Doleteo je kući, na aerodrom koji će tek postati baza kompanije (ako nekada i uspeju da ih nateraju) direktno iz Sijetla. Emiratov 777-300ER sa najnovijim dizajnom kabine juče je prvi put javno predstavljen i malo je reći da je njegova unutrašnjost nova evolucija luksuza. U pitanju je revolucija.
Emirati su juče ponosno predstavili svoju novu prvu klasu koja će biti ugrađena u osam renovinarih letelica ovog tipa koje su trenutno u floti a biće standardna opcija za nove 777X.
Kako je saopšteno iz kompanije, nova prva klasa urađena je u saradnji sa Mecedes Benzom (inspirisana njihovom S klasom) i Džeremi Klarksonom (što je jedno 50 puta više kul od veštačke i balzamovane Nikol Kidman). U pitanju je šest mini-apartmana sa kožnom foteljom, savremenim kontrolama za bukvalno sve u kabini, vratima koja izoluju celu sekciju od poda do plafona, interfejsom ne za pozivanje kabinskog osoblja nego za video-chat sa njima, malim vratancima za ubacivanje hrane kako se ne bi remetila privatnost i ono najrevolucionarnije – virtuelnim prozorima.
Video chat ordering in @Emirates’ new Suite. Remember back in the day when you had to speak to a flight attendant in person to place an order? #zshdxb pic.twitter.com/lxozpwgMpS
— Zach Honig (@ZachHonig) November 12, 2017
The central cabin in first class has screens instead of windows, relaying ultra-HD footage from fibre optic cameras on the outside of the aircraft #DAS17 pic.twitter.com/KoTBtU6pVo
— Gulf News Business (@GulfNewsBiz) November 12, 2017
Budući da se apartmani imaju 1-1-1 raspored i da se mogu potpuno izolovati od kabine, oni koji se nalaze u srednjem redu na zidovima nemaju prozore. Ono što imaju su ipak verno urađeni monitori koji potpuno simuliraju prozore kroz koje se emituje slika u visokoj rezoluciji i pogled spolja kao da su u pitanju pravi prozori!
Za IT infrastrukturu u novoj prvoj klasu i ekonomiji Emirati su nastavili saradnju sa firmom Panasonik sa kojom sarađuje i Er Srbija za svoju Wi-Fly ponudu.
Pored očekivanog Wi-Fi pristupa, Panasonik je u najnovijoj verziji 777 kabine primenio neke elemente koji zaista predstavljaju poslednju reč tehnike. Pored već pomenutih virtuelnih prozora, tu su IFE (In Flight Entertainment) monitori u svim klasama koji predstavljaju trenutno najmodernije rešenje na tržištu. U pitanju su brzi procesori, optika koja ceo sistem na nivou letelice čini do 12% lakšim (što je avio-kompaniji izuzetno bitno), nikad više portova za povezivanje i punjenje uređaja uključujući i novi USB-C standard. Od video chat opcije u prvoj klasi do monitora u biznis klasi koji su najveći u industriji sa dijagonalom od 23 inča.
Pogledajte detaljniji prikaz nove prve klase u video reportaži jednog od najinteresantnijih „cabin-vlogera“ Sema Čuija:
126LAE-Delta
Lep prikaz, ali sem prestiza jel ima ova nova prva klasa jos neku svrhu?
ivan1
Da ima svrhu, da se bogati neguzvaju i da neizadju iz aviona ko iz ves masine nakon 12 sati leta! Jedino nas uboge da nepustaju kroz avion na prednja vrata, da negledamo taj luksuz, posto sam se poslednji put osecao ko oni jadnici u trupu titaniku koje su cak i zakljucali kada je brod poceo da tone. Ostade mi samo uteha da ako mi padamo isto padaju i oni( dok nesto nesmisle za njih)
Beduin
Kad krene padat, na isto ti dodje
126LAE-Delta
@ivan1
Ukratko, stvaramo novi avio Titanik?
ivan1
126lae neznam al znam da na mom poslednjem interkontinentalnom letu kada mi je na kraju dvanaestsatnog leta stjuard ponudio topli peskiric doslo mi da ga zamolim da donese pistolj i da me ubije iz milosrdja. Visok sam 184 razmak izmedju sedista taman da uguram kolena i par centi plus, kada je baba ispred mene spustila sedista nisam mogao jesti koliko nije bilo mesta za tacnu i ostale stvari, onda sam ja isto gurnuo nazad sediste gde sam prikljestio nekog debelog madjara koji je uzdisao i pokusavao da gura moje sediste ostatak leta i oda izlazis i vidis ona mesta u prvoj klasi i dodje ti da places. Sto bi reko Grunf bolje biti bogat nego nebiti!
Beduin
Dakle, baba zeznula madjara ?
126LAE-Delta
Ivane, sad kad si mi opisao tvoj zasad poslednji interkontinentalni let, mogu slobodno da kažem da idemo ka pravljenju nebeskih Titanika(u smislu klasne konfiguracije aviona). Prva klasa – mini apartmani, biznis (čitaj: druga) klasa – maksimalni komfor za svaki red, ekonomska (čitaj: treća) klasa – uslovi za nijansu bolji od prevoza stoke. Valjda je takva računica Emirates-a, više im vredi 1 putnik prve klase nego ceo red ekonomske.
Inace, što se citata tiče, to mi više deluje da je Bob Rok izgovorio.
ivan1
Moze biti i Bob Rok:) Mislim da imas pravo oko titanika! Cini mi se da bi bilo bolje samo da izbace jedan red, to bi bilo oko 10 cm po sedistu vise i znacilo bi dosta za putnike ali i cetiri pet hiljada eura manje po letu odnosno 70-80 hiljada na mesecnom nivou za kompaniju. Te pare sigurno nece da prepuste za konfor putnika u ekonomskoj klasi.
Radi se inace o ovom avionu https://thedesignair.net/2015/07/09/swiss-delight-with-beautiful-new-cabins-on-their-777s/ Da nebude sve crno makar su nas lepo hranili, svajcarske cokoladice i slicno:)
Beduin
Uzevsi u obzir velicinu flote, dodaj jos 2 „0“
Dejan D
@126LAE-Delta
Imaš i Economy premium u Airbusovima mu nije konfiguracija 2-4-2 nego 2-3-2. Ista priča B777 i B747. Sedišta su malo šira i kvalitetnija veći je razmak između sedišta. Leteo u A330, A340, B777 Baš taj Economy premium. Cena karte oko 500 – 700 Eura veća (za povratnu kartu na interkontinentalnoj destinaciji, i da od/do Beograda ka/iz HUBa letiš u ekonomskoj. Nije malo, ali nije ni mnogo uzimajući u obzir obično celonoćno maltretiranje.
126LAE-Delta
@Dejan D
Znam da postoji i premijum ekonomska, ali ako ovo cudo sto Emirates nudi bude postalo popularno, onda mi mozemo da se oprostimo od te klase.
Shone
Lepo je al ne moze da prismrdi Etihad Privelege na 380. Ono je luksuz bato.