Održan je sastanak „Radne grupa za pitanja normalizacije vazdušnog saobraćaja iznad pokrajine Kosovo i Metohija“.
– Na sastanku je bilo reči o preciziranju detalja u vezi sa predlogom platforme za pregovore koja treba da bude predstavljena Vladi Republike Srbije, a o aktuelnim pitanjima iz nadležnosti radne grupe, razgovaraće se u Srbiji i Briselu. – saopštilo je Ministarstvo odbrane.
Radnu grupu čine predstavnici Ministarstva odbrane i Vojske Srbije, Ministarstva spoljnih poslova, Ministarstva unutrašnjih poslova, Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Kancelarije za Kosovo i Metohiju, Kancelarije za koorodinacione poslove u pregovaračkom procesu sa privremenim institucijama u Prištini, Direktorata civilnog vazduhoplovstva i SMATSA-e.
Radnu grupu predvodi ministar odbrane, Zoran Đorđević. Formirana je od strane Vlade početkom februara sa ciljem da se bavi pitanjima normalizacije vazdušnog saobraćaja za civilne letove iznad Pokrajine Kosovo i Metohija, uključujući i ponovno uspostavljanje avio linije Beograd-Priština.
Er Srbija leti za Prištinu?
Podsetimo, pozivajući se na izvor iz Vlade, Blic je početkom februara preneo da „Beograd nije samo zbog briselskih obaveza zainteresovan za ovu vazdušnu liniju, već da za tako nešto postoje i ozbiljni komercijalni razlozi“.
– Uspostavljanje vazdušnog saobraćaja sa Prištinom jeste deo briselskog sporazuma, ali moramo da vodimo računa da ne upadnemo u zamku Prištine da nam kroz ovo ne podmetne i pitanje vezano za kontrolu donjeg dela vazdušnog prostora, koje sa civilnim saobraćajem nema veze. Reč je o prostoru ispod 8.000 metara, koji je povezan sa na suverenitetom i teritorijalnim integritetom zemlje i o tome uopšte ne bi trebalo da razgovaramo, jer je za civilni saobraćaj važno otvaranje vazdušnog prostora iznad 8.700 metra. – naveo je Blic pozivajući se na izvor, koji je takođe naveo i da je „ovaj let vrlo važan i za Er Srbiju (Air Serbia)“:
– Zbog velike albanske dijaspore, prištinski aerodrom interesantan je i kao mogućnost za finansijsku dobit jer sa njega godišnje poleti 1,3 miliona putnika. To je dobro tržište za njih, ali i za SMATSA, koja bi 2018. godine mogla da konkuriše za nadzor vazdušnih usluga na Kosovu i Metohiji, koje od 2013. obavlja mađarska kompanija –