BEG airport status
Rekordan odaziv: Održan Seminar bezbednosti u padobranstvu u Beogradu Jedan od najvećih skupova padobranaca u poslednjih deset godina / Foto: Slađana Nedeljković, Tango Six

Rekordan odaziv: Održan Seminar bezbednosti u padobranstvu u Beogradu

Seminar bezbednosti u padobranstvu održan je 12. januara u Beogradu (splav „Vilenjak“ na Savi) u organizaciji Udruženja žena letača Srbije, a ekipa Tango Sixa imala je priliku da bude među prisutnima.

Početak seminara bio je posvećen incidentima koji su se dogodili na teritoriji bivše Jugoslavije. Ti događaji učesnicima su pojašnjeni kroz analizu incidenata, kratki teorijski osvrt na ustanovljene procedure da se oni ne bi ponovili, kao i praktičnu vežbu i metodologiju obuke za vanredne situacije.

Učesnicima objašnjeno kako da se ponašaju u rizičnim situacijama prilikom sletanja / Foto: Slađana Nedeljković, Tango Six

Tokom predavanja, instruktor padobranstva Boban Babović pokazao je kroz praktične primere na koji bi način padobranci trebalo da reaguju u različitim situacijama tokom skoka, a posebno kad im je bezbednost ugrožena.

Tim povodom, Babović je za Tango Six istakao da je cilj seminara primena dosadašnjeg znanja o padobranstvu u praksi i podizanje svesti o mogućim rizicima prilikom spuštanja:

– Seminar je osmišljen u cilju upotrebe već postojećeg znanja iz oblasti padobranstva, posebno u praktičnoj primeni prilikom skoka.

Procedure, zakoni i ostali propisi ne mogu da nas učine bezbednim, koliko može promena prirode našeg ponašanja i našeg stava prema bezbednosti. –

Kako se obezbediti prilikom skoka / Foto: Slađana Nedeljković, Tango Six

Na događaju je bilo prisutno više od 60 učesnika među kojima su, pored naših državljana iz Beograda, Niša, Novog Sada i Subotice, bili i gosti iz Crne Gore, Bosne i Hercegovine.

U okviru dela posvećenog standardizaciji bezbednosti, predstavljeno je unapređenje obuke u prinudnim postupcima, a padobranci i instruktori imali su priliku da razreše situaciju koju im je zadao predavač.

Kako treba reagovati na različitim visinama za vreme spuštanja padobranom / Foto: Slađana Nedeljković, Tango Six

Jedan od učesnika seminara bio je i bivši instruktor 63. padobranske brigade Mirko Đorđević, koji je objasnio kako se obavlja obuka za prvi skok i koliko je bitna upotreba visinomera:

– Visinomer stalno morate proveravati jer je svesnost o visini veoma neophodna, to je stalan proces. Imajte u vidu da je visinomer samo jedan instrument, a da ste vi glavni za razrešavanje problema. –

On napominje da je potrebno razviti kognitivne veštine i emotivnu stabilnost, a pre svega da treba uspostaviti koordinaciju, zatim promišljeno, automatsko i staloženo reagovanje i razvoj svesti o visini.

Kako je tom prilikom za Tango Six objasnila potpredsednica Udruženja žena letača Ana Vujčić, potrebno je podići bezbednost u srpskom padobranstvu na viši nivo:

– Naš osnovni cilj je da srpsko padobranstvo podignemo na viši nivo i da postane bezbednije. Glavni fokus seminara je kako skakati malo, a bezbedno. –

Učesnici razmenjuju padobranska iskustva / Foto: Slađana Nedeljković, Tango Six

Ipak, vest o organizovanju ovog seminara na našem portalu naišla je kako na pozitivne, tako i na komentare čitalaca koji nisu bili saglasni sa načinom finansiranja Udruženja žena letača. Tim povodom, Vujčićeva je objasnila da njihovo udruženje dobija pomoć kroz određene resurse od Ministarstva odbrane i Vojske Srbije, a da se finansira sopstvenim sredstvima:

– Kotizacija se isključivo odnosi na organizaciju događaja, tako da Ministarstvo odbrane nama jeste dalo resurse, ali nije platilo drugi deo organizacije. Mi smo finansirali hranu, smeštaj, majce i ostali deo propratne opreme koje jedan padobranski kamp treba da ima.

Dakle, vojska nam je dala besplatno helikopter i mogućnost da koristimo njihov aerodrom, ali sve ostalo je od naših sredstava.

Mi kao članice, samostalno skupljamo novac za ono što nam je potrebno tokom održavanja padobranskog kampa. Najčešće su to stvari poput kamera, diploma i majica. Zato pre početka događaja vršimo kotizaciju da bismo znali sa kojim sredstvima raspolažemo. –

Diplome dobile i članice Udruženja žena letača / Foto: Suzana Dimić, Udruženje žena letača

Tokom trajanja seminara, učesnici su imali priliku da u pauzama između predavanja razmene iskustva, a kako saznajemo iz Udruženja žena letača ovo je jedan od najvećih skupova padobranaca u poslednjih deset godina.

Na kraju seminara učesnicima su uručene diplome.

Učesnici Seminara bezbednosti u padobranstvu / Foto: Suzana Dimić, Udruženje žena letača

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ž

Postoji li snimka seminara

Odgovori
Ma

Postoji

Ki

Bilo je sjajno.

Veoma pozitivna atmosfera, puno stečenog znanja i divnih ljudi!

PS Mogli bi smo češće…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

omniameamecumporto na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

K@ M84 je Jugoslavenska inačica ruskog tenka T72 . Uveden je u JNA tamo negdje osamdesetih dok sam ja bio u vojsci i poboljšavan tih godina Mislim da je radila Banjalučka firma ZRAK ili slično. Stabilizacija cijevi i optika za gađanje u pokretu. Do dana današnjega nije se gotovo ništa na njemu promijenilo ,a prošlo…

11. Apr 2025.Pogledaj

Thomas na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

@Ilija Mogli su vec davno prijeci na Leopard-2. Mogu se Milanovicu zahvaliti i SDP-u. Po Milanovicu nebi ni Rafale imali.

11. Apr 2025.Pogledaj

Aleksandar Selaković na: Aero-klub Valjevo organizuje obuku za pilote jedriličare

Ne znam da li je moguće da još uvek leti. Ja sam na Blaniku YU-5360 završio obuku 1981-e godine. Ni tada 1981-e Blanik L-13 sa registracijom YU-5360 nije bio baš mlada jedrilica. Čini mi se da je napravljen 1972-e ili 1973-e, nisam siuran.

11. Apr 2025.Pogledaj

XYZZ na: ASDA 2025: Makete hrvatskih Rafala ponovo naoružane samo MICA-ma i Hamerima, Turska nudi veće besposadne letelice

@Miloš77 To je zato što su ljudi glupi pa šalju tenkove same na bojište. Pa to je apsurd. Moraju postojati dronovi izviđači koji će otkriti sve dronove kao i optički navođene dronove koji ne mogu biti ometeni elektronički i precizna artiljerija to rješava po kratkom postupku. Tko će probijati linije nego tenk? Tko? Bradley? Patrije?…

11. Apr 2025.Pogledaj