BEG airport status
Zimske službe Aerodroma Nikola Tesla rade punim kapacitetom

Zimske službe Aerodroma Nikola Tesla rade punim kapacitetom

BEOGRAD – Zimske službe beogradskog aerodroma tokom snežnih padavina rade u punom obimu. Sve ekipe rade u pojačanim smenama kako bi omogućile da se avio-saobaćaj odvija u bezbednim uslovima i prema redu letenja, uz minimalna odlaganja.

 
 
pan6
 
 
Aerodrom Nikola Tesla je u poslednjih osam sezona bez prestanka otvoren za sletanja i poletanja i nije zatvaran ni u jednom trenutku bez obzira na zimske uslove.

-U periodu pojačanih padavina, a naročito tokom novogodišnjih i božićnih praznika, sve operativne službe Aerodroma Nikola Tesla u stanju su 24-časovnog dežurstva. Sve ekipe rade u pojačanim smenama kako bi omogućile da se avio-saobaćaj odvija u bezbednim uslovima i prema redu letenja, uz maksimalan komfor svakog putnika. Uz to, podsećamo da Aerodrom raspolaže tzv. Kategorijom IIIb, odnosno najsavremenijim uređajima za sletanja i poletanja u uslovima izuzetno smanjene vidljivosti duž piste, po čemu smo među najopremljenijim aerodromima na svetu.- navodi se u saopštenju Aerodroma Nikola Tesla.

U uslovima niskih temperatura i snega, i avioni se moraju posebno pripremiti za let tako što se prskaju specijalnim hemijskim sredstvima čija je uloga da odmrznu zaleđene površine na avionu i spreče nastajanje leda do trenutka poletanja. Opsluga aviona ove zime unapređena je formiranjem dve pozicije na kojima se isključivo obavlja odleđivanje aviona. Sledeće godine biće napravljena nova platforma isključivo za odleđivanje aviona, navode u press službi aerodroma.
 
 
Aerodrom jutros
 
Aerodrom jutros 2
 
IMAG0571
 
 
Zimski štab Aerodroma Nikola Tesla raspolaže najmodernijom opremom za čišćenje snega u ovom delu Evrope, a zaposleni u zimskom štabu obučeni su i sertifikovani za rad u ovakvim specifičnim uslovima. Poletno-sletna staza dužine 3.400 metara i širine 34 metra u potpunosti se očisti od snega za 8 do 10 minuta.

Vozni park Zimskog štaba Aerodroma Nikola Tesla raspolaže sa 10 jedinica tzv. „vučnih vozova“ za uklanjanje snega sa poletno – sletne staze, rulnih staza i platformi, snegobacačima, čija je namena da sneg sa nanosa odbacuju na bezbednu razdaljinu od 40 metara od piste i rulnih staza, specijalnim vozilima za posipanje tečnosti i granula koje sprečavaju stvaranje leda na pisti, 2 vozila za merenje koeficijenta trenja na pisti, građevinskim mašinama i traktorima sa raonicima, koji služe za uklanjanje snega sa teže dostupnih manevarskih površina, 5 modernih kamiona za odleđivanje i zaštitu od zaleđivanja (de/anti-icing) aviona, navodi se u saopštenju Službe za odnose sa javnošću aerodroma Nikola Tesla.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Živojin Banković na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

    Jordan Нешто сте пропустили, Ласта није заменила Утву-75. А вероватно и да не може, тј да није пожељно, није то баш иста категорија авиона. Француски пилоти прво иду на SR20/22, затим на Grob 120, и на крају пре Рафала на PC-21. Модернизација Г-4 у пракси не постоји.

    01. May 2025.Pogledaj

    Jordan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

    Dodao bih još nešto. Lasta 95 bi trebala da bude sasvim dovoljna za početni trening i ne vidim mesto za Cirrus SR20, osim ako se ne ustanovi da je potrebno nešto vrlo bazično pre toga. Grob G 120 je avion na koji bi se prelazilo posle Laste. Sa Laste bi se moglo prelaziti i direktno…

    01. May 2025.Pogledaj

    Nenad na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

    U potpunosti se slažem! Samo što je ta vijuga (koja se tiče poseta) prilično inertna u glavama onih koji odlučuju o tome.

    01. May 2025.Pogledaj

    Jordan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

    Postoje tri ugla iz kojih se ovo može posmatrati. Prvi je da se pogleda cela slika, kako bi trebala izgledati obuka pilota od trenutka kada prvi put sednu u avion, pa do trenutka kada postanu piloti nadzvučne avijacije. Kreće se sa Laste, završava na Rafalima, šta je potrebno između. Da li se ostaje na dva…

    01. May 2025.Pogledaj