BEG airport status
RV SAD pomaže Bugarskoj u kontroli vazdušnog prostora Američki lovci F-15 Nacionalne garde Luizijane na zajedničkoj vežbi u bugarskoj vazduhoplovnoj bazi Graf Ignjatijevo aprila 2015. / Foto: USAF

RV SAD pomaže Bugarskoj u kontroli vazdušnog prostora

Bugarski vazduhoplovni magazin Aeropres preneo je preključe da je taj dan Savet Ministara Bugarske odobrio zajednički zadatak kontrole vazdušnog prostora uz asistenciju i resurse Sjedinjenih Američkih Država.

Nakon sastanka vlade Ministar odbrane Nenčev je u obraćanju medijima rekao da je odlučeno da se provede ’’er polising’’ u saradnji sa RV SAD a ova aktivnost će trajati nedelju dana počevši od 9. septembra.

Ova odluka reguliše aktivnosti RV Bugarske i SAD u sprovođenju konkretnih zajedničkih zadataka postavljanjem specifičnih ograničenja za američke avione koji će biti na dužnosti. Tokom ove saradnje u kontroli vazdušnog prostora primarno će biti korišćeni bugarski lovci, navodi se u saopštenju Ministarstva odbrane.

Drugi izvor iz bugarskog Ministarstva odbrane dalje navodi da ograničenja koja su uvedena američkim vazduhoplovima jasno i snažno ukazuju da suverenitet na nebu Bugarske ostaje pod nacionalnom kontrolom. Piloti lovaca RV SAD imaće jasno definisane zone ogovornosti, procedure i saradnju sa bugarskom PVO.

Neće biti dozvoljena bilo kakva upotreba oružja uključujući i slučajeve upozorenja. Nenčev je dodao i da će po ugovoru, SAD platiti sve troškove ove misije i da Bugarska neće imati nikakvih finansijskih obaveza.

Ova odluka bugarske vlade donesena je u skladu sa članom 130, stav 2, paragraf 2 Zakona o odbrani i oružanim snagama koji podrazumeva da Savet ministara u slučaju hitne potrebe može direktno odobriti ugovor o zajedničkoj kontroli nacionalnog vazdušnog prostora sa nekom stranom državom.

Isti dan NATO je potvrdio da će se dva američka lovca F-15C pridružiti bugarskim MiG-ovima 29 u zadataku, kako je navedeno, sprovođenja mera pojačane kontrole vazdušnog prostora zemalja istočnoevropskih saveznika.

U daljem saopštenju Komande NATO-a kaže se da se ova akcija pokreće prvi put a na zahtev bugarskih vlasti. Već krajem avgusta američki F-15C će doleteti u Bugarsku zajedno sa posadama i vazduhoplovno-tehničkim sastavom a moguće je da će biti angažovano do osam aviona.

Zamenik Generalnog sekretara NATO-a Alexander Vershbow rekao je da taj savez ozbiljno preuzima odgovornost kako bi obezbedio bezbednost i integritet vazdušnog prostora zemalja članica i da je ova misija demonstracija solidarnosti i podrške Bugarskoj.

Ministar Nenčev dodao je da je sada opcija da se bugarsko nebo kontroliše u saradnji sa Poljskom nije više u opticaju i da se vode dalji pregovori. Napomenuo je da je Bugarska sposobna da sama izvrši ovaj zadatak i da su za to dovoljni lovci MiG-29 ali nije komentarisao njihovo trenutno tehničko stanje.

Otkrio je da će u novembru iz Poljske stiči još dva remontovana motora pa će zahvaljujući tome RV Bugarske moći da računa na još tri aviona.

Takođe ministar je saopštio i da je izdvojeno 69 miliona leva kako bi se nabavilo 10 dodatnih remontovanih motora što bi do kraja godine omogućilo aktiviranje još pet MiG-ova 29. Ipak Aeropres na kraju dodaje komentar u kome navodi da još uvek nema ugovora za ovaj posao i da planirana nabavka motora neće moći da se realizuje u ovoj godini.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Fr

Ови гори од нас

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Jordan Нешто сте пропустили, Ласта није заменила Утву-75. А вероватно и да не може, тј да није пожељно, није то баш иста категорија авиона. Француски пилоти прво иду на SR20/22, затим на Grob 120, и на крају пре Рафала на PC-21. Модернизација Г-4 у пракси не постоји.

01. May 2025.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Dodao bih još nešto. Lasta 95 bi trebala da bude sasvim dovoljna za početni trening i ne vidim mesto za Cirrus SR20, osim ako se ne ustanovi da je potrebno nešto vrlo bazično pre toga. Grob G 120 je avion na koji bi se prelazilo posle Laste. Sa Laste bi se moglo prelaziti i direktno…

01. May 2025.Pogledaj

Nenad na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

U potpunosti se slažem! Samo što je ta vijuga (koja se tiče poseta) prilično inertna u glavama onih koji odlučuju o tome.

01. May 2025.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Postoje tri ugla iz kojih se ovo može posmatrati. Prvi je da se pogleda cela slika, kako bi trebala izgledati obuka pilota od trenutka kada prvi put sednu u avion, pa do trenutka kada postanu piloti nadzvučne avijacije. Kreće se sa Laste, završava na Rafalima, šta je potrebno između. Da li se ostaje na dva…

01. May 2025.Pogledaj