BEG airport status
NAJAVA: Prva poslovna konferencija o bespilotnim letelicama u Hrvatskoj – „DRONEfest“ Prilika za edukaciju o upotrebi bespilotnih letelica / Foto: Dragan Trifunović

NAJAVA: Prva poslovna konferencija o bespilotnim letelicama u Hrvatskoj – „DRONEfest“

Prva poslovna konferencija o bespilotnim letelicama u Hrvatskoj – „DRONEfest“, biće održana 30. marta u HUB385 inkubatoru na zagrebačkoj Trešnjevci, saopštio je organizator, softverska kompanija IN2.

Konferencija će se kroz predavanja baviti trenutnim stanjem industrije bespilotnih letelica, njihovom komercijalnom upotrebom i regulativom u Hrvatskoj i svetu.

Biće organizovane i radionice na kojima će se učesnici baviti neformalnim temama. Njima će moći da prisustvuje ograničen broj ljudi, a fokus će biti na informisanju o tome kako napraviti svoju bespilotnu letelicu, kako snimati uz pomoć dronova, kako obraditi podatke prikupljene bespilotnom letelicom.

– Cilj konferencije je okupiti sve profesionalce, pojedince, akademsku zajednicu i tvrtke koje aktivno sudjeluju u promicanju i primjeni bespilotnih letjelica u poslovanju – rečeno je u kompaniji IN2.

Oni navode i da će se zbog sve veće upotrebe dronova u građevini, poljoprivredi, nadzoru saobraćaja, ljudi, granice i objekata, potrazi i spasavanju, dostavi paketa, prikupljanju raznih vrsta podataka korišćenjem senzora, na konferenciji biti održana i prezentacija zanimljivih studija slučaja.

– IN2 je implementirao rješenje s bespilotnim letjelicama za tvrtku Žito, što će na konferenciji biti i predstavljeno kao jedna od studija slučaja uporabe bespilotnih letjelica u poljoprivredi.

Ovaj projekt obuhvata korištenje bespilotnih letjelica za prikupljanje podataka sa zasijanih kultura radi generiranja digitalne ortofoto karte i analize stanja poljoprivrednog zemljišta.

Proces je u potpunosti automatiziran, tako da je nakon definiranja područja obrade potrebno samo pokrenuti aplikaciju koja se brine da letjelica autonomno prikupi i pohrani podatke – saopšitila je IN2.

Objašnjno je i da će posetioci moći besplatno da obiđu sajamski prostor i FLY zonu namenjenu demonstraciji letelica, dok je predavanja i radionice moguće pratiti uz kotizaciju.

Tango Six portal medijski je sponzor „DRONEfesta“. Pratite nas za najzanimljivije priče i novine sa ove manifestacije. Vidimo se u Zagrebu!

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Sl

Sve ozbiljne države ozbiljno pristupaju rešavanju problema, u ovom slučaju letenju bespilotnih letilica. Za razliku od Hrvatske kod nas je stupio na snagu Pravilnik o bespilotnim vazduhoplovima bez ikakve šire rasprave o ograničenjima koje donosi. Na primer: dozvoljena visina leta je 100 m (uz dozvolu Direktorata može i više) a radijus apsolutno ograničen na 500 m! U toku leta vazduhoplov mora da je u vidnom polju i ne smeju se koristiti bilo kakva optička sredstva osim standardnih naočara! Apsolutno je zabranjeno svako snimanje iz vazduha!? Let se mora najaviti 5 radnih dana ranije!? Pravila važe i za privredne i za neprivredne letilice. Mislim da navedeni Pravilnik posebno sprečava korišćenje dronova iako je ta oblast u brzom razvoju u celom svetu. Pitam se da li mi možemo u razvoju vazduhoplovne tehnike da uradimo nešto kako valja? Gde je greška?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksandar Zato se verovatno Alžir odlučio za Rusko oružije ? oko 5 miliona Alžiraca ima u Francusku plus Alžirci ne mirišu Francuze,toliko o južnoj pokrajini !

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Yoda na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@ Petrovic Dusan "Neistina je da Rusi imaku bilo lalvu prednost.“, sto se i videlo na snimku pada „Lesnikovace “ (oreshek) gde se bojeva glava raspala na vise neravnomernih komada koji padaju raznom brzinom, dok bi trebalo da su jednake i u istim intervalima (objasnjenje fizicara Marka Solomina, ne moje)." Propaganda, radi se o podmuniciji,…

27. Nov 2024.Pogledaj