Prve nedoumice u vezi uzroka ovog incidenta pojavile su se nakon intervjua pilota, Radovana Nikolića, novinama Press u kojem je on okrivio ventil za gorivo. Naime, sistem za pretakanje goriva između krilnih rezervoara kod Dromadera efektivno služi da se nivo goriva u oba rezervoara izjednači i da se tako spreči debalans koji može uticati negativno na centražu pri nekim profilima leta. Na Komisiji Direktorata ostaje da utvrdi posredne i neposredne uzroke ovog incidenta koji će sigurno imati uticaja na ne toliko prisutnu debatu u stručnoj javnosti o tome da li su ovi avioni bezbedni za let iznad Beograda i da li je održavanje letelica rađeno na odgovarajući način?
Dromaderi su ipak leteli drugi dan akcije zaprašivanja (prigradske opštine) – manje od 24 časa nakon incidenta. Preventivno prizemljenje flote je dakle izostalo što ukazuje na dva moguća scenarija. Ili je uzrok prekida rada motora nedvosmisleno utvrđen isto veče i na taj način je isključena svaka prepreka za bezbedan let drugih aviona istog tipa ili nadležni nisu odreagovali na adekvatan način. Da li zbog pritiska već zakazanog posla ili nekog trećeg razloga, pokazaće istraga.
Nikola Stankov
Gospodo "strucnjaci" vidim da vasi komentari pocinju da prikazuju iskrivljenu sliku realnog ne mogu da odolim da vas ne opomenem da ukus ima granicu. Vas komentar na udes aviona M-18 YU-BND je krajne amaterski napisan. Ako zaista toliko zelite pravu istinu obratite se meni ja cu vam sve objasniti. Sasvim slucajno nalazim se na celu ekipe tehnicke sluzbe PA koja perfektno odrzava avione Privredne avijacije i to 35 godina.
Prvi smo servis koji je istocnu tehnologiju uskladio sa zapadnim standardima i koji je od inspekcije EASE dobio sve pohvale i priznanja. Avioni PA su potpuno bezbedni i osposobljeni za sve letove ali je zalosno da se hvatate olovke i pisanja sa toliko malo cinjenica a toliko mnogo insinuacija. Ili ste amateri ili sve sto napisete pisete sa ciljem i namerom da ovo malo jada od avijacije diskreditujete na vama poseban nacin. Sa kojim motivom ostaje da slutim.
Nikola Stankov sef Tehnicke sluzbe Privredne Avijacije Beograd
Vlada
Gospodine Stankov vas komentar je napisan na temu koja je otvorena pre skoro tri godine.
Na sta konkretno se zalite u napisanom tekstu?
Andrija
Kolega, ja nemam veze sa ovim tekstom, nisam ga pisao, čitam ga isto kao i vi i čitam vaš komentar.
Nije skroz jasno šta mislite kada ste napisali da je komentar amaterski napisan. Ako možete da pojasnite konkretno šta je amaterski napisano u članku.
Pozdrav