Krajem januara ove godine u bugarskim medijima pojavila se informacija da bi Bugarska mogla da svoje lovačke avione tipa MiG-29 kao i njihove motore remontuje i servisira u Poljskoj. Pregovori su rezultirali potpisivanjem ugovora 22. oktobra a on obuhvata remont 6 motora u poljskim zavodima WZL-2 i WZL-4, uz korišćenje dva motora sa poljskih aviona u naredne dve godine.
Rusija je nekoliko puta upozoravala da će suspendovati servisiranje bugarskih lovaca ukoliko Sofija bude remontovala motore u Poljskoj. Poslednje upozorenje stiglo je od generalnog direktora korporacije MiG Sergeja Korotkova koji je, preko ruskog ambasadora u Sofiji predao pismo bugarskoj vladi u kome se navodi da će Rusija prekinuti svaku logističku podršku flote bugarskih MiG-ova 29.
Korotkov je dalje naveo da se remontovanjem motora u Poljskoj stvaraju uslovi da MiG ne ispuni svoje ugovorne obaveze i da bi realizovanjem tog posla dovelo u pitanje dalju upotrebu aviona a bezbednost pilota bi bila ozbiljno ugrožena. Direktor MiG-a podseća i na cenu remonta motora, Poljaci su ponudili cenu od 1,023 miliona evra po motoru dok MiG to radi za 1,05 miliona evra. Međutim ruska kompanija daje garanciju za 500 sati naleta dok Poljaci garantuju samo 350 sati.
Gotovo istovremeno Korotkov je za ruske medije izjavio da je remontnu dokumentaciju za ovaj tip aviona Poljska dobila od Ukrajine i da Kijev nema pravo da prosleđuje intelektualnu svojinu MiG-a trećoj strani.
Veruje da se Bugarska na pritisak NATO partnera odlućila za remont motora u Poljskoj, da je ta odluka ekonomski neisplativa za Sofiju i da je politički motivisana. Potvrda za to je i to da su prilikom potpisivanja ugovora bugarski i poljski ministri odbrane istakli da je taj ugovor pokazatelj geostrateške orijentacije dve države i dalji napor da se Bugarska i Poljska dodatno zbliže u okviru NATO-a i EU.