BEG airport status
[VIDEO] Kontrole letenja Srbije i Crne Gore, Hrvatske, BiH, Slovenije i Austrije potpisale Memorandum o saradnji – iznad 32.000 stopa više nema ruta Predstavnici pet kontrola letenja potpisami Memorandum o saradnji u Madridu na "World ATM" kongresu / Foto: CROCONTROL

[VIDEO] Kontrole letenja Srbije i Crne Gore, Hrvatske, BiH, Slovenije i Austrije potpisale Memorandum o saradnji – iznad 32.000 stopa više nema ruta

Kontrole letenja Hrvatske (CROCONTROL), Srbije i Crne Gore (SMATSA), Bosne i Hercegovine (BHANSA), Austrije (Austro Control) i Slovenije (Slovenia Control) potpisale su Memorandum o saradnji za Inicijativu za uspostavljanje zajedničkog vazdušnog prostora jugoistočne Evrope. Na ovaj način spojili su se vazdušni prostori slobodnih ruta SAXFRA (iznad Slovenije i Austrije) i SEAFRA (na jugoistočnoj osi, iznad Srbije, Crne Gore, Hrvatske i Bosne i Hercegovine), saopštio je CROCONTROL. Memorandum je potpisan na svetskom sajmu industrije upravljanja vazdušnim prostorom (World ATM Congress) u Madridu.

– Zajednički zračni prostor jugoistočne Europe (SECSI) ojačat će jugoistočnu osu kroz mogućnost izbora najkraće rute između središnje i južne Europe, uključujući tok prometa prema Turskoj i dalje prema Bliskom istoku. Ova inicijativa ne samo da pridonosi ostvarenju ciljeva Europske komisije u pogledu uspostave zračnog prostora slobodnih ruta diljem Europe nego i ispunjava zahtjeve korisnika zračnog prostora vezano uz mogućnost izbora više ruta prema istim odredištima. – navodi CROCONTROL.

Dodaje se da su SAXFRA i SEAFRA dva nezavisna prekogranična projekta, ali da je spajanje vazdušnih prostora slobodnih ruta više zemalja („Free Route Airspace“) propisano dogovorom o Jedinstvenom evropskom nebu i da za cilj ima uštedu goriva i smanjenje emisije štetnih gasova.

– Prema EU regulativi trebalo bi da cela Evropa, po planu, od januara 2022. bude „Free Route Airspace“. – naveo je za Tango Six savetnik direktora CROCVONTROL-a, Milivoj Sever Cuglin.

Milivoj Sever Cuglin i Mirjana Vasiljević, šef ATM i AIS sektora u SMATSA-i, govorili su sredinom decembra za Tango Six o saradnji SMATSA-e, CROCONTROL-a i BHANSA-e, obukama koje su kontrolori prošli za potrebe realizacije zajedničkog projekta, planovima proširenja SEAFRA na Sloveniju i Autriju.

Pretplatite se na nedeljni pregled vesti Tango Six portala. Svakog petka u vašem inboxu.

* indicates required






[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Dejanera Zapravo je procena da u nekoj tacki u buducnosti nece biti potreban fizicki covek u letelici, ali nije rec o kratkom periodu, pre kroz 50 godina i vise, a to razlika kao od 1945 do 2000, od Me 262 do F-22...

27. Nov 2024.Pogledaj

ikim na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Ma, meni je interesantno kako da niko ne spomene završnu obradu kod ovog polovnog Grčkog na prvoj slici? :) Što se tiče toga kako su dobro Hrvati prošli, ne bih se ja tako zaletao. Već sada Zare igra, a igraće još više kako godine idu. Što se naše kupovine Rafala tiče, mene mnogo više zanima…

27. Nov 2024.Pogledaj

Niko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Iskreno arapi su glupi koliko su teski. Kupuju od francuza avione od istih onih koji su ih do koliko jucer ubijali gnjavili i koji mrze arape i muslimane u tom dijelu svijeta. Francuzi jos nisu prebolili Maroko Alzir...itd i nije im zao za masakre koje su tamo ucinili. Ako arapi napadnu Izrael ili ih nato…

26. Nov 2024.Pogledaj