BEG airport status
Angoli isporučena prva dva borbena aviona Su-30K Prvi angolski Su-30K remontovan i modernizovan u 558. ARZ u Baranovičima / Foto: airforce.ru

Angoli isporučena prva dva borbena aviona Su-30K

Zamenik generalnog direktora 558. vazduhoplovnog remontnog zavoda (ARZ) iz Baranoviča, Aleksandar Vorobej, potvrdio je 19. septembra ruskoj agenciji Sputnjik da su Angoli isporučena prva dva, od 12 naručenih borbenih aviona Su-30K, koje je ovo belorusko preduzeće remontovalo i preprodalo.

Vorobej je pored izjave o prvoj dostavi, rekao da postoji rok isporuke koji je počeo da se realizuje i da misli da će svi avioni biti u Angoli do početka sledeće godine.

Ugovor o kreditu za nabavku 12 od 18 bivših indijskih lovaca Su-30K potpisan je prilikom posete zamenika premijera Rusije Dimitrija Rogozina Angoli oktobra 2013. Tada je saopšteno da će isporuka svih 12 aviona morati biti završena do početka 2017. godine. Prethodno su ovi avioni nuđeni i Belorusiji, Sudanu i Vijetnamu.

Lovci Su-30K (T-10PK) predstavljau tzv. prelazne avione koji su proizvedeni kao prvih 18 primeraka u Irkutskom vazduhoplovnom zavodu AO ’’Korporacija Irkut’’ radi isporuke Indiji, u okviru programa Su-30MKI po ugovorima iz 1996. i 1998. Avioni Su-30K serijskih brojeva 04-01 do 04-10 i 05-01 do 05-08 isporučeni su RV Indije u periodu 1997-1999. a po sporazumu iz decembra 2005. indijska strana ih je vratila korporaciji ’’Irkut’’ u zamenu za isporuku 16 novih višenamenskih borbenih aviona Su-30MKI u 2007. godini.

Umesto Indije destinacija je Angola / Foto: airforce.ru

Jula 2011. svih 18 vraćenih Su-30K prebačeno je iz Indije u Baranoviče, u 558. ARZ gde su uskladišteni sa ciljem da se kasnije preprodaju ali su pritom oni ostali u vlasništvu korporacije ’’Irkut’’. Avioni nisu vraćeni prvo u Rusiju kako bi se izbeglo plaćanje obaveza vezanih za uvoz. U 558. ARZ se od tada sprovodi njihov remont sa modernizacijom i pretprodajna priprema radi isporuke Angoli.

Prve fotografije prvog angolskog Su-30K koji je prošao kroz remont i modernizaciju, nastale za vreme letnih ispitivanja, pojavile su se početkom 2017. U julu mesecu ove godine saopšteno je i da se sa Angolom vode pregovari o prodaji preostalih 6 Su-30K koji su uskladišteni u Baranovičima. Međutim pre pet dana mediji u Šri Lanki preneli su informaciju da i ova zemlja trenutno pregovara o nabavci pomenutih 6 aviona  i da razgovori o tome traju još od novembra prošle godine.

Isporuka Su-30K Angoli je do sada najavljivana nekoliko puta, sasvim je moguće da je bilo problema u radovima na ovim avionima ali moguće i kašnjenja Angolaca u njihovom plaćanju. Ruska i beloruska strana je govorila da je sve u redu i da se sve odvija kako je definisano ugovorom. Ipak prvobitno jeste najavljena relativno brza isporuka aviona ali je potom komandant RV Angole 2015. godine saopštio da će Suhoji biti isporučeni 2017. Kredit za njihovu nabavku iznosio je milijardu dolara a modernizacija podrazumeva dovođenje prodatih Su-30K do standarda višenamenskog borbenog aviona Su-30KN.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Mi

Angolci neka vam je sa srećom, nadam se da će i Srbija kupiti ovako nešto za 10 godina.

Odgovori
Н

Ја лично мислим да су Руси + Белоруси одрали Анголце , и то мајсторски…

Индонезија за нове Су-35 плаћа 1,140 милијарди долара а Ангола за 20 година старе Су-30 ( али 10 година ускладиштене ) , са ремонтом и благом модернизацијом 1 милијарду…

А нешто нисам сигуран да у ту цену улазе и офсет аранжмани као код Индонежана , јер је техничка култура Анголаца заиста на ниском нивоу.

Odgovori
sl

Angola je dobila avione u stanju, kao na primer Hrvati OH-58 – okviri su vraceni na uslovnih ‘0’ iako su mnogo stariji:
U slucaju Angole, to je 25 godina zivotnog veka, sa 3.000h naleta i 1.500h do overhaula… Motori imaju 1.500h zivotni vek i 500h do prvog overhaula…
Od toga, za te pare, bolje ne moze, sem novog aviona…

Ž

Кредит од милијарду долара се не односи само на авионе Су-30.

Н

@ slavke + Živojin Banković

Добро , са свим овим подацима морам да признам да је у питању добар пакет. Мислио сам да је цео кредит само за флоту Су-30-ки , овако ће поред нових ловаца имати обновљену постојећу флоту и одржавање за наредну деценију.

sl

Samo bih dodao da je u cenu ukljucen ‘pun paket’ – cena aviona, modernizacija i produzenje resursa (po USA casopisima, Irkut garantuje 25god), odrzavanje (opet po USA izvorima 10god besplatno, sa rezervnim delovima), obuka ljudstva, adaptacija aerodroma, oprema za prihvat i otpremu… i dosta najmodernijeg naoruzanja i opreme (avion u punoj nabavljenoj konfiguraciji je 85-90% F15E po proceni USA, tako da se pitaju zasto uopste nabavljaju ove avione, posebno jer su potentniji od aviona potencijalno najveceg protivnika – JAR i njihovog Gripena).
Zanimljivo je da je u paket ‘on-site’ odrzavanja ukljucen i deo koji se odnosi na odrzavanje postojecih Su27, Mig23 i Su25, cime se moze pretpostaviti da ovi avioni menjaju Mig21 i Su22 (koji su i inace imali nisku spremnost), dok je upitno stanje jedinog Su24.
Svakako, ovo bi mogao potencijalno da bude dobar nacin obezbedjivanja aviona za RViPVO Srbije u predstojecem periodu, pored Mig35, jer postojeci i eventualno donirani Mig29, nisu resenje na duze staze…
U odnosu na Mig29/35, Irkut smatra da je SU27/30 povoljniji za odrzavanje (delovi su nesto skuplji, ali su resursi duzi i vise su raspolozljivi, sa prednoscu automatske dijagnoze cime se smanjuje potrebno ljudstvo odrzavanja), dok su na primer troskovi goriva priblizni… Istovremeno, Irkut radi aktivno na ‘sinhronizaciji’ Jak130 u proces obuke i preobuke pilota za Su27/30, cime se ide na ‘zaokruzen proizvod’…

Odgovori
Ž

Анголски Су-24 одавно више није у употреби, имају само један Су-27 а флота Су-25 приземљена већ неколико година. Једини активни авиони су им МиГ-23 и Су-22.

sl

Raspolozivost aviona im je u najmanju ruku – upitna.
Naime, pojedini Ruski casopisi pominju da su pored Mig23 i SU22, operativna do 6kom Su27 i 10kom Su25, dok USA casopisi pominju da su primecena 2-4 Su27, ali i 1 Su24… Gledajuci kako su i jedni i drugi gresili u proslosti, sve je moguce…
Svakako, napisao sam sta sam procitao na sajtovima povezanih sa USAF/USN, ali i Irkutom…
Poslednjh godina su ulozili dosta u modernizaciju celokupne vojske (9% budzeta), a time u vazduhoplovstva – pored ostalih, rade se remonti Mig23 i Su22/24/25/27 aviona (obzirom da su mnogi godinama stajali, rade se samo avioni za koje je procenjeno da su rentabilni za remont).

St

Napokon se kristalise situacija u vezi tih 12 tj. 18 Su-30K.
Uvodjenjem ovih Suhoj-a Angola dobija savremene visenamenske avione koji ce zameniti MiG-23 kojima sigurno nije ostalo mnogo resursa kao i Su-22/24.
Bilo bi idealno kada bi formiarali eskadrilu od 18 aparata i kada bi uspevali da ih redovno odrzavaju, uz postojecih 12 Su-25 i 6 Super Tucano prokrili bi sve spektre dejstava i osigurali dominaciju u odnosu na RV okolnih zemalja.
Ali opet sta ce zavrsiti preostalih 6 vreme ce pokazati.
Mada me zanima kakvu ce kamuflazu imati i kako ce sada biti obelezeni (Su-30KN ili nesto drugo)?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksandar Zato se verovatno Alžir odlučio za Rusko oružije ? oko 5 miliona Alžiraca ima u Francusku plus Alžirci ne mirišu Francuze,toliko o južnoj pokrajini !

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Yoda na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@ Petrovic Dusan "Neistina je da Rusi imaku bilo lalvu prednost.“, sto se i videlo na snimku pada „Lesnikovace “ (oreshek) gde se bojeva glava raspala na vise neravnomernih komada koji padaju raznom brzinom, dok bi trebalo da su jednake i u istim intervalima (objasnjenje fizicara Marka Solomina, ne moje)." Propaganda, radi se o podmuniciji,…

27. Nov 2024.Pogledaj