BEG airport status
Slovenačka policija modernizuje helikopter EC135 Jedini EC135 u floti helikopterske jedinice MUP-a Slovenije / Foto: Airborne Technologies

Slovenačka policija modernizuje helikopter EC135

Austrijska kompanija Airborne Technologies, koja je specijalizovana za integraciju različite vazduhoplovne elektronske opreme, saopštila je 26. septembra da je dobila posao modifikacije jednog helikoptera EC135 Ministarstva Unutrašnjih Poslova Republike Slovenije. Rok za isporuku modernizovanog helikoptera je do kraja ove godine.

Na helikopter će biti instalirana najsavremenija oprema a osim prenosive taktičke radne stanice napravljene od ugljeničnih vlakana, slovenački EC135 dobiće i vrlo moderan paket LINX koji će omogućiti poboljšani sistem komunikacije, osmatranje, prikupljanje podataka i situacionu svest posade.

Takođe tu je i nova unapređena jedinica za upravljanje podacima misije koja predstavlja uređaj vrlo jednostavan za rukovanje a kojima se upravlja svim senzorima koji se nalaze u helikopteru.  Tu je i računar misije Churchill ATOM, svetlosni reflektor za traganje Trakka Beam A800 i elektrooptički infracrveni sistem za osmatranje Wescam Mx15Hdi.

Radna stanica je potpuno kompatibilna sa osvetljenjem kabine za noćno letenje (NVIS –Night Vision Compatible), prikaz slike sa senzora ima više mogućnosti kao što su Quad/Split Screen/Picture, korisnički softver je veoma stabilan, promena softvera za kontrolu, praćenje i razmenu podataka se može vršiti i preko SD kartice, primena konekcija CAN-Bus (Controller Area Network) koja omogućuje razmenu podataka između uređaja bez centralnog računara.

Helikopter EC135P2+ je najnoviji vazduhoplov helikopterske jedinice slovenačke policije. Nabavljen je septembra 2007. za kontrolu granice u okviru Šengena a nabavku je finansirala i Evropska Unija. Slovenački policijski helikopteri baziraju na aerodromu Brnik kod Ljubljane gde se nalazi hangar koji je izgrađen 1980. godine a komanda se nalazi u zgradi napravljenoj 1998.

Flota se, osim jednog EC135, sastoji i iz dva AB-206B-3 ’’Jet Ranger III’’ koji su nabavljeni 1985. a modifikovani termovizijskim kamerama 1996. godine, zatim jednog AB-212 kupljenog 1980. koji je remontovan 2006., jednog AB-412 proizvedenog 1987. koji je takođe remontovan i modernizovan pre nekoliko godina i jednog A109E koji je stigao juna 2004. a bio je to prvi helikopter posebno nabavljen za potrebe kontrole granice i primene Šengenskog sporazuma

Policijska avijacijska jedinica MUP-a Slovenije godišnje naleti oko 1500-2000 sati a većina zadataka je iz oblasti uobičajnih policijskih poslova kao i misija zaštite i spasavanja. Policijski poslovi podrazumevaju regulaciju i kontrolu drumskog saobraćaja, potraga za kriminalcima, nadzor državne granice, obezbeđivanje raznih javnih događaja.

Tu su i humanitarni zadaci pre svega traganje, spasavanje u različitim uslovima, medicinski prevoz, otkrivanje i borba protiv požara. Helikopteri se koriste i za potrebe drugih državnih organa, transport različitih vrsta unutrašnjeg i spoljnjeg tereta, za obuku i trenažu.

Pretplatite se na nedeljni pregled vesti Tango Six portala. Svakog petka u vašem inboxu.

* indicates required






[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

omniameamecumporto na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

K@ M84 je Jugoslavenska inačica ruskog tenka T72 . Uveden je u JNA tamo negdje osamdesetih dok sam ja bio u vojsci i poboljšavan tih godina Mislim da je radila Banjalučka firma ZRAK ili slično. Stabilizacija cijevi i optika za gađanje u pokretu. Do dana današnjega nije se gotovo ništa na njemu promijenilo ,a prošlo…

11. Apr 2025.Pogledaj

Thomas na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

@Ilija Mogli su vec davno prijeci na Leopard-2. Mogu se Milanovicu zahvaliti i SDP-u. Po Milanovicu nebi ni Rafale imali.

11. Apr 2025.Pogledaj

Aleksandar Selaković na: Aero-klub Valjevo organizuje obuku za pilote jedriličare

Ne znam da li je moguće da još uvek leti. Ja sam na Blaniku YU-5360 završio obuku 1981-e godine. Ni tada 1981-e Blanik L-13 sa registracijom YU-5360 nije bio baš mlada jedrilica. Čini mi se da je napravljen 1972-e ili 1973-e, nisam siuran.

11. Apr 2025.Pogledaj

XYZZ na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

@Miloš77 To je zato što su ljudi glupi pa šalju tenkove same na bojište. Pa to je apsurd. Moraju postojati dronovi izviđači koji će otkriti sve dronove kao i optički navođene dronove koji ne mogu biti ometeni elektronički i precizna artiljerija to rješava po kratkom postupku. Tko će probijati linije nego tenk? Tko? Bradley? Patrije?…

11. Apr 2025.Pogledaj