Nakon više od šest godina pregovora, ICAO i Komiteta za avijaciju i zaštitu životne sredine (CAEP) potpisali su u Monte Karlu 8. februara sporazum o smanjenju emisije štetnih gasova u civilnom avio-saobraćaju, saopštila je IATA navodeći da podržava ovakvu odluku.
Inicijativu je podržala i kompanija Erbas (Airbus) navodeći da je „cilj ovog dogovora da se podstakne smanjenje emisije ugljen-dioksida iz aviona integracijom tehnologija za efikasnost goriva u sam razvoj i dizajn letelica i zamenom starijih aviona novim, sa efikasnijim dizajnom“.
– Ova akcija predstavlja jednu u nizu inicijativa koje za cilj imaju smanjenje uticaja koji avijacija ima na klimatske promene, što uključuje poboljšanja u vazdušnim operacijama, primenu novih vrsta goriva za mlazne avione, smanjenje buke i drugih emisija, zajedno sa razvojem globalnog ekološkog standarda za tržište, pre svih, putničkih aviona – saopštio je Erbas.
Predsednik i generalni direktor IATA-e, Toni Tajler navodi da ovi standardi jesu važan element avio-saobraćaja, ali da neće rešiti probleme u vezi sa klimatskim promenama.
– Naš cilj je da se emisija ugljen-dioksida do 2050. godine smanji za 50%. Ovi standardi bi trebalo da nam to omoguće, ali i da ujedno pokrenu industriju i Vlade širom sveta da rade zajedno i obezbede održivu budućnost avio-saobraćaja.
Naš sledeći korak biće dogovor o implementacija konkretnih tržišnih mera. Nadamo se da će biti postignut na Generalnoj skupštini ICAO-a u septembru 2016. godine – naveo je Tajler, saopštila je IATA.