BEG airport status
UAE nude svoje Miraže Iračkom ratnom vazduhoplovstvu

UAE nude svoje Miraže Iračkom ratnom vazduhoplovstvu

BEOGRAD – Ujedinjeni Arapski Emirati bi mogli da proslede 10 svojih lovaca tipa Miraž 2000-9s Iračkom ratnom vazduhoplovstvu već u martu ove godine, navodi portal Defence News, pozivajući se na izvore bliske vladi UAE.

 
 
DassaultMirage2000-9EADUAE4
 
 
UAE se uskoro spremaju da naruče 30 američkih višenamenskih aviona F-16 Block 61 kojim bi dopunili flotu od 78 aviona F-16 Block 60 i koji bi bili modernizovani i dovedeni na standard Block 61. Tih novih 30 aviona bi po planu RV UAE trebali da zemene isti broj aviona starijih primeraka lovaca Mirage-2000 koji bi u tom slučaju bili ponuđeni na prodaju.

Irački premijer Hajder Al Abadi bio je u zvaničnoj poseti Ujedinjenim Arapskim Emiratima 15. decembra prošle godine i odmah nakon te posete javile su se prve indicije da bi lovci Miraž 2000-9s koji se trenutno nalaze u sastavu vazdušnih snaga UAE mogli da ubrzo da završe Iraku. Iako nije još uvek jasno pod kojim će uslovima iračani dobiti navedene Miraže, poznato je da je tokom posete iračkog premijera u Abu Dabiju bilo reči o „mehanizmima za poboljšanje saradnje između dve zemlje i suzbijanju izvora terorizma“:

– UAE pokušavaju da ojačaju bezbednost u Iraku, od severa do juga, posebno područja od Bagdada do Erbila, navodi izvor portala Defence News. – Erbil jer vrlo važan za UAE jer su njihovi strateški interesi u vezi sa investicijama u proizvodnju nafte i gasa, vezani upravo za Erbil.  Tokom razgovora, Ujedinjeni Arapski Emirati su ponudili unapređene lovce Miraž 2000-9s Iračanima, a očekuje se da to bude maksimalno 10 aviona „- navodi isti izvor.

UAE u sastavu svojih vazduhoplovnih snaga imaju 36 Miraž 2000 višenamenskih lovaca koji su u službi od 1986. godine. Ti lovci su zatim unapređeni prema istim standardima kao i novija flota od 32 Miraža 2000-9s isporučivana od 2003. godine od strane francuske kompanije Dassault Aviation.

Portparol iračkog premijera rekao je u decembru da su ključna pitanja o kojima se razgovaralo tokom posete vezana za pomoć finansiranja rekonstrukcije ratom pogođenih područja:

– Irak se suočava sa egzistencijalnim pretnjama i izazovima. Sve zemlje u regionu imaju razloga za saradnju u svim političkim, bezbednosnim i društvenim aspektima da bi se ujedinile u borbi protiv terorizma i Islamske države – rekao je tom prilikom.

Takođe, tokom svoje posete Iraku u novembru, ministar inostranih poslova Abdulah bin Zajed al Nahjan je obećao da će podržati Irak. On je rekao da će Ujedinjeni Arapski Emirati nastaviti da podržavaju politički proces u Iraku, što bi dovelo do razvoja bezbednosti, pravde i jednakosti u ovoj, za sada, nestabilnoj zemlji, prenosi Defence News.

Naš portal je prošle godine pominjao Miraže iz UAE kao potencijalnu alternativu za neuspelu nabavku ruskih Migova, koji bi mogli biti i donacija države sa kojom imamo dobre ekonomske i političke odnose. Naime, pregovori o robnom kreditu od Rusije za nabavku naoružanja u vrednosti od 1,429 milijarde dolara gde je bilo uključeno i 6 borbenih aviona MiG-35 su zvanično zamrznuti  kao posledica loše ekonomske situacije u Srbiji pa se pristupilo traženju alternativnih rešenja.

Prostora za saradnju Srbije sa Ujedinjenim Arapskim Emiratima po ovom pitanju još uvek ima, bez obzira na njihov gorenavedeni dil sa Iračanima, imajući u vidu da samo trećina Miraža koji se trenutno nalaze u vazdušnim snagama UAE, potencijalno prelazi u Irak.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    bu

    Kupicemo mi zasad jedno veliko nista a posle mozda jos koje nista !

    Odgovori
    dr

    Bilo bi lepo videti Mirage u srpskom RV .Odlican aparat i najbolje resenje za nas .

    Odgovori
    ne

    Sada su i Francuzi zainteresovani da nam poklone svoje Mirage 2000, uz MLU u samom Dassaultu, uz opciju da zajedno sa Grcima odrzavamo i modifikujemo svoje avione. Medjutim, traze i da infrastrukturu na aerodromu baziranja rade njihove firme… Ali smatraju da se resava problem 15-20 godina.
    (sada kada je Dassault u nemilostu EADSa, Francuzi planiraju da nastave nabavku Rafala, ali na ustrb starijih Mirage, koje ce ranije da povuku iz upotrebe i nece sprovesti MLU).
    Sto se tice UAE Mirage-a, i Francuzi i USA su im postavili uslov da sa aviona poskidaju sve `osetljive` tehnologije u slucaju transfera aviona ne-prijateljskim drzavama (USA Srbiju jos tako gleda), a to podrazumeva cak i skidanje radara, te je jedan iz UAE prokomentarisao – kome onda treba takav avion?
    Inace, UAE je planirala da sve Mirage 2000 ustupi Pakistanu, ali je usled ovog ogranicenja odlucila da prebaci samo starije Mirage.

    Sk

    Ode jedno od boljih prilika da nabavimo par lovaca, tek toliko do neke ozbiljnije nabavke. Sad ce da me razapnu rusofili kako je to nemoguce, lose, kako su to istrosene masine itd….

    Odgovori
    Vo

    Ah, sve neki komentari ko da se radi o nabavci i exploataciji šest bicikla. Glavno i osnovno je osigurati financije. Slijedeći korak su kadrovi. Postojeći kadrovi su ostatak ostataka JNA kadrova, obučenih na ruskoj tehnici koja je vremenom postala muzejskom. Način razmišljanja i rezoni tih kadrova su iz ere prije "ćip" revolucije. Njima se treba zahvaliti i "uzgojiti" nove. To je najbezbolnije i najracionalnije. Sami letaći su neadekvatni i bezperspektivni. Neadekvatno su osposobljeni i bez minimalnog naleta. Arsenal, rezervni dijelovi, remont, zemaljska podrška itd. su pitanja koja traže odgovor i riješenje. Isto tako ustroj i liniju komandovanja i odgovornost treba modernizirati i ojaćati. U ovaj posao se ne ide bez pouzdanog strateškog partnera. Mi ga definitivno nemamo. Nema tu sjedenja na dvije stolice i potrebna je bezuvjetna lojalnost. Do sada se nismo pokazali takvima.
    RV nije za avanturiste, demagoge i uhljebe. To je krvav, zahtjevan i odgovoran posao.

    Odgovori
    Jo

    Tu ideju da ćemo dobiti nekakvu donaciju od UAE u vezi avijacije sam video samo na ovom sajtu i nigde više . Čak i kad bi smo je dobili, pitanje je koliko bi ta donacija koštala jer na ovom svetu ništa nije besplatno ;) Dakle, prvo ko zna kakvi politički ustupci bi bili traženi, drugo po svoj prilici bi nas remont Mirage-2000 koštao ko svetog Petra kajgana (primer Indije koju je remont i modernizacija Mirage-2000 koštala više neg novi Mig-29 K ) . Treće, ostaje pitanje logistike i treninga pilota i mehaničara . Sve u svemu, čak i kad bi smo imali para prilično nesiplativa opcija, bez obzira na rusofilstfo ili frankofilstvo .

    Odgovori
    st

    Kakvi crni pokloni ?! Ko danas poklanja avione?! A da bi lepo legli nasem RV ,istina je.
    Ali Srbija je zadnja rupa na svirali ,bila i uvek ce biti ma koliko se mi busali.Neozbiljni u svemu ,a pogotovo u drzavnim ciljevima i interesima naroda.

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    @max Slazem se sa Vama, kad bi neko strucan za PVO (Zorana Vukosavljevic?) napisao za sve nas clanak o balistickim raketama, hipersonicnim manevrisucim bojevim glavama koje imaju sve rakete jos od 1960-ih, pa do ovih novih izuma (ono sto lici na kljun patke) jer je vazna fizika i matematika, a ne izjave nekih politicara.

    27. Nov 2024.Pogledaj
    27. Nov 2024.Pogledaj

    PakleniVuk na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

    Tehnički "iskorenjenost besnila" znači da u poslednjih deset godina nije zabeležen ni jedan slučaj na teritoriji Srbije. Ali praktično ,mora se vršiti vakcinacija oralnim putem i dalje jer na Bliskom Istoku,a i u okolnim zemljama ima besnila i dalje. Ako bi prestali sa time za par godina bi se ponovo pojavilo. Jedini način potpunog iskorenjivanja…

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

    27. Nov 2024.Pogledaj