BEG airport status
Izvršni direktor EASA-e u dvodnevnoj poseti Beogradu: Srbija ispunjava naše standarde iako nije članica "Formalno pravno Srbija će postati član EASA-e kad postane član EU"/ Foto: Direktorat civilnog vazduhoplovstva

Izvršni direktor EASA-e u dvodnevnoj poseti Beogradu: Srbija ispunjava naše standarde iako nije članica

– Srbija je zemlja koja u potpunosti ispunjava standarde EASA-e iako nije član naše organizacije. Formalno pravno Srbija će to postati kad postane član EU, ali po ispunjenosti kriterijuma i standarda ona to već jeste – izjavio je Patrik Ki, izvršni direktor EASA, na sastanku sa predstavnicima Direktorata civilnog vazduhoplovstva (DCV).

Ki se nalazi u dvodnevoj poseti Beogradu u toku koje je planiran i sastanak u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

– Drago mi je što sam danas ovde. Hvala vam na toplom gostoprimstvu i na dobrom poslu koji radite za bezbednost vazdušnog saobraćaja u Evropi. Uložićemo napor da zvanično postanete deo naše porodice, čime bi stekli i određene privilegije – naveo je Ki i dodao da EASA po ugledu na ICAO pokušava da ostvari bolju komunikaciju između zemalja.

Jedno od tema koje ga je interesovala bila je kako se Direktorat finansira, a razgovaralo se i o strukturi poslovanja i trenuntnim aktivnostima DCV-a, saradnji sa EUROCONTROL-om, formiranju Ragionalnog komiteta za traganje i spasavanje u civilnom vazduhoplovstvu koje je predstavila direktorka DCV-a, Mirjana Čizmarov.

Članica kabineta predsednika Vlade Srbije, Nataša Vukšić, predstavila je rad ostalih subjekata u vazdušnom saobraćaju – aerodroma „Nikola Tesla“ i „Konstantin Veliki“, kompanije „Er Srbija“, SMATSA-e. Bilo je reči i o pitanju privatizacije beogradske vazdušne luke i Jat Tehnike koja trenutno poseduje EASA sertifikate.

– Želimo da budemo sigurni da će kompanija nastaviti da radi po EASA standardima i da se krećemo u dobrom pravcu po tom pitanju i zato ne želimo da diskutujemo o modelu dok ne sagledamo i taj širi kontekst – navela je Vukšić u obraćanju Kiu.

Deo razgovora o vazdušnom saobraćaju zakazan je i sa ministarkom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Zoranom Mihajlović.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Jordan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Dodao bih još nešto. Lasta 95 bi trebala da bude sasvim dovoljna za početni trening i ne vidim mesto za Cirrus SR20, osim ako se ne ustanovi da je potrebno nešto vrlo bazično pre toga. Grob G 120 je avion na koji bi se prelazilo posle Laste. Sa Laste bi se moglo prelaziti i direktno…

01. May 2025.Pogledaj

Nenad na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

U potpunosti se slažem! Samo što je ta vijuga (koja se tiče poseta) prilično inertna u glavama onih koji odlučuju o tome.

01. May 2025.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Postoje tri ugla iz kojih se ovo može posmatrati. Prvi je da se pogleda cela slika, kako bi trebala izgledati obuka pilota od trenutka kada prvi put sednu u avion, pa do trenutka kada postanu piloti nadzvučne avijacije. Kreće se sa Laste, završava na Rafalima, šta je potrebno između. Da li se ostaje na dva…

01. May 2025.Pogledaj