BEG airport status
Ivančajić: Predlog teksta za bistu Sondermajera odobrile sve nadležne institucije Mediji prenose tvrdnje o pogrešno napisanom imenu na bisti Tadije Sondermajera / Foto: Air Serbia

Ivančajić: Predlog teksta za bistu Sondermajera odobrile sve nadležne institucije

Otkrivanje biste Tadiji Sondermajeru kao deo projekta „U čast srpskih vazduhoplovnih velikana“ održano je 17. juna u Beogradu, u organizaciji Udruženja linijskih pilota Srbije.

Značaj projekta potvrdile su i donacije Direktorata civilnog vazduhoplovstva i avio-kompanije Er Srbije, čiji su predstavnici učestvovali u otkrivanju biste. Ipak, nakon dve godine od početka planiranja i rada na projektu, konačna realizacija nije dobila zadovoljavajući kraj zbog kritike koja se raširila društvenim mrežama, a zatim i medijima.

Da li je ime na bisti pogrešno napisano? / Foto: Espreso.rs

Kako je prenela nekolicina domaćih medija, natpis na bisti sadrži pogrešno slovo u imenu oca Tadije Sondermajera. Tako umesto „š“ na kraju imena „Tadeusz“ napisanog ćirilicom na bisti stoji „sz“. Iako je Tadeusz ime poljskog porekla, u transkripciji na srpski jezik dobija formu Tadeuš. Međutim, prevedeno na ćirilicu i u skladu sa Vukovim pravilima, to ime nije napisano ispravno, navode mediji.

Ipak, iz Udruženja linijskih pilota Srbije kažu da su i natpis i bista pre postavljanja dobili odobrenje svih nadležnih institucija.

Predmetni ispis dobio odobrenje Komisije za nazive trgova i ulica pri Skupštini grada / Foto: Air Serbia

– Predmetni ispis dobio je odobrenje Komisije za nazive trgova i ulica pri Skupštini grada kojoj smo se obratili pre podizanja spomenika i o istom je Komisija donela pismenu odluku. Predlog teksta odobrile su sve nadležne institucije, uključujući i Zavod za spomenike. Takođe i porodica pokojnog T. Sondermajera nije imala primedbu. Tadija je poljskog porekla po ocu i njegovo ime se na poljskom tako i piše, a u vreme kada je živeo i radio najnormalnije je bilo da se transkripcija vrši direktno u ćirilicu. – objašnjava koordinator projekta Dušan Ivančajić.
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Go

Obrni, okreni, ja na kraju komentarišem samo stvari koje nemaju u suštini veze sa avijacijom…

Elem, tako je to kad se jezikom ne bavi država i institucije koje bi trebalo. I to tako već decenijama. Ja se uvek narogušim kad neko krene da mi na silu natura ćirilicu, navodno braneći srpsko pismo – šta vredi ćirilica, kada smo nepismeni! U ustanovama koje treba da paze na takve stvari postavljeni su ljudi koji su nepismeni (naravno, sa dosta izuzetaka, samo što su najčešće nadglasani od strane onih drugih). Dajte da prvo vratimo pismenost u našu okolinu – knjige, novine, televizija i ostalo, a ne da se sve svodi na forsiranje ćirilice i gde treba i gde ne treba.

Slučajno mi je supruga lektor, tako da – da, ovo nije po pravopisu. Bez obzira šta se radilo pre sto godina, danas je ovo nepravilno. Ili „š“ na kraju, ili je trebalo sve na latinici, pa ne bi bilo problema.

Na kraju, međutim, toliko mi je drago da je nešto ovako postavljeno, da me iskreno ne brine uopšte ova greška, taman iako je to u suprotnosti sa mojom željom da se naša okolina opismeni. Ako bude malo više pameti, a malo manje sujete, lako će se to ispraviti…

Odgovori
Am

Da li je iko ikada video natpis Рицхард? Адолпх?

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

KK na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

@entuzijasta Tesko ce to proci, nazalost i 2025 godine. Jer treba napetost za unutarnjepoliticke i iluzionisticke svrke. Dokle god drze narod u predratnom stanju dotle sve drugo prolazi bez problema.

02. May 2025.Pogledaj

KK na: Albanija dodelila posao kompaniji „Elbit Systems“ za osnivanje nove Vazduhoplovne akademije i obuku vojnih i civilnih pilota

Zanimljiv mi je koncept u kojem se pojavljuju neke drzave koje snabdevaju i levo i desno. Npr Izrael prodaje PULS Srbiji, ko zna sta Albaniji, Francuzi Rafale i SRB i RH, potencijalno i SAMP/T, radari itd. Nema vise crvene i plave tehnologije i jasnih razgranicenja gde sta pocinje i zavrsava, sve postaje siva zona.

01. May 2025.Pogledaj

entuzijasta na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

Stvarno ne vidim razlog, danas 2025. godine zašto se ne bi međusobno posećivali na manifestacijama ovog tipa kao zemlje učesnice? Program bi svakako bio bogatiji, možda i privukao više publike.

01. May 2025.Pogledaj

Živojin Banković na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Jordan Нешто сте пропустили, Ласта није заменила Утву-75. А вероватно и да не може, тј да није пожељно, није то баш иста категорија авиона. Француски пилоти прво иду на SR20/22, затим на Grob 120, и на крају пре Рафала на PC-21. Модернизација Г-4 у пракси не постоји.

01. May 2025.Pogledaj