godina bi se ponovo pojavilo. Jedini način potpunog iskorenjivanja…

27. Nov 2024.Pogledaj

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

27. Nov 2024.Pogledaj