BEG airport status
Udružile se najveće evropske avio-kompanije – EU da spreči monopol aerodroma, Bliski istok nije naša tema A4E kao nova varijanta pritiska na evropske vlasti / Foto: Breaking Travel News

Udružile se najveće evropske avio-kompanije – EU da spreči monopol aerodroma, Bliski istok nije naša tema

Poput udruženja američkih avio-prevoznika „The Partnership for Open & Fair Skies“, i evropske kompanije osnovale su svoju alijansu za uticaj na političke odluke i promenu regulativa u njihovu korist.

Naime, pet najvećih evropskih kompanija – „International Airlines Group“ – IAG, Izi džet (easyJet), Rajaner (Ryanair), Er Frans KLM (Air France KLM) i Lufthanza (Lufthansa) osnovale su grupu „Airlines for Europe“ – A4E. 

Zvaničnom formiranju ove grupe 21. januara u Amsterdamu prisustvovala je i evropska komesarka za saobraćaj, Violeta Bulc. Glavna tema sastanka bila je smanjenje visokih aerodromskih nameta, ali i razmatranje rešenja za štrajkove kontrola letenja koji se obično javljaju leti, prenosi „Reuters“ i navodi da se, s obzirom na različite stavove njenih članica, A4E neće baviti pitanjem konkurencije bliskoistočnih kompanija.

A4E nastala je nakon izlaska IAG iz asocijacije evropskih „full-service“ kompanija – „Association of European Airlines“.

Sastanak ove petorke sa Evropskom komisijom i konkretni razgovori o visini aerodromskih taksi za avio-kompanije, biće naredni koraci A4E, saglasni su izvršni direktori Vili Volš iz IAG-a, Kerolin Mekol iz Izi džeta, Majkl O’Liri iz Rajanera, Karsten Špor iz Lufthanze i Aleksandar de Žunijak iz Er Fransa, piše britanski „The Telegraph“.

Najmanje 21 aerodrom u Evropi podigao je namete avio-kompanijama za najmanje 80% od 2005. do danas, pokazuje istraživanje koje je predstavljeno u Amsetrdamu.

Prema podacima IATA-e, u istom periodu cena avionskih karata pala je za 20 %, piše „Reuters“.

– Tražićemo da EU preduzme korake po pitanju smanjenja taksi na aerodromima, kako bismo bili sigurni da „Airport Charges Directive“( koja bi trebalo da omogući najbolju cenu za kompanije) poštuju i aerodromi koji drže monopol – rečeno je na sastanku A4E.

A4E će se baviti i pitanjem štrajkova kontrola letenja.

Majkl O’Liri je izjavio da bi u slučaju iznenadnih štrajkova umesto ljudi za kontrolu letenja trebalo koristiti postojeću tehnologiju, piše „Reuters“.

EU je krajem decembra 2015. godine predložila niz novih mera kao deo vazduhoplovne strategije za jačanje konkurentnosti regiona koje je A4E podržala.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksandar Zato se verovatno Alžir odlučio za Rusko oružije ? oko 5 miliona Alžiraca ima u Francusku plus Alžirci ne mirišu Francuze,toliko o južnoj pokrajini !

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Yoda na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@ Petrovic Dusan "Neistina je da Rusi imaku bilo lalvu prednost.“, sto se i videlo na snimku pada „Lesnikovace “ (oreshek) gde se bojeva glava raspala na vise neravnomernih komada koji padaju raznom brzinom, dok bi trebalo da su jednake i u istim intervalima (objasnjenje fizicara Marka Solomina, ne moje)." Propaganda, radi se o podmuniciji,…

27. Nov 2024.Pogledaj