BEG airport status
Dubai 2015: Skor do trećeg dana i video obilazak statičkog dela izložbe Nezapamćena suša u Dubaiju / Foto: Petar Vojinović

Dubai 2015: Skor do trećeg dana i video obilazak statičkog dela izložbe

Ni treći dan u Dubaiju nije podigao puls više od 1.700 akreditovanih novinara. Na velikom planu, kada su u pitanju narudžbine, ugovori i lansiranja novih modela ili usluga – ništa se ne dešava.

Ovolika suša aktivnosti, toliko nekarakteristična za grad i region čija je definicija preterivanje, ostaće upamćena kao još jedan, ovaj put neslavni, rekord Dubai Airshowa. Vodeći globalni vazduhoplovni mediji tumače ovu svojevrsnu industrijsku depresiju kao kombinaciju više faktora: niska cena goriva, umor od istorijskog rekorda u 2013. godini, proizvodnim limitom Erbasa i Boinga ali i oprezom u nekim segmentima tržišta kada su pojedine nove letelice u pitanju.

Zbog ove nezavidne i krajnje neglamurozne situacije PR improvizacije prisutnih kompanija su zabavne. Objavljuju se dilovi koji inače nikada ne bi zavredili veći publicitet: „potvrđuju“ se narudžbine i isporuke koje su se već dogodile, potpisuju se ugovori za čije pojašnjenje i kontekst vam je potrebno više od 5 minuta Googlanja.

Katar Airways je na primer napravio ceremoniju pored svog 25. Drimlajnera kojeg je inače dobio par nedelja ranije.

Nevreme i kiša od pre dve godine sada zvuče kao preko potrebna zabava.

Skor do trećeg dana

Vijetnamska kompanija Vijet džet  (VietJet) najavila je kupovinu 30 letelica A321, od toga 9 A321ceo i 21 A321neo. Džet ervejz (Jet Airways) je potvrdio porudžbinu 75 letelica B737 MAX vrednu 8 milijardi dolara. Prve isporuke počeće 2018. godine i u planu je da svi avioni budu isporučeni u periodu od 5 godina.

Ratno vazduhoplovstvo Ujedinjenih Arapskih Emirata objavilo je dogovor sa Švedskom kompanijom „Saab“ vredan 1,27 milijardi dolara. Reč je o kupovini novog „Swing Role Surveillance System“ koncepta koji u sebi ima poboljšanu verziju Saab „Erieye“ radara. Za platformu su određene dve letelice Global 6000.

Oman er (Oman Air) potpisao je ugovor sa Erbasom (Airbus) o modernizaciji kabina na svojim letelicama A330. Vrednost dosadašnjih ugovora koje je Erbas potpisao na sajmu procenjuje se na 3,6 milijardi dolara.

Video obilazak

Budući da je spoljni statički deo izložbe dugačak par kilometara posetiocima transport olakšavaju električna golf vozila. Jedna od njihovih upotreba može biti i brži pregled prvog dela postrojenih letelica.

Tango Six četvrti put izveštava sa najvećeg bliskoistočnog vazduhoplovnog sajma. Za grupisane postove iz Dubaija kliknite na baner ispod:

Dubai2015

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj