BEG airport status
Tango Six u dolini Senki: Pripreme za vežbu 714. eskadrile

Tango Six u dolini Senki: Pripreme za vežbu 714. eskadrile

BEOGRAD – Taktička vežba Vojske Srbije sa bojnim gađanjem pod nazivom ‘’Zima-2015’’ održana je 27. februara na intervidovskom poligonu ‘’Pasuljanske livade’’ kod Ćuprije. Na vežbi je učestvovalo 808 pripadnika 4. brigade Kopnene vojske kao i 22 pripadnika 98. vazduhoplovne brigade RV i PVO a tema ove vežbe bila je ‘’Ojačani pešadijski bataljon u odbrani sa prelaskom u napad’’.

 
 

 
 
Pre a i u toku ove vežbe pripadnici RV i PVO su paralelno održali i zajedničko taktičko uvežbavanje (ZTU) pod nazivom “Mećava-2015“ u kojoj su osim vazduhoplovnih jedinica učestvovale i jedinice za protivvazduhoplovna dejstva, VOJIN i vezu.

Od borbenih sredstava su se tokom vežbe osim tenkova, borbenih vozila pešadije, oklopnih transportera, samohodnih haubica i minobacača mogli videti i helikopteri. Reč je o lakim borbenim helikopterima tipa GAMA iz sastava 714. protivoklopne helikopterske eskadrile (pohe) ‘’Senke’’, 98. vazduhoplovne brigade sa aerodroma Lađevci koji su po ciljevima na zemlji dejstvovali protivoklopnim raketama 9M14 ‘’Maljutka’’.
 
IMG_6995
 
IMG_6902
 
IMG_6906
 
Tango Six je dan ranije imao priliku da prisustvuje pripremama Senki za ovu vežbu. Loše vreme tog dana onemogućilo je letenje vazduhoplova sa aerodroma Lađevci pa su pripreme vršene na zemlji.

714. protivoklopna helikopterska eskadrila je danas jedina takva jedinica u sastavu RV i PVO. Nemenjena je pre svega za protivoklopnu borbu ali i uništavanje drugih tačkastih ciljeva na zemlji. Takođe može dejstvovati i po helikopterima u vazduhu kao i po niskoletećim i sporoletećim avionima.
 
IMG_6974
 
IMG_6980
 
IMG_6957
 
Eskadrila u svom inventaru ima lake borbene helikoptere GAMA (skraćenica od Gazela-Maljutka) koja predstavlja jugoslovensku modifikaciju francuskih helikoptera Gazela. U upotrebi su dve verzije ovog helikoptera, prva je HN-42M (helikopter-naoružani, modifikacija helikoptera SA-341H) sa motorom ’’Astazou IIIB’’ snage 440 kW i žirostabilisanim nišanom APX-334-02, a druga je HN-45M (modifikovani SA-342L) sa jačim motorom “Astazou XIVM“ snage 631 kW i žirostabilisanim nišanom APX-334-25.
 
IMG_6960
 
Oba verzije mogu biti naoružane sa 4 protivoklopne žično vođene rakete 9M14M ili P “Maljutka“ dometa do 3 km probojnosti 400 mm homogenog čeličnog oklopa kao i sa dve infracrveno samonavođene rakete vazduh-vazduh 9M32M Strela-2. Pored naoružanih helikoptera tu su i helikopteri GAMA koji su sa remonta stigli u varijanti helikoptera za opštu namenu HO-42 i HO-45 koji mogu služiti za obuku, trenažu, za izviđanje i vezu.
 
 
Foto: Žarko Skoko
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

De

9M14 totalno zastarela za protivoklopnu borbu protiv današnjih modernih tenkova! Raketa jednostrukog kumulativnog dejstva koja ne može nauditi današnjim modernim sendvič oklopima! Rotira oko zamišljene ose u radijusu 0,8m što je premnogo u odnosu na današnje siluete oklopnih vozila koje ne prelaze visinom 2metra. Operator mora biti izuzetno meke ruke kada je "vodi" u borbenom delu leta! U ratovima '90 se pokazala uspešno na pešadijskim prenosnim sistemima POLK 9M14M kada je trebalo neutralisati neprijateljske fiksne vatrene tačke (snajper, bestrzajac i sl). Vešt opetaror je može ubaciti kroz prozor ako treba! Pultove operatora je radio banjalučki Čajavec.

Odgovori
Jo

Još uvek je moguće korišćenje protiv tačkastih utvrđenih ciljeva , tipa bunkeri, betonske zgrade i sl kao što si i sam rekao . Domet je zadovoljavajući ako se uzmu u obzir realne pretnje u okruženju . Naravno, trebalo bi zameniti nečim novijim , ali teško da će biti nešto od toga u skorije vreme .

De

Znam ih vrlo dobro, šta mogu i šta ne mogu! Bio sam operator na njima i u mojoj klasi jedini vojnik na osluženju koji je bio instruktor na trenažeru! Kao kruna obuke ispalio sam bojevu 9M14M i pogodio! Tada je koštala koliko nova zastava 101. Bilo je to pooodavno dok je vojska još uvek bila vojska a ne ova današnja tuga!

С

Ја бих то под хитно заменио са овим:

"9M14-2T Serbian Yugoimport SDPR Malyutka-2T SACLOS 4.4 kg tandem HEAT warhead 1,000 mm penetration versus RHA, improved capability against ERA. Weight 13.7 kg. Speed 120 m/s"

Du

9M14 jeste i tu nema rasprave. Ali su te rakete ionako zamenjene-remontovane-unapredjene u nove standarde.
Od originalnog sistema debelo je pitanje da li je kofer (u pesadijskoj varijanti) ostao isti. Sve to radi Krusik (i dalje). http://www.krusik.rs/en/wp-content/uploads/2014/0

De

Dušane sve je apsolutno isto! Urađena su neka poboljšanja (koja ne donose neki značajan efekat) na kumulativnom punjenju i to je to! Bojeva glava je nešto veća kod pojedinih "modela"!

Du

Da li zna neko kako ga balansiraju na 2 tocka?
Jel to normalno?

Odgovori
dm

Opušteno, bez problema, minimalna sila treba :-) samo dok krene, posle je lako

vl

Super su Senke, ali gospodo piloti helikoptera u RV Srbije kao budući lekar i kao neko ko je video koliko mogu biti opasne čak i bezazlena povrede glave vas molim da počnete da nosite bilo kakve kacige kada letite! Znam da niko ne voli da nosi kacigu, ni ja sam nisam mogao da se naviknem da je nosim na motoru (srećom kazne, a ne padovi su me navikle), ali stvarno mislim da bi uz skromna ulaganja to bio veliki pomak u napred u povećanju bezbednosti pilota kada bi i na helikopterima počeli da ih nose (što u većini zemalja u svetu i rade). Posebno mislim na pilote i nišandžije na Gami, zaprepastio sam se koliko je mala kabina i koliko blizu glave su one poluge za kvačilo glavnog rotora valjda i ona sprava za izviđanje i nišanjenje.

Odgovori

Cemu vise ovi heliji? Samo arche kintu.Neka ostave par glavonjama u VS da se svrckaju,ostalo nek daju spec. brigadi i policiji jer njima jedino i mogu da posluze.Helikoptere slicnih dimenzija i snage koriste vrhunske spec. jedinice sveta. Za vanredne situacije jednostavno MORAJU da se kupe novi i adekvatni.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Srbofil na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

@Yoda Tu piše sve https://tangosix.rs/2019/11/09/visenamenski-borbeni-avion-su-30-univerzalni-clan-familije-flankera/

03. May 2025.Pogledaj

Nenad na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

@Mislav Da se razumemo, mislim na isključivo glave onih koji bi trebali da dođu u posetu i njihove glave, a ne organizatora (ni jednog trenutka nisam na njih pomislio). Što se mene tiče - bio sam prošle godine, ali ove mi se nikako raspored ne uklapa.

03. May 2025.Pogledaj

Python na: „Green Power Turbine Systems“ prvi put na sajmu AERO u Fridrishafenu: Pogonska grupa i dva nova projekta aviona iz Srbije

Samo da ne ostane na beskonačnim planovima, obećanjima i rečima. Beše i Stršljen njihov, pa na desetine sajmova i na kraju - ništa. Podigao se neki metar od zemlje...

02. May 2025.Pogledaj

Yoda na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

SU-30 je pravljen po zahtevima i specifikacijama nekadašnje Crvene Armije SSSR-a, a Indija se nije uključila ili učestvovala u njegovom razvoju, nego je prosto naručila nekoliko puta veću količinu od same Rusije, pa je za obe strane bilo najisplativije da se veliki deo njih proizvodi u Indiji - u saradnji sa Francuskom i Izraelom. SU-30…

02. May 2025.Pogledaj