BEG airport status
Uber i Pipistrel iz Slovenije potpisali dogovor o razvoju letelica za masovni urbani vertikalni transport Masovni prevoz letelicama na električni pogon je sledeća Uberova arena i za nju su izabrali kompaniju iz Slovenije

Uber i Pipistrel iz Slovenije potpisali dogovor o razvoju letelica za masovni urbani vertikalni transport

Posle jedne od najespektakularnijih vesti u domenu vazduhoplovne proizvodnje u regionu bivše Jugoslavije i Balkana, narudžbine 194 ultralaka aviona za Indiju, proizvođač ultralakih letelica iz Slovenije Pipistrel juče je objavio verovatno svoju najveću vest od kada postoji.

Uber i Pipistrel objavili su na konferenciji „Uber Elevate Summit“ koja je juče počela u Dalasu da dve kompanije ulaze u „dugoročno partnerstvo sa ciljem proizvodnje električnih letelica sa vertikalnim poletanjem i sletanjem“!

Kako su saopštili iz Pipistrela, juče potpisana saradnja podrazumeva masovnu proizvodnju električnih letelica sa vertikalnim poletanjem i sletanjem (VTOL) kako bi se ispunili zahtevi za „bezbedan i pouzdan transport za svakoga, svuda“. Cilj partnerstva je da korisnici budućeg Uberovog servisa „Elevate Network“ mogu naručiti električni Pipistrel VTOL gde god da se nalaze.

Koncept pristaništa za lični vertikalni transport na primeru Dubaija

Plan Ubera kroz „Elevate Network“ servis biće da stvore mrežu električnih VTOL letelica u većim gradovima na planeti koje će omogućavati lični i kargo transport. Po planu, Uber i Pipistrel će do 2020. godine izraditi prve letelice ovog tipa i testirati ih u „probnim urbanim operacijama“. Uber je sličan dogovor potpisao sa još nekoliko kompanija baziranih u Americi i po svemu sudeći neće imati ekskluzivnog dobavljača već više njih.

Od Pipistrela se, prema juče potpisanom dogovoru, očekuje da razvije letelicu koja će ispuniti zahteve za vertikalni urbani transport na kraćim destinacijama. Uber je na sebe preuzeo razvoj softvera i hardvera za kontrolu vazdušnog prostora pomenutih letelica čiji će ključni zahtevi biti projektovanje interfejsa povezivosti sa konvencionalnom kontrolom letenja i regularorima vazdušnog saobraćaja.

– Ponosan sam i uzbuđen što je Uber prepoznao vrednost naše stručnosti i liderstva u domenu letenja na električni pogon. Ovo partnerstvo označava početak uzbudljivog putovanja ka potpuno novim načinima vazdušnog transporta na način koji ne samo što štedi vreme već i čuva okolinu. – izjavio je osnivač i direktor Pipistrela Ivo Boskarol.

– Pipistrel je danas jedina kompanija na planeti koja proizvodi i prodaje električne letelice. Sa njihovom novom fabrikom uz pomoć koje će pojačati kapacitet proizvodnje oni su ključni partner koji će omogućiti postojanje naše buduće VTOL mreže. – izjavio je Mark Mur, direktor vazduhoplovnog inženjeringa kompanije Uber.

Samit budućnosti generalne avijacije

„Uber Elevate Summit“ pionirski je pokušaj kompanije Uber da podigne svest i promoviše prilike za saradnju unutar vazduhoplovno-industrijskog ekosistema i definiše put do urbanih električnih VTOL operacija.

Tokom tri dana trajanja (možete pratiti live stream na njihovom sajtu) vodeći ljudi u proizvodnji letelica, regulatori, predstavnici investicionih fondova i istraživači podeliće svoja razmišljanja i nove projekte kako bi Uberovu viziju približili održivoj stvarnosti.

Pipistrel neće biti jedina kompanija partner Uberu. Koncept kompanije Aurora Flight Sciences

Uber se već duže vreme zanima za ideju urbanog transporta sa vertikalnim poletanjem i sletanjem i krajem prošle godine objavio je svoj „white paper“ sa koracima za koje misli da su potrebni ne bi li zaista pustio u rad VTOL transport po zahtevu (kao što sada radi sa svojim taksi servisom).

Uber međutim sam ne želi da uđe u priču proizvodnje „letećih kola“ ili sličnih letelica već želi da iskoristi njihov potencijal i tako proširi svoju postojeću, globalno prepoznatljivu, uslugu maksimalnog pojednostavljivanja urbanog prevoza.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

iv

Ok verovatno sam ovog jutra negativan ali u ovom momentu mi se cini kao najbolja ideja za biznis je kompanija za renderovanjem ili maketarenje. Neko sprcka nesto na racunaru i onda to predstavlja kao veliku ideju koja eto samo sto nije gotova. Samo da izmisle laku superjaku bateriju i eto ti letecih kola. Nagledacemo se mi jos ovakvih lepih animacija dok ovakav neki projekat nezazivi!

Odgovori
Da

Slažem se sa Ivanom, sve su ovo fine animacije i crteži. Letenje je ozbiljna stvar. Nije problem napraviti mašinu. Problem je ljudski faktor, kako ljudi neozbiljno pristupaju automobilima, kako se nesavesno vozi i nažalost gine po ulicama. Šta tek očekivati od „letećih“ automobila.

BB

Pa od ideje i makete sve počinje…

Ili je bolje unaprijed odustati?

Ovi nisu odustali nego kreirali dobro rješenje https://lilium.com

Mi
iv

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2017/04/21/04/3F70B79900000578-4431286-image-a-128_1492745456870.jpg E to je to upakovano u lepsi papir. Apsolutno nisam impresioniran. Dok nebude baterije potrebnog kapaciteta ili bezicnog prenosa energije ovo je sve za popunjavanje redaka u zutoj stampi.

Go

@ivan
Slažem se da smo svi sa razlogom veoma skeptični u današnje vreme laži, prevara i raznih šarenih laža. Većina ovakvih projekata neće otići dalje od čuvene makete ili animacije.

Međutim, kad već pričamo o avijaciji, na portalu koji se bavi avijacijom, možemo da se setimo i braće Rajt i njihovih savremenika. Ne može se baš reći da je njihov Flajer bio letelica visokih performansi. Pa opet, danas imamo avione kao sto su A380…

Iako ovi projekti ne izgledaju „impresivno“, to su normalni prvi koraci u smeru koji smatram da je ispravan. Da li je to samo materijal za žutu štampu i da li si ti impresioniran – ne verujem da to mnogo potresa ni ljude u Pipistrelu, ni one u Liliumu, kao što se ni braća Rajt nisu mnogo potresala zbog svih skeptika u njihovo vreme („da je Bog hteo da ljudi lete, dao bi im krila“ i slično).

Što se tiče baterija, Džon Gudenou (otac litijum-jonske baterije) radi na novim baterijama koje koriste staklo kao elektrolit. Takve baterije imaju mnogo veći kapacitet, brže se pune i sigurnije su od današnjih litijumskih (nisam siguran šta je sa težinom). Da li će od ovoga biti nešto ili ne, niko ne zna, ali ima gomila sličnih projekata na sve strane (uključujući i NiMH baterije) i logično je očekivati da će tehnologija napredovati.

Na kraju, ja ne verujem da će ovakav koncept vozila moći da zaživi sa ljudima za upravljačem. Kao što reče Dado – daj ovo ljudima i ne samo da će mamini i tatini sinovi da se zakucavaju i levo i desno i gore i dole, već jednostavno ne vidim ni kapacitet za obuku ljudi niti potrebu, kada je tehnologija autonomne vožnje tu na dohvat ruke.

Tako da verujem da, dok se usavrši tehnologija baterija, dok se usavrši softver za autonmno letenje, tehnologija samih letelica će biti spremna. Da li će to biti 2020, 2025 ili 2050, ostaje da se vidi. Uostalom, od Flajera do Spitfajera je prošlo 35 godina…

ha

UBER svoj uspjeh zasniva na aplikaciji koja je u taksi lancu izgurala dispečera…
Pipe Strel -njih ne mogu ocijenti koliko su ozbiljni i jaki u avio industriji.. lično mislim da je kod njih puno dima.. gledam na jednom slovenačkom sajtu njihov godišnji promet..oko 7 000 000 eur.. ako ćemo realno i nije bog zna šta..

Odgovori
Sa

Sta znam to je 700 puta vise nego sto sam ja prometovao prosle godine, tako da je to za mene puno

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj