BEG airport status
Mubadala i Strata sklopili nove poslove u Farnborou, još nema vesti o napretku posla sa Jat Tehnikom Delegacije Strate i Mubadale sa rukovodstvom Erbasa u Farnborou / Foto: Mubadala

Mubadala i Strata sklopili nove poslove u Farnborou, još nema vesti o napretku posla sa Jat Tehnikom

Kompanija Strata Manufacturing iz Ujedinjenih Arapskih Emirata potpisala je ugovor vredan 1 milijardu dolara sa Erbasom pod kojim će nastaviti da izrađuje veće kompozitne avio-delove za male i srednje letelice u portfoliu evropskog proizvođača.

U pitanju su horizontalne upravljačke površine za uskotrupne A320 i unutrašnja zakrilca za širokotrupni A350-900.

Strata, u vlasništvu najvećeg investicionog fonda Emirata kompanije Mubadala, izrađivaće i sastavljati ove komponente u svom Nibras Aerospace parku lociranom u Al Ainu – posao koji već nekoliko godina uspešno obavljaju ne samo za Erbas nego i za Boing.

Pored ove saradnje Mubadala je potvrdila planove za novu lokaciju u kojoj će zajedno sa Rols-Rojsom obavljati održavanje na Trent XWB motorima (pogonskim grupama Erbasa A350). Novi centar će se takođe nalaziti u vazduhoplovnom parku u Al Ainu.

Mubadala je na ovonedeljnom Farnborou takođe najavila ugovor o saradnji sa Belgijskom kompanijom Solvej koja se bavi proizvodnjom naprednih kompozitnih materijala za vazduhoplovnu industriju.

Al Šamari i predstavnik Rols-Rojsa po postizanju dogovora o novom servisnom centru u Al Ainu / Foto: Mubadala
Al Šamari i predstavnik Rols-Rojsa po postizanju dogovora o novom servisnom centru u Al Ainu / Foto: Mubadala

I dalje bez napretka u poslu sa Jat Tehnikom

Kako je Tango Six ranije izveštavao kompanija Mubadala kroz SR Technics vodi pregovore sa državom Srbijom o modelu investiranja ili akvizicije Jat Tehnike u sklopu šireg strateškog posla sa Etihad Ervejzom. Razgovori kako saznajemo traju i dalje, epilog se ne nazire.

Mubadala je pominjana kao strateški partner Srbije u izgradnji „low-cost“ verzije fabrike za izradu kompozitnih avio-delova u Beogradu ali je naknadno izbor suzila na dve potencijalne lokacije u Severnoj Africi: Maroko ili Alžir. U ekskluzivnom intervjuu za naš portal prilikom ovogodišnjeg vazduhoplovnog samita u Abu Dabiju direktor divizije Mubadale koja se bavi ovom industrijom ispričao je glavne motive za investiranje u Srbiju.

Mubadala je ipak u Srbiji realizovala uspešno ulaganje u domaću vazduhoplovnu industriju relociranjem administrativnog dela kompanije SR Technics u Beograd.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

@Perko MA jednom platis da ga skrate za slamku, i miran si. Ima nesto i u odrzavanju tog vraga godinama/decenijama. Moze to da kosta i vise od prepravke. Srbiji sigurno ne trebaju slamčice na Rafalima. Za one koji nisu ubedjeni, pogledajte kolika tri spoljna rezervoara nosi Rafal ako treba, a koliko recimo MiG-29 nosi. jako…

13. Mar 2025.Pogledaj

Nenad N. na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

Za jedan Erbas dva Embraera. Jeste nosivost manja za deset tona, ali kargo prostor je cak veceg volumena. Pa se uzmu dva ili cetiri. E da, obavezno i "pametnom dosta". :)

13. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

To je klasa kargo aviona koja tovari svasta sto C295 ne moze, C295 ogranicen velicinom i doletom. Uvoz odredjene robe pada na pamet, ulkucujuci i vojne. Druga stvar koja mi je pala na pamet odmah ustvari je korist u slucaju vanrednih situacija tipa Kovid lockdown-a kada se mnoge stvari u svetu ogranicavaju u zavisnosti od…

13. Mar 2025.Pogledaj

NS Posmatrac na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

A400M bi se koristio najvise i verovatno iskljucivo kao transportni avion. Za prevoz pripadnika VS u razne mirovne misije, vezbe u inostranstvu i sl. Drugo za izvoz proizvoda namenske industrije. Za prevoz kupljene opreme i oruzja za VS. Prevoz spasilaca, sasilacke opreme, humanitarne pomoci, prevoz gradjana iz ugrozenih drzava i sl. Za sve prevoze za…

13. Mar 2025.Pogledaj

Perko na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

@Bulatovic Nebojsa Niko nece da kupuje tanker, to sigurno, ali da ispravimo nejasnocu, moze da se dopuni nad Srbijom jer tanker svakako ne leti u pravoj liniji vec kruzi. Postoji nekoliko obrazaca iliti "patterna" ili procedura prilaza i dopune. Zanimljiva tema zapravo.

13. Mar 2025.Pogledaj