BEG airport status
Aktuelizacija stare studije: Vazduhoplovstvo Vojske Crne Gore suočava se sa  operativnim problemima

Aktuelizacija stare studije: Vazduhoplovstvo Vojske Crne Gore suočava se sa operativnim problemima

BEOGRAD – Vazduhoplovstvo Vojske Crne Gore nema adekvatnu tehniku i dovoljno kapaciteta za kontrolu crnogorskog neba, stoji u Strategijskom pregledu koji je Ministarstvo odbrane Crne Gore uradilo još 2013. godine, a prekjuče ga prenosi portal Analitika.me

 
 
65178_188177895_dsc0391cc-597x400
 
 
Iako je zaštita vazdušnog prostora jedan od prioriteta u procesu NATO integracija, crnogorska vojska nema borbene sisteme i sredstva za protivvazduhoplovna dejstva (artiljerija, raketni sistemi i avijacija), kao ni transportne helikoptere i savremeni radar za nadzor vazdušnog prostora, navodi Centar za demokratsku tranziciju.

Zbog neposedovanja višenamenskih srednjih helikoptera Vazduhoplovstvo VCG nije u mogućnosti da pruži adekvatnu podršku civilnim institucijama u reagovanju na vanredne situacije (traganje i spašavanje, gašenje požara, medicinska evakuacija-MEDEVAC, transport i dr.), navodi se u Strategijskom pregledu koji je Ministarstvo odbrane uradilo 2013. godine. Takođe, zbog neposedovanja adekvatnih helikoptera nije moguće dostići potrebnu mobilnost kopnenih snaga, koja obzirom na konfiguraciju terena može biti od presudnog značaja za efikasno i adekvatno reagovanje na moguće bezbednosne izazove, piše u Strategijskom pregledu.

Takođe, Centar za demokratsku tranziciju navodi da „postojeći kapaciteti vazduhoplovnih snaga ne omogućavaju izvršenje dodeljenih misija i zadataka Vojske i nemaju mogućnost taktičkog transporta većeg broja ljudi, sredstava i tehnike vazdušnim putem“. U ovom pregledu se opisuje i da vazduhoplovstvo u skladu sa dodeljenim zadacima ima limitirane tehničke i operativne sposobnosti za misije traganja i spašavanja (SAR) iz vazduha, iznad kopna i mora i nije u mogućnosti da adekvatno podrži ove aktivnosti u svim vremenskim uslovima.

Analitika.me prenosi i da su iz PR službe Ministarstva odbrane Crne Gore pojasnili da zbog položaja i veličine prostora, mogućih pretnji i stanja vazduhoplova, Vojska Crne Gore za zaštitu neće imati borbene avione već helikoptersku jedinicu:

– Samostalno rešavanje ovog pitanja i za mnogo veće države od Crne Gore je izuzetno skupo i neracionalno rešenje. Zbog toga se Crna Gora opredelila da ovo važno pitanje nacionalne bezbednosti rešava kroz proces saradnje na regionalnom nivou i kroz proces integracije u kolektivni sistem bezbjednosti. – rekli su iz tog resora i takođe naveli da su započeta dva projekta za rešavanje pitanja u oblasti nadzora i kontrole vazdušnog prostora. Takođe, počela je rekonstrukcija Vazduhoplovnog operativnog centra, na vojnom aerodromu Golubovci za što je do sada potrošeno oko 100 hiljada evra.-
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    dj

    U vazduhoplovstvu Crne Gore, još veće pitanje je kadar. Izneto pitanje i eventualno obnavljanje vazduhoplovnih efektiva, nije moguće bez kvalitetnog vazduhoplovnog kadra.

    Odgovori
    Jo

    Mogu da formiraju manju helikoptersku jedinicu, za koju bi pilote školovali u inostranstvu i to je to .

    Odgovori
    vl

    A ako ih NATO odbije(sto verovatno hoce) mozemo mi da ih branimo.Par g-4 i koji orao i na konju su. :))))))))

    Odgovori
    12

    Sanse za takvo nesto su apsolutno nikakve, jer jednu clanicu NATOa moze da brani samo druga clanica NATOa.

    On

    nemoj me ti branit da te zamolim!!!

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    omniameamecumporto na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

    K@ M84 je Jugoslavenska inačica ruskog tenka T72 . Uveden je u JNA tamo negdje osamdesetih dok sam ja bio u vojsci i poboljšavan tih godina Mislim da je radila Banjalučka firma ZRAK ili slično. Stabilizacija cijevi i optika za gađanje u pokretu. Do dana današnjega nije se gotovo ništa na njemu promijenilo ,a prošlo…

    11. Apr 2025.Pogledaj

    Thomas na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

    @Ilija Mogli su vec davno prijeci na Leopard-2. Mogu se Milanovicu zahvaliti i SDP-u. Po Milanovicu nebi ni Rafale imali.

    11. Apr 2025.Pogledaj

    Aleksandar Selaković na: Aero-klub Valjevo organizuje obuku za pilote jedriličare

    Ne znam da li je moguće da još uvek leti. Ja sam na Blaniku YU-5360 završio obuku 1981-e godine. Ni tada 1981-e Blanik L-13 sa registracijom YU-5360 nije bio baš mlada jedrilica. Čini mi se da je napravljen 1972-e ili 1973-e, nisam siuran.

    11. Apr 2025.Pogledaj

    XYZZ na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

    @Miloš77 To je zato što su ljudi glupi pa šalju tenkove same na bojište. Pa to je apsurd. Moraju postojati dronovi izviđači koji će otkriti sve dronove kao i optički navođene dronove koji ne mogu biti ometeni elektronički i precizna artiljerija to rješava po kratkom postupku. Tko će probijati linije nego tenk? Tko? Bradley? Patrije?…

    11. Apr 2025.Pogledaj