BEG airport status
Započela letna ispitivanja aviona MiG-35, u naoružanju VKS od 2019. Dvosed MiG-35UB 712, jedan od dva opitna predserijska aviona.

Započela letna ispitivanja aviona MiG-35, u naoružanju VKS od 2019.

Nakon nekoliko godina odlaganja i kašnjenja usled problema u razvoju pojedinih sistema, započela su letna ispitivanja višenamenskog borbenog aviona MiG-35 koji je namenjen ruskim Vazdušno-kosmičkim snagama (VKS).

Zvanično ispitivanja su započela juče a isti dan je putem videokonferencije avion pokazan predsedniku Rusije Vladimiru Putinu dok je danas priređen i prikaz za novinare kao i potencijalne buduće korisnike MiG-a 35.

U direktnom prenosu ruskom predsedniku su se obratili rukovodilac Korporacije OAK Jurij Sljusar, glavni projektant OAK-a Sergej Korotkov i šef opitnih pilota korporacije RSK MiG Mihail Beljajev.

Video prilog Prvog kanala:

 

Na video konferenciji se mogao videti i snimak koji je napravljen nešto ranije istog dana na kome se u letu i na zemlji vidi dvoseda varijanta označena kao MiG-35UB sa evidencijskim brojem 712. To je jedan od dva opitna predserijska primerka koje je država ugovorila za potrebe ispitivanja a drugi avion je jednosed sa evidencijskim brojem 702.

Putinu se prvo obratio rukovodilac Korporacije OAK Jurij Sljusar koji je rekao da su započeta letna ispitivanja aviona, da je MiG-35 projektovan specijalno za izvođenje borbenih dejstava u uslovima sukoba visokog intenziteta i prisutnosti jake protivvazduhoplovne odbrane.

Velike mogućnosti koje poseduje avion, dostignute su zahvaljujući integraciji novog kompleksa za zaštitu aviona i novim optoelektronskim sistemom, smanjenju radarskog odraza i povećanju broja podvesnih tačaka sa 6 na 8 na kojima se mogu nositi kako postojeća tako i novija ubojna sredstva koja uključuju i ona koja su laserski vođena – dodao je Sljusar.

Navodeći dalja poboljšanja, Sljusar je rekao da je zbog većeg kapaciteta unutrašnjih rezervoara dolet veći za 50 procenata i da postoji mogućnost nošenja sistema za dopunu gorivom u vazduhu kojima se mogu snabdeti avioni istog tipa. Svi sistemi MiG-a 35 su konstruisani u Rusiji gde se i proizvode, počevši od inercijalnog navigacijskog sistema pa sve do sistema prikaza podataka na kacigi pilota.

Snimak RIA Novosti:

 

Sljusar je naveo i da je u projektu državnog programa naoružavanja nabavka MiG-a 35 planirana od 2019. godine i izrazio nadu da će domaće i inostrane narudžbine obezbediti dovoljno posla za fabrike korporacije RSK MiG koja ima u planu i proizvodnju aviona Il-114 i to 12 aviona godišnje. Sadašnji plan je da do 2025. fabike proizvode do 45 procenata civilnih vazduhoplova.

Zatim se ruskom predsedniku obratio šef optinih pilota RSK MiG Mihail Beljajev koji je raportirao da su na dvosedu MiG-35UB leteli on i negov kolega Stanislav Gorbunov a u cilju provere i demonstracije stabilnosti, upravljivosti i manevarbilnosti. Prilikom realizacije leta u potpunosti su postignuti svi ciljevi i dobijeni svi rezultati a sistemi aviona, poput pogonske grupe i kompleksnog sistema upravljanja su radili normalno. Kvalitativna ocena posade je pozitivna a konačna ocena će biti dobijena nakon obrade i analize snimljenih podataka sa kontrolno-merne opreme – završio je Beljajev.

Generalni konstruktor OAK-a Sergej Korotkov rekao je da je korporacija uspela da napravi multispektralni sistem koji je integrisan u oružije koje je ugrađeno u avion MiG-35 i koje zajedno sa ostalim sistemima predstavlja kompleks koji pripada generaciji 4++. Korotkov je na kraju, poželevši uspeh projektu, izrazio nadu da će nakon završetka testova Ministarstvo odbrane nabaviti ovaj avion i da će inostrani naručioci doći da zaključe ugovore za kupovinu MiG-a 35.

Po dostupnim informacijama proizvodnja oba predserijska tj. opitna MiG-a 35 je, u Proizvodnom kompleksu broj 1 u Luhovicama, završena novembra 2016. i da je prvi let jednosed imao 24. novembra a da se dvosed vinuo u vazduh negde oko 1. decembra. U planovima državnog programa naoružavanja za period 2011-2020. bila je planirana kupovina 37 serijskih aviona za 37 milijardi rubalja. Taj program je izmenjen 2013. kada je potpisivanje ugovora odloženo za 2016. ali on do danas nije potpisan. Sada je saopšteno da će serijska proizvodnja započeti od 2019. godine.

Televizija Zvezda:

 

Na današnjoj prezentaciji aviona novinarima i potencijalnim kupcima, glavnokomandujući VKS general Viktor Bondarev izjavio je da će u ovaj vid oružanih snaga ući 170 MiG-35, da će ovaj tip zameniti flotu lakih lovaca ali da će oni biti nabavljani postepeno shodno mogućnostima i potrebama. Naglasio je i da će prvi ugovor biti za 30 aviona.

Bondarev je rekao i da je ovaj avion neophodan za rešavanje lokalnih zadataka poput onih u Siriji i pojasnio da su potrebni avioni sa doletom od 3500 km koliko može leteti i MiG-35. Svoje MiG-ove 29 ovim avionom zameniće i akro-grupa “Striži’‘.

Generalni direktor RSK MiG Ilja Tarasenko izneo je svoje mišljenje da će avion ući u naoružanje već 2018., da je njegov plan da se započne obiman program ispitivanja što će omogućiti da avion uđe u naoružanje VKS za godinu dana.

Video sa današnje prezentacije, televizija Zvezda:

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

ve

Ništa posebno, heavy upgraded Mig-29, iskreno koliko se pričalo o njemu očekivao sam puno više. Ništa ne govore o samoj kabini, da li su poboljšali klimatizaciju kabine ? Šta je sa dvosedom, je li upotrebljiv kao i jednosed ili je samo za obuku kao kod 29-ke ?

Odgovori
Ž

Двосед је идентичан једноседу што се тиче борбених способности. На истој су платформи.

ma

Ovaj avion nema veze sa Mig – 29, naravno i najvecem nepoznavaocu je ocigledno da su jako slicnog oblika zmaja i tu se prica zavrsava… sto se unapredjenja „klimatizacije“ tice, pa to je sigurno strogo poverljivo kao i kod svih slicnih aviona, taj podatak se nikad ne iznosi siroj javnosti :)

gi

U osnovi, ovo je avion koji ispunjava TTZ za Mig29M iz 1994. (jedna od mnogih) a za uvodjenje u upotrebu do kraja ’90tih.
Doduse, informaciono znacajno unapredjen!
Avion je zamisljen kao pandan F18E/F i F16blk50/52, koji se jos proizvode i jos dugo ce se koristiti! Time, ako ima od opreme ono sto je navedeno, avion je TTZ ispunio…
Sa druge strane, steklo se veliko iskustvo, obuceni su kadrovi i sada se ocekuje rad na lakom stealth avionu, pri cemu je trebalo uzeti 1.44 kao osnovu, ali kako su bukvalno svi glavni inzenjeri koji su radili na 1.44 otisli u Kinu, sada se opet ‘ide uz krivulju ucenja’…

Dr

Bankovicu samo pogledaj strelu krila…. a vidi se i na kratko cocpit… pun elektronike ili kako se kaze na engleskom „Glass Cocpit“ …. ova Letelica je ludilo …

Al

To će biti avion za izvoz i nadam se da će se pokazati bolje od svog prethodnika.

Odgovori
ni

Valjda ce nami njih dati za 15 god da probamo

Odgovori
en

Nadam se da cemo se dokopati nekoliko primeraka ovog aviona, posto verujem da ce jedna eskadrila buti preskupa za nas .

Odgovori
Al

Pretpostavljam da ce jedna eskadrila kostati oko 800-1.000 miliona dolara i jos ako bi uzeli na na rate bilo bi veoma izvodljivo samo je potrebna politicka volja.

Cena jednog MiG-35 ce biti najmanje 45 miliona ne racunajuci dodatnu opremu. Daj Boze za desetak godina da dobijemo nove avione.

en

Zaista bih voleo da se Vaš komentar obistini do poslednjeg slova i nadam se tome. Srdačan pozdrav.

Go

Na izgled veoma lep avion, borbeni radius je povecan na 1000km. Ceo avion je povecan tako da je duzina aviona 19m, a i radar je boli + OLS.
Smanjer setvis po satu letenje za 2,5 puta, servisi povecani sa 1000 na 4000 sati a cena po aparatu izgleda nece biti veca od 40 do 45 mil. $.

Posebno mi se svidja platforma gde kupac bira hoce jednosed + ekstra rezervoar za gorivo ili dvosed.

Zli jezici ce reci nista od aviona, ali testiranje tek pocinje. Rusi ga nece maziti i paziti, vec ce dusu da mu vade godinu dana i da vide jel to to. Oni nemaju laki visenamenski avion, tj. zamenu za Migove 29.

Odgovori
Zi

Duzina aviona je ostala ista dakle nije 19 metara.

ve

@ marko 20:21, 27. jan. 2017.
Ovaj avion nema veze sa Mig – 29, naravno i najvecem nepoznavaocu je ocigledno da su jako slicnog oblika zmaja i tu se prica zavrsava…

– Ne slažem se s tobom. Ovo je temeljito nadograđeni Mig-29, izmenjen u tolikoj meri da je dobio novu oznaku, sama 29-ka je nadograđivana više puta kako bi se rešile dečije bolesti, na žalost ona još zaostaje za takmacima sa zapada (broj sati naleta između remonta,pouzdanost,loša završna obrada,mušičavost elektronike,loša klimatizacija koja direktno utiče na sposobnosti pilota itd.) Pročitaj izveštaj Indijskog generala koji se žali na NOVE
29-ke koje su kupili kao palubnu avijaciju. Nadam se da su greške ispravili sa 35-com.

Odgovori
Go

Modefikacije osnovnog motora Rd-33 su se godinama fokusirale na povecanje potisne snage u rezimu dodatnog sagorevanja, ali i na povecavanju broja radnih casova izmedju dva generalna remonta sto je ostvareno ugradnjom otpornijih materijala.
Fakta:
Motor Rd-33MK“Meduza“ je na testiranjima uspelo da poveca svoj potisak u rezimu forsaza sa 83Kn na 90Kn, a vremenski period izmedju 2 remonta sa 1000 na 4000 radnih casova.

Tako da se Rusi ozbiljno priblizavaju zapadnom kvalitetu!

To

stavili na keca sire felne,spojler i digitalni sat,unutra i kao,razbice u monci.

ac

„drugi avion je jednosed sa evidencijskim brojem 702“
Jednosed ? Meni i 702 izgleda kao dvosed ?

Odgovori
Ž

Једносед и двосед имају исти змај, односно исти поклопац кабине. Као и МиГ-29М и М2 односно МиГ-29К и КУБ.

Mi

Drago mi je jako sto Mig-35 konacno ozivljava. Prvo licno jer sam zaljubljenik tog dizajna, a takodje jet sam odrastao uz njega kao „naseg“ branioca neba. Drugo sto cemo ocigledno nabaviti jos 29-ki koje ce imati sad mnogo vecu sansu za prouzetak rsdnog staza jer Mig-29SM/T,M) i Mig-35 su upravo osigurali svoju egzistenciju u naredne dve tri decenije. Uspesan izvoz 35-ice je po meni zagaranovan. Nas sledeci korak logicno ce biti Mig-35 takodje mozda za 10-15 godina. Posle toga sledeci logocni korak Mig-xx naslednik 35-ice sa pretpostavkom da ce Mig nastaviti da se fokusira na dizajniranje u toj kategoriji ostavljajuci Suhoju teskase. Ne tu neki F-ovi ?

Pzdrav svima. Hvala za jos jedan lep članak.

Odgovori
Ve

Ovo je zastareo avion. Trebalo je da bude uveden u uporabu ranih 90tih. To je pre 20 godina.

Odgovori
Ž

Овај авион је ипак савременији од МиГ-а 29М 9-15 који је требао бити уведен у наоружање пре 20-25 година.

Dr

Lepo je videti da se u Mig -u desava nesto.
Dobar avion i bice dobar naslednik.

Odgovori
А

Tребају под хитно да развију једномоторни стелт. То ће имати прођу на светском тржишту с обзиром да би му прескупи Ф-35 био такмац. Ово је ипак врхунац развоја МиГ-29.

Odgovori
Ne

Zasto i dalje ima izrazen trag izduvnih gasova? Zar to sa ovom verzijom nije trebalo biti prevazidjeno?

Odgovori
Ml

Zar ne bih bilo najbolje da Strizi dobiju MiG-29OVT?
Vektorisanje potiska bi im omogucilo da izvode jos spektakularnije akrobacije.

Odgovori
Pe

Najnovija generacija, nasuvremenija tehnologija, tek izašli iz proizvodne hale, krenula testiranja, a motori opet i još uvjek čađe na forsažu. Kao u dobra stara vremena.
https://www.youtube.com/watch?v=DdLnOqh_uHs

Opet se pokazala ona stara Ruska, ako radi ne diraj, kao na Semjorki još od doba Koroljeva do sadašnjeg Sojuza.

Odgovori
Go

Bolje da dime nego da ne lete kao vasi na Plesu.

BR

Pa kako da lete @Goran, kada je istraga pokazala da su pet aviona koji su kupljeni od Ukrajine stariji nego što je navedeno u dokumentaciji (4-5 godina) I postoji opasnost da se “ispucavanje” letačkog resursa neće poklapati sa realnom situacijom.
Navodno se postavlja se i pitanje da li je sedam hrvatskih aviona koji su, po ugovoru remontovani u Ukrajini zaista i vraćeno Hrvatskoj.

Postoje indicije da su ugrađivani delovi rashodovanih bugarskih I alžirskih Mig-ova I sada postoji šansa da Bugari I Alžirci traže da im se vrate njihovi delovi aviona, a to nije šala … (mala šala).

A evo I članka koji govori o tome …. http://tangosix.rs/2016/22/03/remont-dokup-aviona-mig-21-za-hrvatsku-realnost-ili-prevara/

Go

Hvala za članak. ?

Ni

F-16 block 60 je mnogo bolji avion.

Odgovori
Go

To bi Srbiju koštalo 100 mil. po komadu, kad bi se sagledali svi troškovi.
Ali ako ti imaš para pitaj da ti isti isporuče na Batajnicu.

Ne

Gospodine Brankovicu,
Primetio sam da je na jednoj od fotografija sa statickog prikaza aviona, gde su bili eksponati u razlicitim fazama izrade, avion imao motor sa vektorisanim potiskom, a na demonstraciji leta nisam primetio da ga ima. Da li imate mozda neku informaciju hoce li ga serijski primerci imati po defoltu ili ce vektorisani potisak biti moguca opcija. I jos ako imate podatak o maksimalnoj nosivosti ubojnih sredstava.

https://southfront.org/official-presentation-of-russian-mig-35-fighter-aircraft-photo-report/

Odgovori
Zi

Ova dva opitna aviona nemaju OVT/TVC. Nema zvanicne informacije da ce ih serijski avioni imati.

ve

Citao sam izjave u kojima neki ruski strucnjaci ovaj avion uporedjuju sa americkim F35.Da li ima smisla uporedjivati avion 4++ generacije sa avionom 5 generacije ?

Odgovori
sa

f35 je nilski konj sa krilima

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksandar Zato se verovatno Alžir odlučio za Rusko oružije ? oko 5 miliona Alžiraca ima u Francusku plus Alžirci ne mirišu Francuze,toliko o južnoj pokrajini !

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Yoda na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@ Petrovic Dusan "Neistina je da Rusi imaku bilo lalvu prednost.“, sto se i videlo na snimku pada „Lesnikovace “ (oreshek) gde se bojeva glava raspala na vise neravnomernih komada koji padaju raznom brzinom, dok bi trebalo da su jednake i u istim intervalima (objasnjenje fizicara Marka Solomina, ne moje)." Propaganda, radi se o podmuniciji,…

27. Nov 2024.Pogledaj