BEG airport status
Novi datum za aeromiting u Varaždinu uz najambiciozniji spisak učesnika do sada "Krila Oluje" tradicionalno i na ovogodišnjem CIAV-u / Foto: Dragan Trifunović

Novi datum za aeromiting u Varaždinu uz najambiciozniji spisak učesnika do sada

Kako je pre nekoliko dana zvanično i potvrđeno, Aeromiting u Varaždinu – CIAV 2016 (Croatian International Airshow Varazdin) biće održan 23. i 24. jula, tradicionalno organizovan od strane lokalnog aerokluba.

Ovo je inače druga najava za najveću ovogodišnju vazduhoplovnu priredbu u Hrvatskoj nakon što organizator nije bio oprezan sa prvobitnim datumom (16. i 17. jul) koji se poklopio sa Red Bull Air Race događajem u susednoj Mađarskoj ali i najvećim evropskim dešavanjem u industriji – sajmom Farnboro u Londonu.

Kako je na konferenciji za medije rekao Robert Mišak, sekretar aerokluba „Varaždin“ na ovogodišnjem CIAV-u učešće je potvrdilo sedam zemalja i do sada najimpresivniji spisak letelica:

– Publika na varaždinskom nebu tog vikenda imaće prigodu vidjeti zrakoplove Hrvatskog ratnog zrakoplovstva, između ostalih i MIG-21, zatim čak dva borbena zrakoplova F-16 – jedan ratnog zrakoplovstva Sjedinjenih Američkih Država te jedan iz sastava ratnog zrakoplovstva Kraljevine Belgije.

Na nebu nad Varaždinom posjetitelji će imati prigodu vidjeti i prelet borbenog zrakoplova Saab JAS39 Gripen mađarskog ratnog zrakoplovstva, te školsko-borbenog zrakoplova Soko Galeb G2, koji će doletjeti iz Slovenije. Ove smo godine pripremili i posebnu atrakciju – prelet Eurofightera Typhoon, višenamjenskog lovca iz sastava ratnog zrakoplovstva Republike Italije.

Posjetitelji će i ove godine moći uživati i u atraktivnim nastupima akrobatske grupe Krila Oluje, a na varaždinski miting ponovo se vraća i akrobatska grupa Baltic Bees iz Latvije. Nastup na CIAV-u potvrdio je i Peter Podlunšek. – izjavio je Mišak.

CIAV 2015 obeležili su proslava 85 godina aktivnog rada Aerokluba „Varaždin“, nastupi akro-grupa „Krila oluje“ i „Baltic Bees“, ali i dolazak Primoža Jovanovića – vlasnika Soko G-2 Galeba starog 50 godina. Tango Six je izveštavao sa oba dana manifestacije.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Jordan Нешто сте пропустили, Ласта није заменила Утву-75. А вероватно и да не може, тј да није пожељно, није то баш иста категорија авиона. Француски пилоти прво иду на SR20/22, затим на Grob 120, и на крају пре Рафала на PC-21. Модернизација Г-4 у пракси не постоји.

01. May 2025.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Dodao bih još nešto. Lasta 95 bi trebala da bude sasvim dovoljna za početni trening i ne vidim mesto za Cirrus SR20, osim ako se ne ustanovi da je potrebno nešto vrlo bazično pre toga. Grob G 120 je avion na koji bi se prelazilo posle Laste. Sa Laste bi se moglo prelaziti i direktno…

01. May 2025.Pogledaj

Nenad na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

U potpunosti se slažem! Samo što je ta vijuga (koja se tiče poseta) prilično inertna u glavama onih koji odlučuju o tome.

01. May 2025.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Postoje tri ugla iz kojih se ovo može posmatrati. Prvi je da se pogleda cela slika, kako bi trebala izgledati obuka pilota od trenutka kada prvi put sednu u avion, pa do trenutka kada postanu piloti nadzvučne avijacije. Kreće se sa Laste, završava na Rafalima, šta je potrebno između. Da li se ostaje na dva…

01. May 2025.Pogledaj