BEG airport status
„Saudi Arabian Airlines“ prva kompanija na svetu koja će leteti „A330-300 Regional“ Novi "A330-300 Regional" za 400 putnika i letove od oko 5,5 hiljada kilometara / Foto: Airbus

„Saudi Arabian Airlines“ prva kompanija na svetu koja će leteti „A330-300 Regional“

Kompanija Erbas (Airbus) i nacionalna avio-kompanija Saudijske Arabije objavili su fotografiju prvog regionalnog A330-300, saopštio je evropski proizvođač aviona.

– „Saudi Arabian Airlines“ biće prva kompanija na svetu koja će koristiti regionalni A330-300 – navode u Erbasu.

U pitanju je prvi od 20 A330-300 Regionala koliko će nabaviti saudijski prevoznik. Kompanija će biti prvi operater ove verzije aviona na svetu.

Letelica će moći da primi do 400 putnika, dolet će biti do 3,000 nautičkih milja, „operational weight“ će biti manji za 200 tona, trošiće manje goriva, što dovodi do uštede od 26% u odnosu na trenutne troškove A330-300. Uz to, Erbas će za proizvodnju ove letelice iskoristiti pojedine tehnološke prednosti aviona A350 XWB i A380. Nacionalni avio-prevoznik Saudijske Arabije koristiće letelicu za domaće operacije.

Osim ovog A330-300 kompanija će nabaviti i 30 A320ceo, saopštio je Erbas.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Jordan Нешто сте пропустили, Ласта није заменила Утву-75. А вероватно и да не може, тј да није пожељно, није то баш иста категорија авиона. Француски пилоти прво иду на SR20/22, затим на Grob 120, и на крају пре Рафала на PC-21. Модернизација Г-4 у пракси не постоји.

01. May 2025.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Dodao bih još nešto. Lasta 95 bi trebala da bude sasvim dovoljna za početni trening i ne vidim mesto za Cirrus SR20, osim ako se ne ustanovi da je potrebno nešto vrlo bazično pre toga. Grob G 120 je avion na koji bi se prelazilo posle Laste. Sa Laste bi se moglo prelaziti i direktno…

01. May 2025.Pogledaj

Nenad na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

U potpunosti se slažem! Samo što je ta vijuga (koja se tiče poseta) prilično inertna u glavama onih koji odlučuju o tome.

01. May 2025.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Postoje tri ugla iz kojih se ovo može posmatrati. Prvi je da se pogleda cela slika, kako bi trebala izgledati obuka pilota od trenutka kada prvi put sednu u avion, pa do trenutka kada postanu piloti nadzvučne avijacije. Kreće se sa Laste, završava na Rafalima, šta je potrebno između. Da li se ostaje na dva…

01. May 2025.Pogledaj