BEG airport status
Prva fotografija egipatskog MiG-a 29M2 Egipat je naručio 46 aviona MiG-29M i M2 za 2,2 milijarde dolara / Foto: Dmitrij Terehnov

Prva fotografija egipatskog MiG-a 29M2

Verodostojna potvrda da će Egipat biti prvi korisnik MiG-a 29M i M2 stigla je juče kada je internetom počela da kruži prva fotografija dvoseda M2 u,  za današnje standarde, egzotičnoj pustinjskoj maskirnoj šemi farbanja sa egipatskom rondelom i zastavom.

Slika je iz marta meseca ove godine ali za sada nema informacije i ne može se utvrditi tačan datum kada je ona napravljena. Ono što je objavljeno je da je MiG uslikan na aerodromu Žukovski gde se najverovatnije nalazi na ispitivanjima i gde bi trebalo da je u toku obuka egipatskih pilota.

Kompanija RSK MiG najavila je početkom februara prošle godine da će prva dva izvozna MiG-a 29M i M2 biti isporučena krajem 2016. Potom je na prezentaciji borbenog aviona MiG-35 koja je održana krajem januara ove godine, najavljeno da će prvih 6 aviona Egiptu biti isporučeno u aprilu.

Prema dostupnim zvaničnim i nezvaničnim podacima, Egipat je aprila 2015. potpisao ugovor o nabavci 46 MiG-ova 29 za 2,2 milijarde dolara koji čine deo paketa ukupne vrednosti od oko 6 milijardi dolara koji uključuje borbene helikoptere Ka-52 i PVO sisteme S-300VM.

Egipat ima veliku potrebu za zamenu zastarelih borbenih aviona, u njegovom inventaru se još uvek nalazi oko 100 lovaca MiG-21 i F-7, oko 30 F-4 i oko 60 Miraža 5. 2015. godine sklopljen je ugovor za isporuku 24 višenamenska borbena aviona Rafale D i E a postoji i opcija za još 12 primeraka.

Prvi korisnik izvoznih verzija M i M2 trebala je da bude Sirija koja je još pre 10 godina potpisala ugovor za 12 aviona ali koji zbog ratnih dešavanja nikada nisu isporučeni. Neke skorije najave da bi prvi avioni ipak mogli biti isporučeni tokom 2016. i 2017. se za sada nisu obistinile.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ra

Ovakve i mi uskoro dobijamo?
Prelep vazduhoplov!

Odgovori
Co

Ne dobijamo ovakve. Ovo su NOVI avioni Mig-29M koji su daleko napredniji od verzije koju mi dobijamo aparata starih 30ak godina. :) Skupo je ovo za nas, tako bar kažu.

Jo

Ne bas takve,ali dakeko bolje u odnosu na one koje imamo sad,tako da pravimo svakako iskorak,M verzija je svakako ispravila sve decje bolesti starijih verzija,i ako neki kazu da je „neisprobana“ varijanta ja laicki mislim da je azdaja od aviona,Egipat je kao sto vidimo za 2,2 milijarde narucio 46 komada,za te pare mogu da dobiju najvise npr.16 rafala koji po meni ne vrede 2.5 puta vise od M/M2 bez obzira sto je pojedinacno bolji avion.Mislim da su egipcani napravili dobar posao,srecno im bilo.Steta sto mi trenutno nismo u stanju da uzmemo bas ovu verziju,ali daj sta das samo neka stignu ovi nasi i pomogucstu da ih prilikom transporta ne rastavljaju u „puzle“ zbog ovih nato satrapa oko nas.

Ba

@Cone,

Nisu mi poznati detalji ugovora sa Egiptom, ali ajde da kažemo da možemo da dobijemo iste letjelice po istim uslovima. To nas dovodi do oko 48 miliona po komadu, odnosno 480 miliona za deset letjelica, odnosno minimalno 580 miliona sa osnovnim setom raketa…

Ja bih vrlo rado plaćao porez za eskadrilu kvalitetnih letjelica i infrastrukturu za njihovo održavanje, povećanje vojnog budžeta…Vrlo rado! E sada- postoji dosta ljudi koji ne razmišljaju kao ja, tako da…još uvjek skupo.

sl

46 miliona USD po letelici, sa naoruzanjem i 10god odrzavanja, obukom… Planirano koriscenje od 40god…
Povoljno!
Mi uzimamo i radimo 30god stare avione za 18,5miliona Eur po letelici za 10god koriscenja…
Sami izracunajte…

Ve

Vanja Luka dijelim tvoj stav ali ipak mislim da je bolje sacekati jos koju godinu I uzeti mig 35

Ja

Slavke, s obzirom da bi mi uzeli manji broj letelica bila bi nam i cena veća, pominjali su oko 60 miliona. Novi bi nas služili 40 godina i to bi izašlo 1.5 miliona po godini, ovi će nas služiti 13 godina što je 1.4 mil po godini, znači na istom smo. Nemamo 600 miliona za 10 novih aviona tako da nam je ovaj aranžman sa polovim avionima jedini realan. A i mislim da nam je prioritetnije da konačno nabavimo taj S-300 i neki Buk uz njih nego da sada dajemo tolike pare za nove avione kad će i ovi polovni posle modernizacije biti sasvim solidni za naše uslove. Naravno, doći će vreme i za eskadrilu novih letelica, nadamo se da će to biti Mig-35.

Go

@Slavke nije Mig 29 bas jeftin avion, ali zavisi kako ko gleda na stvari.

Le

@slavke
Mi avione ne plaćamo,mi plaćama o modernizaciju.

Ba

@Slavke

Vrlo zanimljivo, moram reći! Ako Vam nije teško, pustite neki link, da pročitam malo više o ovome. Našao sam na nekoliko mjesta obavu o akviziciji, potvrdu kupovine, ali detalje nabavke nisam. Baš me zanima koja sredstva uzimaju u naoružanju, šta je dogovoreno?

sl

@Banja Luka
Iz dubokog postovanja prema T6, ne zelim da postavljam linkove drugih sajtova… (a i radi se o zvanicnim dokumentima na drugim jezicima koji nisu engleski – francuzi su vrlo konkretniji, posebno ako se radi o ‘njihovom dvoristu’)
No, mogu ono sto imam na engleskom:
“…the Egyptian Air Force (EAF)’s forthcoming MIG-29s will be equipped with the OLS-UE IRST infrared search and track (IRST) systems, modern targeting pods and electronic warfare (EW) suites…, they will be configured to utilize the PPK targeting pod for precision-guided air-to-ground strikes. An electronic countermeasures (ECM) suite for jamming radar-guided air-to-air missiles is also included in the package…“
EAF planira da IRST bude “paired with a high off-boresight (HOBS) within visual-range air-to-air missile (WVRAAM)“ – ako iste ne isporuci Rusija, Juzna Afrika je vec ponudila svoje.
Ono sto se pominje je i zelja EAF da Migovi mogu da nose i Democles i Sniper sredstva, posto iste su nabavili ili nabavljaju za Rafale i F16, sa slicnim naoruzanjem – ideja je i da se sa F16 koriste projektili BVR trecih strana – kuorizitet je da USA u skladu sa dogovorom koji ima sa Izraelom Egiptu ne isporucuje AMRAAM projektile, te NOVI F16blk52 i dalje koriste stare AIM-7P Sparrow projektile! Ugovor u vezi Rafala je u tom smislu mnogo znacajniji jer im pored aviona, Francuska isporucuje i vecu kolicinu BVR raketa – posebno obaveza isporuke Meteor raketa.
Pored toga, radari su – Phazotron NIIR N010-Zhuk sa “otvorenom arhitekturom“, motori Klimov RD-33K sa 8 800 kgp, pokazivaci su multifunkcionalni…

Ж

Не добијамо нове авионе већ половне МиГ-ове 29 старијих верзија.

Odgovori
lo

Ne razumem potrebu egipcana da, osim rafala, imaju i Mig-29 ili 35, ali dobro to je njihova stvar.
Pitanje je da li je ovo Mig-29 ili Mig-35

Odgovori
Do

Vrlo je razumljiva, potrebno je zameniti skoro 200 borbenih aviona u inventaru. To se ne može obaviti nabavkom 24 borbena avion.

Go

Vrlo razumljivo, nije dobro da velika armija kao sto je Egipatska u jako bitnom vojnom rodu kao sto je vazduhoplovstvo zavisi od samo jedne drzave. Desava se da vas zemlja proizvodjac tehnike a u ovom slucaju aviona politicki ucjenjuje na taj nacin da opstruise isporuku dijelova i onda dodjete u situaciju da ne mozete da letite. Amerikanci su Iracane razvlacili oko aviona koje su narucili pa su onda kupovali od Rusa SU-25 da imaju avione kad su im neophodni. Ni nafta se ne kupuje od samo jedne zemlje iz istih razloga.

Ra

mnoge drzave nabavljaju avione razlicitih proizvodjaca i ne samo u vazduhoplovstvu,to se radi i pri nabavci vozila za policiju i sl.na prvom mestu da bi smanjili mogucnost korupcije oko sklapanja ugovora i da bi se smanjio eventualni politicki pritisak.nista neobicno,kod nas se malo dizala politicka prasina u smislu kako bi se bilo tesko i komplikovano prebaciti sa ruske na zapadnu tehniku i sl.ovo je najbolji dokaz da nije tako.to smo i dokazali u jrv kada smo vrlo lako presli sa sejbra na mig 21.politika je cudo.

Go

Razlike su skoro minimalne. Mig 29M/M2 je dobio novi dizajn trupa sa poboljsanim motorima RD 33MK, fli-bi-vire sistem kontrole letenja i poboljsanu avionsku elektroniku sa Zhuk-Me 120+ km pulsirajuci radar. Mig 35 je baziran direkno na Mig 29M/M2, odrzavajuci motor RD 33OVK (vertikalne mlaznice) i ram aviona, ali sa novim Zhuk-AE 160+ km (AESA) radarom, sto je i najveca promena.
Tu sigurno ulazi i novi stakleni kokpit, Optisk Locator System, novi materijali i premazi kako bi se dostigla 4++ generacija.

go

Bolje da su modernizovali MiG-21!

Odgovori
Ni

Modernizuj ti ficu ako ga imas pa da vidim hoce li imati sposobnosi Audu Q5…

Yr

Uz dužno poštovanje, ja besmisleniji komentar u životu nisam pročitao.

Ž

Египатски МиГ-ови 21 су прилично стари и сигурно се не исплати њихова модернизација. Почели су да их повлаче из употребе а део авиона су поклонили Либији односно либијској националној армији генерала Хафтара.

Ne

Bolje modernizovati mig 21, nego kupiti mig29m i rafal? Smesno u njamanju ruku.

BE

Odlican sam poznavalac vazduhoplovstva ali sto se tice ovog tipa aviona imam nekoliko pitanja i voleo bi da cujem sva misljenja:
1. Da li je zapravo mig 29m/m2 verzija ili izvozna verzija mig 35
2. Kakva je razlika u karakteristikama mig 29m/m2 i mig35
3. Ukoliko je mig29 m/m2 izvozna varijanta mig35 da li to podrazumeva da ce rusko ratno vazduhoplovstvo kupovati/proizvoditi mig 35 samo za svoje potrebe a mig 29m/m2 ce ponuditi drugim zemljama
4. Na Wkipedia sam primetio da postoji vise varijanti aviona mig29m/m2. Prvo se pojavljuje avion pod imenom mig 29m/mig 33 (9.15), pa tek onda dolazi mig 29m2/mig 29MRCA. Naravno tu su i dvosedne varijante UBM i UBT. Tu se pojavljuje nejasnoca da li m2 ima iste karakteristike kao i m, posto je m2 dvosed. Da li se potencijalnim kupcima nudi i jedna i druga varijanta. Da li se zna koliko ce Srbija uzeti m a koliko m2(ako se jos nije odustalo od one transe od 6), odnosno koliko jednoseda a koliko dvoseda. Sta znaci MRCA. https://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan_MiG-29M
Takodje procitao sam da je projekat mig 29m/33 ugasen jos devedesetih godina.
5. Znali se cena avina mig 29m/m2

Odgovori
Ž

Овде смо били разјаснили верзије.

https://tangosix.rs/2013/26/04/mig-29mm2-sve-verzije-objasnjene/

SF

Beograd

Nadovezacu se samo na ovo MRCA sto u prevodu znaci Multi-Role Combat Aircraft i ima razlicite programe raznih RV.Uglavnom zamisao je kako jedan avion moze efikasno obaviti funkcije razlicitih namenskih tipova aviona, pristojno odmeniti u toj primarnoj ulozi.Osnovni razlog za potrebom MRCA aviona je smanjivanje troskova uglavnom, takticki zahtevi zavise od kompleksnosti naouruzanja u jednom RV i plana koji obuhvata potencijalne pretnje/mogucnosti jednog RV.
Gdin Bankovic u datom linku vam objasnjava kako je iz projekta Mig29 MRCA nastao Mig-35.

tr

Srbija pametnija od Egipta ,štedi i kupuje najmodernije polovne 29,uči majstore da ih remontuju,PA VI VIDITE,DOKLE ĆE MO DOGURATI.

Odgovori
RO

bravo za EGIPĆANE,SAD ĆE I NAŠI FARAONI,da kupe.

Odgovori
re

Kakava je ovo maskirna šema, samo, malo je manje uočljiva od onog crveno belo ofarbanog hrvatskog miga 21 kockica.

Odgovori
ge

plavi odozdo da se ne vidi na plavoj podlogi neba
smeđe/bijeli da se ne vidi na podlozi pijeska i bijele piste

Pe

Egipat je remontirao svoje verzije 21-ica (UM, MF, bis) u Ukrajini u zavodu u Odessi.
https://www.flightglobal.com/news/articles/egypt-yemen-fund-mig-21-upgrades-316767/

To je učinjeno prije nekih 8 – 9 godina, dakle preostaje im još nekih 1 – 2 godine upotrebe, do 2018. ili 2019. godine.

Odgovori
Ž

Египат нема варијанту МиГ-21бис.

F

2,2 miliarde ali oni kupuju oruzje za ukupno 6 miliarde ,da su kupili samo aviona verovatno bi vise platili.
Indija oni nisu hteli da kupe Mig35 posto nije bio dovoljno dobar i uzeli su Rafale.
Oni znaju sta rade , imaju Migove ,SU 30 znaci kad oni misle da je Rafale bolji onda verovatno je tako.

Odgovori
SF

Kako za koga, indija je u odbijanju za MMRCA navela par razloga koji nemaju mnogo veze oko kvaliteta Mig-35 ili Rafala
Prvi je razlog za odbijanje briga oko njihovog potencijalnog sukoba sa Kinom,posto imaju SU-30 koji takodje poseduju Kinezi (rade cak modernizaciju pomocu obrnutog inzenjeringa), imaju filozofiju da Rafal moze biti kljucna prevlast i nepoznanica za Kineze u tom konfliktu.
Drugi je TOT, u prevodu transfer tehnologija, posebno su bili zainteresovani za Meteor AA rakete, SCALP VZ rakete posto i dalje rade na projektu LCA Tejas, a Francuska je tu otvorenija malo od drugih zemalja posto im odgovara prodaja Rafala u ovom trenutku i treba im bilionski ugovor.

U zadnje vreme se prica opet oko prodaje Mig-35 Indiji posto je doziveo nove modernizacije i ekonomicnija je opcija od Rafala, pitanje je samo sta Rusi od tehnologija nude za izvoz na Mig-35.

Ž

Основни разлог зашто су Индијци изабрали Рафал није то што МиГ-35 није био довољно добар. Индуси су желели велики трансфер француске технологије који на крају нису добили јер су Рафала добили у директној куповини.

SF

Bas tako, kako spominje gdin Bankovic posto od 126 trebanovih za MMRCA projekat (2013 godine), trenutno je 36 isporuceno ( zadnja isporuka – 2017 god. 18 aviona) i pregovori nisu isli zeljenim tokom kako su se nadali Indijci.Ispala je skupa nabavka Rafala.Cak i njihov HAL Tejas ne ide po planu i programu (ne zadovoljava njihove zelje, projekat se ne razvija kako je zamisljeno), imaju velikih tehnickih problema sa tehnologijama/proizvodnjom.

Zato su uvek pregovori pod otvorenim znakom pitanja, a mi mislimo kako je uvek nesto lako postici.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksandar Zato se verovatno Alžir odlučio za Rusko oružije ? oko 5 miliona Alžiraca ima u Francusku plus Alžirci ne mirišu Francuze,toliko o južnoj pokrajini !

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Yoda na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@ Petrovic Dusan "Neistina je da Rusi imaku bilo lalvu prednost.“, sto se i videlo na snimku pada „Lesnikovace “ (oreshek) gde se bojeva glava raspala na vise neravnomernih komada koji padaju raznom brzinom, dok bi trebalo da su jednake i u istim intervalima (objasnjenje fizicara Marka Solomina, ne moje)." Propaganda, radi se o podmuniciji,…

27. Nov 2024.Pogledaj