BEG airport status
[EKSKLUZIVNO]  Šef kabineta direktora Jata uhvaćen u laži – Boing (YU-AND) se nije vratio iz Pariza!

[EKSKLUZIVNO] Šef kabineta direktora Jata uhvaćen u laži – Boing (YU-AND) se nije vratio iz Pariza!

Jučerašnja vest, koju je Tango Six prvi objavio, o zadržavanju Jatovog aviona u Parizu usled uočenih tehničkih nepravilnosti prilikom SAFA inspekcije dobija danas svoju kulminaciju.

Šef kabineta generalnog direktora Jata Stanimir Jovanović Slavinski izjavio je novinskoj agenciji Tanjug da se avion (B737 YU-AND) sinoć vratio u Beograd, prazan, bez putnika. Ovu vest juče su prenele i Novosti, sledećim citatom Jovanović  Slavinskog:
„Kako ne bi čekali, putnici su do Beograda prebačeni preko Podgorice, a ogrebotina sanirana i avion vraćen u srpsku prestonicu, rekao je on.“

Šef kabineta generalnog direktora izrekao je tako neistinu zato što se YU-AND sinoć nije vratio iz Pariza i neće se vratiti ni tokom današnjeg dana!

Sporne izjave šefa kabineta

Jovanović Slavinski juče je izneo i dve tvrdnje koje takođe ne odgovaraju istini. U prvoj, želeći da demantuje Tango Six navode da su SAFA inspekcije Jatovih aviona postale češće, rekao je da „te kontrole nisu toliko učestale kako se tvrdi“. Takođe, u gore citiranoj vesti koju su prenele Novosti, on izjavljuje da su putnici vraćeni drugim letovima kako ne bi čekali (dok se avion ne osposobi za let).

Sledeće činjenice demantuju obe tvrdnje.
Pre nekoliko meseci nakon sletanja Jatovog aviona istog tipa, Boinga 737 registracije YU-AON na aerodrom Šarl De Gol, nasumična SAFA inspekcija pronalazi 32 primedbe na opštu tehničku ispravnost aviona koju sprovodi po više stavki. Oskar Novembar tada ostaje tri dana u Parizu i srpska nacionalna aviokompanija zbog tog slučaja postaje obeležena od strane odgovornih ljudi SAFA-e. Inspekcije Jatovih aviona postaju učestale i pored Pariza i Soluna česta lokacija pregleda postaje i Beč. Tako je recimo u periodu od sedam dana SAFA obavila tri inspekcije Jatovih aviona ATR-72 na aerodromu u Beču.

Putnici se sinoć nisu vratili Jatovim avionom zato što se znalo da avion nikako nije mogao biti osposobljen za let sa putnicima a ne zbog zbog osetljivosti Jata na strpljenje svojih putnika.

Šta se juče dešavalo u Parizu?

Boing 737 YU-AND sleteo je u Pariz oko 12 časova na redovnoj liniji iz Beograda. SAFA inspekcija je čekala spremna i uz stručnu pomoć Air France Tehnike prvo pronalazi sitniji nedostatak u vidu nedostajaće nitne na motoru broj 2 a zatim ozbiljniji – pukotinu na oplati u unutrašnjem delu motora broj 1. Pukotina koja se nalazi blizu sekcije thrust reversera bila bi dozvoljena da nije veća od 1.7 inča – u ovom slučaju bila je 3 inča. SAFA zabranjuje let za Beograd i čeka mišljenje Boinga da li avion može preleteti prazan za Beograd – bez putnika. Boing potvrđuje da je u tom slučaju (ferry flight) moguće leteti i bez oplate ali je avion u međuvremenu odvučen u hangar. Letački deo posade ostaje u Parizu i avion se juče, uprkos izjavi šefa kabineta generalnog direktora, nije vratio u Beograd i neće sleteti na aerodrom Nikola Tesla ni danas.

Ovaj nedostatak se zbog svoje kompleksnosti nije mogao sanirati na stajanci i avion je morao biti odvučen u hangar. Uproks činjenici da Jat ima ugovor o održavanju aviona sa Lufthanza Tehnikom ona taj posao ne započinje na vreme, dok ostanak aviona na gejtu Jat košta 400 evra po satu.
Avion je tek u 23 časa odvučen u hangar. I to ne zahvaljujući Lufthanzi koja ima ugovor sa Jatom za takve eventualije već uz pomoć Srbina koji je sa svojom firmom održavao Jatove avione pre nego što je izgubio ugovor u korist Nemaca.

Mehaničari Lufthanza Tehnike tek danas ujutru dolaze da pregledaju avion.

Dok čitate ovaj post još nije poznato da li su počeli sa radovima. Takođe nije poznato da li će avion preleteti nazad i nakon završetka potrebnih radova jer se pominje i odobrenje francuskog suda za prelet preko Francuske teritorije u ovim specifičnim okolnostima.

Nekompetentni menadžment

Poslovična bezosećajnost i nebriga prema imidžu nacionalanog avio prevoznika od strane njegovih rukovodioca ponovo dolazi do izražaja u javnosti. U jučerašnjim izjavama medijima pomenutog funkcionera nema ni jedne fraze iskrenog izvinjenja ili utehe trenutnim i budućim putnicima.

Amaterizam u spoljnom PR-u ovoga puta dobija dimenzije očigledne i proverljive laži. Takođe, nesposobnost menadžmenta u vanrednoj situaciji dovodi u pitanje i njihovu mudrost u ostalim bitnijim pitanjima – dok poreski obveznici i dalje nastavljaju da finansiraju ovu partijski instaliranu i po raznim osnovama nestručnu grupu rukovodećih ljudi.

Dok se rešenje, na žalost, nikako ne nalazi u resornom ministarstvu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Sa

Pa taj je bez problema hteo da uvali jat onim prevarantima iz baltica a da ne pricamo sto je zajedno sa svoijim pomagacima pilotima uvalio u avion onog bez dozvole kao kapetana,pa sto ne bi slagao i za inspekciju.Vrhunski strucnjak!

Odgovori
Mi

Slavinski je nevidjena gnjida a on je siva eminencija trenutno u JAT-u, doveden oartijski..
SAFA je trenutno veliki problem za JAT jer svi citaju njihove izvestaje a na osnovu koga se odredjuje index bexbednosti.,. Kada on dostigne do odredjene vrednosti – nema vise letenja u EU, a JAT je na zalost tome vrlo blizu .. Rukovodstvo ne preduzima nista, Zaduzeni u JAT-u za tehniku ostatuju isti, nista ne preduzimaju, a u svakoj normalnoj kompaniji bi odleteli posle prvog a ne sedmog zaustavljanaj aviona.. Neki dan je i u Becu ostao ATR, a u Parizu je to normalno jednom mesecno…zalosno za nekad najbezbedniju kompaniju Evrope… Partije sta uradiste ….

Odgovori
Pe

Ferry flight je bio planiran da sleti sinoć u 20.20h, ali je otkazan. Za sada za danas nije planiran njegov dolazak.
A što se tiče tog despotski nastrojenog nesposobnjakovića, pitam ga šta tačno znači to da je "ogrebotina dublja od dozvoljenog minimuma"?! Pa, koliko znam, po dubini se i razlikuju ogrebotina, naprslina i pukotina!

Odgovori
br

nemogu da verujemd a se ovako igraju sa imidzom kompanije koja jos uvek ima svoje ime u svetu..kakav amaterizam..

Odgovori
pu

Koji imidz, koje kompanije?? JAT kao kompaniju znaju samo zalosni stanovnici Srbije. Van "zacaranog prostora" Srbije na pomen JAT-a ili se cude ili se smeju. Vecina ne sme ni da stavi u biografiju da je radila tamo.

Odgovori

Svaka čast Petre na ovako studioznom i hrabrom postu, samo napred.

Odgovori
Pe

Hvala Vukasine ;)

@m

Nego jel smemo mi da letimo JAT-om ili da biramo neke druge kompanije? :)

Pe

Avioni Jata jesu bezbedni, ove i jos gore stvari koje ce isplivati govore o drugom aspektu – propasti jednog javnog preduzeca kroz prizmu partiokratije, korupcije i kriminala.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Petrovic Dusan i Max U tome i jeste problem, sto poredite ICBM i druge rakete koje lete brzinom od M5 i brze sa novim hipersonicnim oruzjem. Razlika je u tome sto novo hipersonicno oruzje koristi aerodinamicna svojstva sto raketama prilikom povrarka atmosferu omogucava vodjeno manevrisanje. A ICBM i druge balisticke rakete imaju balisticku putanju kosog…

27. Nov 2024.Pogledaj

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

27. Nov 2024.Pogledaj