BEG airport status
Završen probni let prvog A350-1000 test aviona Nakon leta od 4 sata i 18 minuta A350-1000 sleteo na aerodrom u Tuluzu / Foto: Airbus

Završen probni let prvog A350-1000 test aviona

Prvi od tri A350-1000 – MSN059 test aviona – sleteo je na aerodrom Tuluz-Blanjak u Francuskoj u 15h po lokalnom vremenu, nakon leta koji je trajao četiri sata i 18 minuta, saopštio je Erbas (Airbus).

– Avion je preleteo jugozapadnu Francusku, tokom čega je posada istražila rukovanje avionom i razvoj leta. Ovaj avion je bio u pratnji aviona za posmatranje i snimanje manevrisanja, a stručnjaci na zemlji su u realnom vremenu pratili napredovanje putem direktne telemetrijske veze – saopštio je proizvođač.

A350-1000 ima duži trup i mogućnost da smesti 40 putnika više nego prethodni A350-900.  Karakteriše ga i novi glavni stajni trap sa šest točkova i Rols Rojs motor „Trent XWB-97“. Do danas je 11 kompanija rezervisalo ukupno 195  A350-1000, rečeno je u Erbasu.

unnamed-6
Posle probnog leta Erbas najavio komercijalnu upotrebu A350-1000 za drugu polovinu 2017. godine / Foto: Airbus

Razvojni program modela A350-100 trajaće nešto kraće – do godinu dana za tri aviona.

– Testiranje performansi aviona MSN059 uključiće i istraživanje razvoja leta, kvaliteta rukovanja, opterećenja i kočenja. Drugi test avion, MSN071, takođe će biti stavljen na probu tj. procenu performansi koja će obuhvatiti: kočenje, rad motora i propelera, sisteme i autopilot. U slučaju trećeg aviona – MSN065 –koji je opremljen kabinom, biće procenjeni sistemi u kabini i vazdušni sistemi. MSN065 će izvesti tzv. „rane duge letove“ i pokazivanje rute. Nakon toga modeli će dobiti sertifikate, a njihova komercijalna upotrebom počeće u drugoj polovini 2017. godine letovima Katar ervejza (Qatar Airways) koji je sa naručenih 37 aviona do sada najveći kupac A350-1000 modela – rečeno je u Erbasu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Yr

Lepa vest za ljubitelje vazduhoplovstva. Voleo bih ovde da vidim opširnije članke posvećene razvoju novih letilica ili recimo komparativne analize. Prvo što mi pada na pamet A 320neo vs. B 737 MAX vs. MS-21 vs. COMAC C 919, analiza budućeg „svetskog rata“ u najvažnijem delu tržišta komercijalnih letilica.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Jordan Нешто сте пропустили, Ласта није заменила Утву-75. А вероватно и да не може, тј да није пожељно, није то баш иста категорија авиона. Француски пилоти прво иду на SR20/22, затим на Grob 120, и на крају пре Рафала на PC-21. Модернизација Г-4 у пракси не постоји.

01. May 2025.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Dodao bih još nešto. Lasta 95 bi trebala da bude sasvim dovoljna za početni trening i ne vidim mesto za Cirrus SR20, osim ako se ne ustanovi da je potrebno nešto vrlo bazično pre toga. Grob G 120 je avion na koji bi se prelazilo posle Laste. Sa Laste bi se moglo prelaziti i direktno…

01. May 2025.Pogledaj

Nenad na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

U potpunosti se slažem! Samo što je ta vijuga (koja se tiče poseta) prilično inertna u glavama onih koji odlučuju o tome.

01. May 2025.Pogledaj

Jordan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Postoje tri ugla iz kojih se ovo može posmatrati. Prvi je da se pogleda cela slika, kako bi trebala izgledati obuka pilota od trenutka kada prvi put sednu u avion, pa do trenutka kada postanu piloti nadzvučne avijacije. Kreće se sa Laste, završava na Rafalima, šta je potrebno između. Da li se ostaje na dva…

01. May 2025.Pogledaj