BEG airport status
IATA i CAEP potpisale sporazum o smanjenju emisije štetnih gasova u civilnom vazduhoplovstvu Cilj je da se emisija ugljen-dioksida do 2050. godine smanji za 50% / Foto: Europorter

IATA i CAEP potpisale sporazum o smanjenju emisije štetnih gasova u civilnom vazduhoplovstvu

Nakon više od šest godina pregovora, ICAO i Komiteta za avijaciju i zaštitu životne sredine (CAEP) potpisali su u Monte Karlu 8. februara sporazum o smanjenju emisije štetnih gasova u civilnom avio-saobraćaju, saopštila je IATA navodeći da podržava ovakvu odluku.

Inicijativu je podržala i kompanija Erbas (Airbus) navodeći da je „cilj ovog dogovora da se podstakne smanjenje emisije ugljen-dioksida iz aviona integracijom tehnologija za efikasnost goriva u sam razvoj i dizajn letelica i zamenom starijih aviona novim, sa efikasnijim dizajnom“.

– Ova akcija predstavlja jednu u nizu inicijativa koje za cilj imaju smanjenje uticaja koji avijacija ima na klimatske promene, što uključuje poboljšanja u vazdušnim operacijama, primenu novih vrsta goriva za mlazne avione, smanjenje buke i drugih emisija, zajedno sa razvojem globalnog ekološkog standarda za tržište, pre svih, putničkih aviona – saopštio je Erbas.

Predsednik i generalni direktor IATA-e, Toni Tajler navodi da ovi standardi jesu važan element avio-saobraćaja, ali da neće rešiti probleme u vezi sa klimatskim promenama.

– Naš cilj je da se emisija ugljen-dioksida do 2050. godine smanji za 50%. Ovi standardi bi trebalo da nam to omoguće, ali i da ujedno pokrenu industriju i Vlade širom sveta da rade zajedno i obezbede održivu budućnost avio-saobraćaja.

Naš sledeći korak biće dogovor o implementacija konkretnih tržišnih mera. Nadamo se da će biti postignut na Generalnoj skupštini ICAO-a u septembru 2016. godine   – naveo je Tajler, saopštila je IATA.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksandar Zato se verovatno Alžir odlučio za Rusko oružije ? oko 5 miliona Alžiraca ima u Francusku plus Alžirci ne mirišu Francuze,toliko o južnoj pokrajini !

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Yoda na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@ Petrovic Dusan "Neistina je da Rusi imaku bilo lalvu prednost.“, sto se i videlo na snimku pada „Lesnikovace “ (oreshek) gde se bojeva glava raspala na vise neravnomernih komada koji padaju raznom brzinom, dok bi trebalo da su jednake i u istim intervalima (objasnjenje fizicara Marka Solomina, ne moje)." Propaganda, radi se o podmuniciji,…

27. Nov 2024.Pogledaj