BEOGRAD – Po još nepotvrđenim informacijama u udesu manjeg dvomotornog aviona na aerodromu „Ečka“ kod Zrenjanina poginula su dvojica pilota.
Kako Tango Six portal saznaje iz više izvora avion Cesna 310 registarske oznake HA-CIF koji je leteo za školu letenja „Pegaz Pilot Academy“ baziranu u Beogradu srušio se danas oko 12:30 časova nedaleko od sportskog aerodroma „Ečka“ kod Zrenjanina.
Po za sada još nezvaničnim informacijama, potvrđenim iz više izvora, poginulo je dvoje pilota koji su bili u letelici.
– 13:55 –
Kako saznajemo letelica je pala neposredno po poletanju sa aerodroma Ečka. Po prvim informacijama zadatak leta instruktoru i pilotu-studentu bila je rutinska vežba otkaza jednog motora (poletanje sa oba motora u radu od kojih je jedan na malom gasu).
Ovaj post će biti ažuriran kako nove informacije budu pristizale.
Kolega
Nek im je laka zemlja. Dvojica kolega, dva izvanredna pilota. Strasna tragedija/
Mmm
single engine flight…prevucen u zaokretu…uzas
Pilot1
Nije ovde bilo prevlacenja.Oba krila su tu…da su ina nos pali krila nebibila uz trup.Nisam ni mogao da poverujem da je Zile dozvolio prevlacenje….
Pilot
R.I.P Zile , bio si sjajan instruktor. Podrska PEGAZ-u !
MrX
Iskustvo bez sreće = 0 !!!
paramotor srbija
sta reci…svaka je suvisna…tragedija R.I.P
Falcon7
Alo Pilot1 ko god da si ovde je i te kako bilo prevlacenja a to moze svakom da se desi pa i tom coveku bog da mu dusu prosti…
Pilot1
Falcon7 isto ko god da si ali prevlacenja nije uzrok mada je nekima verovatno najednostavnije resenje .Ocigledno nisi leteo C310 i ne znas kako se ona ponasa kod prevlacenja.Mada to zaista nije ni bitno jer je mnogo veca tuga sto nema njih.
Emil
Zile mirno i plavo nebo! Vidimo se!
kolega
Mozda je dobar pravac u razmisljanu o mogucem uzroku pitanje da li je avion tokom noci bio hangarisan ili ne, da li je dosuto gorivo ujutru i kakve uslove Ecka ima za de/anti icing. Ne bih isklucio to u analizi. Nesrce su uvek lanac dogadjaja i rwtko samo jedan uzrok dovodi do ovako neceg. Kolegama mirno plavo nebo zelim. Samo su otisli a nisu se vratili… Tuga.
Taja
Tužno ali – živeti se ne mora, leteti se mora.
Aleksandar
Prelepo vazduhoplovstvo je jos jednom pokazalo i svoju drugu, crnu stranu. Situacija na prvi pogled lici na udes sa backog jarka pre pet meseci. Zeleo bih da svi instruktori i ucenici medju kojima je i moj sin, u Srbiji podignu glavu i iz ovoga steknu iskustvo u buduce, da nastave da vole to sto rade i da postuju svaki minut obuke koji im se pruza od ljudi koji su prenoseci im to iskustvo nazalost neki platili glavom. Sudbina, prevlacenje ili nesto trece. Neka im je laka zemlja. Njihovim porodicama iskreno saucesce, sva podrska Tamari i Ivanu.
gost
Samo bih želeo dukažem na mogućnost za grešku oko tačnog vremena udesa. Naime jučer oko 13.15 h centar Pančeva je preletela dvomotorna cesna u zaokretu iz pravca zapada ka severu na visini otprilike 200-300 metara, prosečnom brzinom, prema zvuku motora nije bilo znakova za neke probleme. Saučešće porodicama.
Mmm
moram da demantujem sam sebe…nazalost medju prvima sam saznao za nesrecu od inspektora iz DCVa koji je pozvan od strane ljudi iz Zrenjanina…tada se spekulisalo o prevlacenju…medjutim, danas sam preleteo mesto nesrece i nazalost video sve…konture na zemlji ocrtavaju ceo avion s tim da je sem repa sve izgorelo…uzasna nesreca svakako…tragican ishod nazalost…mirno nebo kolege…
Jelič
ŽILE, DRUŽE…. MNOGO SMO SATI PROVELI ZAJEDNO U VAZDUŠNOM PROSTRANSTVU. NEKA TI JE LAKA ZEMLJA.
TVOJOJ PORODOCI NAJISKRENIJE SAUČEŠĆE…
Mića Srbin
Neka im je laka zemlja.
Владан Величковић
Петре, ево и пети дан од удеса, а нема ажурираних информација о удесу!
И још нешто. Замолио бих све заинтересоване и незаинтересоване да не дају никакве коментаре о томе како је до удеса дошло, јер то ремети истрагу (ако ње уопште и буде с обзиром на ситуацију у тој области).
Тврдња да је дошло до тзв. превлачења аутоматски пребацује одговорност за удес на пилота, поготову што нема преживелих и не могу да кажу како се све стварно дешавало. И та ситуација је идеална за НЕПРОФЕСИОНАЛНЕ истражитеље: лако изведу закључке, ништа друго не проверавају и случај се ставља у фијоку, а безбедносне препоруке су практично неупотребљиве!
Моје релативно богато искуство у области истраживања удеса (18 истрага у протеклих 9 година) и доста добро познавање стања ми говори да узрок удеса можда треба тражити (и) на другој страни (одржавање ваздухоплова, организација летења, …).