BEG airport status
Vladica Đurđanović smenjen sa mesta direktora „Konstantina Velikog“, niški aerodrom demantuje "Đurđanović je navodno suprotno zakonu povećao početnu osnovicu za plate za dve trećine" / Foto: J.V. / J. C, Južne Vesti

Vladica Đurđanović smenjen sa mesta direktora „Konstantina Velikog“, niški aerodrom demantuje

Gradsko veće Niša smenilo je Vladicu Đurđanovića sa mesta direktora JP Aerodrom Niš, jer je on, kako kažu, „protivzakonito povećavao plate, čime je oštetio budžet Grada“, prenose“ Južne vesti“.

Kako navode, smenu je predložio Grad Niš, kao osnivač preduzeća, a na osnovu izveštaja Budžetske inspekcije koja je „utvrdila nepravilnosti“. Slična smena na istoj sednici dogodila se i direktoru gradskog komunalnog preduzeća.

Prema njihovim rečima, Đurđanović je navodno suprotno zakonu povećao početnu osnovicu za plate za dve trećine, čime je napravio probleme budžetu Niša. Menjani su, kako je rečeno na Veću, i sistematizacija i opisi radnih mesta, te je plata rasla sa tim promenama.

Tim povodom zamenik gradonačelnika Niša Miloš Banđur rekao je da je masa zarade bila veća od one koja je predviđena programom poslovanja :

– U Sekretarijatu su primetili da je masa veća i da je prosečna zarada veća u odnosu na prethodni mesec za 13.300 dinara. To je bio signal da nešto nije u redu. Oni su to signalizirali nama, mi smo uputili zahtev Budžetskoj inspekciji. Kao posledicu imamo izveštaj inspekcije, koji je povod za donošenje jedne ovakve odluke. Na tu odluku Đurđanović ima 20 dana da se izjasni. –

Međutim, odgovor na pitanje ko će da preuzme direktorsku fotelju Aerodroma nakon Đurđanovićeve smene i pojašnjenja oko toga zašto se tek sad reagovalo, iako se za ovaj problem znalo još od 2015. godine, novinari nisu dobili, jer su predstavnici gradske vlasti nakon Gradskog veća ubrzo napustili salu, pišu “Južne vesti”.

Ko će zameniti Đurđanovića? / Foto: Aerodrom Konstantin Veliki

Novinari “Južnih vesti” su zbog spekulacija da je sistematizacija “štelovana” prethodnih godina više puta zvaničnim zahtevima tražili dokumentaciju kojom je sistematizacija regulisana, ali je menadžment Aerodroma na čelu sa Đurđanovićem odbijao da je dostavi:

– On se oglušio i o rešenja Poverenika za informacije od javnog značaja zbog čega je aerodrom i novčano kažnjen, a na kraju je načinjen presedan i rukovodstvo niškog aerodroma je tužilo Poverenika. Sistematizacija novinarima nikada nije dostavljena, a tada niko iz Grada nije reagovao.

Da bi smena Đurđanovića bila konačna moraju da je potvrde i odbornici niške Skupštine, ali i dalje se ne zna kada će ta sednica biti održana, jer upravo zbog situacije oko poklanjanja aerodroma Niš preživljava parlamentarnu krizu. –

Kako podseća taj medij, Đurđanović je postao vršilac dužnosti direktora aerodroma 2014. godine nakon što je ostavku podneo Dragan Bugarinović, a zvanično je postao direktor 2015. godine nakon sprovedenog konkursa na kojem je bio jedini kandidat.

Takođe, juče je, nakon tvrdnji da je Budžetska komisija zabeležila protivzakonitu isplatu većih zarada radnicima “Konstantina Velikog”, niški aerodrom demantovao te izjave i saopštio da je kontrola koju komisija treba da izvrši i dalje u toku.

Niški aerodrom i dalje demantuje

Nakon prvog demantija tvrdnji da je zabeleženo protivzakonito isplaćivanje većih zarada zaposlenima na „Konstantinu Velikom“, niški aerodrom uputio je novi.

Kako ističu, oni i dalje nisu dobili Zapisnik kontrole budžetske inspekcije Grada Niša, ali ni Rešenje Gradskog veća sa predlogom za smenu direktora.

– JP „Aerodrom Niš“ je u trogodišnjem periodu restrukturiranja preduzeća poslovao u potpunosti u skladu sa pozitivnim zakonskim normama i odlukama nadležnih organa. Skupština Grada Niša je usvajala Progame poslovanja i naročito Posebne programe poslovanja koji su definisali svaki dinar koji se trošio iz budžeta Grada Niša, pa i zarade zaposlenih.

Na Sistematizacije radnih mesta saglasnost je davalo Gradsko veće. Koeficijenti po kojima su utvrdjivane zarade zaposlenih su odredjivani Kolektivnim ugovorom koji je potpisivan izmedju Grada Niša, JP „Aerodrom Niš“ i reprezentativnog sindikata JP „Aerodrom Niš“. Upravo je prošlog meseca potpisan novi Kolektivni ugovor i data saglasnost na novu Sistematizaciju. – objašnjavaju sa aerodroma.

Prema njihovim rečima, do probijanja mase sredstava predvidjenih za isplatu zarada nikad nije došlo, jer JP „Aerodrom Niš“ nikad nije iskoristio sva predvidjena sredstva definisana za zarade po Programima koje je usvajala Skupština Grada Niša:
– Skupština Grada je svojim odlukama povećavala masu za isplatu zarada jer je, u trenutku stupanja na snagu Zakona kojim je ograničena ispalata zarada u javnom sektoru, JP „Aerodrom Niš“ isplaćivao minimalnu linearnu zaradu svim zaposlenima. –

JP „Aerodrom Niš“ je 2014. godine imao 1.335 putnika u vazdušnom saobraćaju, bio dužan više od 120 miliona dinara, zaposlenima nisu bile isplaćene četiri zarade, bavio se trgovinom, ugostiteljstvom i javnim autobuskim prevozom i sa tim delatnostima je generisao više od 10 miliona dinara mesečnih gubitaka, ističu sa „Konstantina Velikog“ i dodaju:

– Zloupotreba budžetskih sredstava nije mogla biti učinjena, jer je upravo sve radjeno u skladu sa odlukama o budžetu Grada Niša i Gradskog veća, usvojenim Programima poslovanja, sistematizacijama i potpisanim kolektivnim ugovorima. –

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Ni

Pocelo je….

Odgovori
sa

Pa i treba ga maknuti! Zaradio previse, previse putnika, prevelike place isplatio! Nek bude sretan da ga ne strijeljaju :-)

Le

Bas tako..na zalost…sramota…umesto da se low cost razvija u Nisu a ostalo u beg oni ni to ne daju…..

Vo

Srpska posla

Odgovori
Mi

Francusko-Arapsko-Srpska posla

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Srbofil na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

@Yoda Tu piše sve https://tangosix.rs/2019/11/09/visenamenski-borbeni-avion-su-30-univerzalni-clan-familije-flankera/

03. May 2025.Pogledaj

Nenad na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

@Mislav Da se razumemo, mislim na isključivo glave onih koji bi trebali da dođu u posetu i njihove glave, a ne organizatora (ni jednog trenutka nisam na njih pomislio). Što se mene tiče - bio sam prošle godine, ali ove mi se nikako raspored ne uklapa.

03. May 2025.Pogledaj

Python na: „Green Power Turbine Systems“ prvi put na sajmu AERO u Fridrishafenu: Pogonska grupa i dva nova projekta aviona iz Srbije

Samo da ne ostane na beskonačnim planovima, obećanjima i rečima. Beše i Stršljen njihov, pa na desetine sajmova i na kraju - ništa. Podigao se neki metar od zemlje...

02. May 2025.Pogledaj

Yoda na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

SU-30 je pravljen po zahtevima i specifikacijama nekadašnje Crvene Armije SSSR-a, a Indija se nije uključila ili učestvovala u njegovom razvoju, nego je prosto naručila nekoliko puta veću količinu od same Rusije, pa je za obe strane bilo najisplativije da se veliki deo njih proizvodi u Indiji - u saradnji sa Francuskom i Izraelom. SU-30…

02. May 2025.Pogledaj