BEG airport status
[VIDEO] Kako je Utva projektovala poboljšanja na Sovi Vazduhoplovni inženjer Aleksandar Petrović vodi tim mladih Utvinih inženjera

[VIDEO] Kako je Utva projektovala poboljšanja na Sovi

Projekat četvorosede Utve može se posmatrati kao novi proizvod ili preciznije kao poboljšanje karakteristika Utve 75. Utva Avioindustrija, sada i sa novim vizuelnim identitetom (restilizovan logo), uspešno realizuje letna ispitivanja. Tango Six je u avgustu prošle godine prisustvovao i njenom novom letu.

Sova će biti tradicionalno izložena u okviru štanda Jugoimporta na ovogodišnjem Partneru a priča o projektovanju poboljšanja strukture i drugih segmenata aviona priča je i o sve većem broju Utvinih mladih vazduhoplovnih inženjera.

Kompanija CADCAM Data nedavno je snimila svoj korporativni video u kojem stavlja fokus upravo na ove mlade ljude promovišući poznato rešenje kompanije Dassault Systemes, program CATIA.

Ako ste (vazduhoplovni) inženjer i zanimaju vas nove primene kako programa Catia tako i Utvino iskustvo u njegovom korišćenju svratite na Partner i posetite štand kompanije CADCAM Data. Posebno u četvrtak kada će kompanija Jugoimport održati prezetaciju naslovljenu „Digitalna transformacija poslovnih procesa kompanije Jugoimport SDPR“, gde ćete imati prilike da se sretnete sa Rukovodiocem sektora za razvoj Milanom Furtulom i na kojoj ćete moći, između ostalog, da čujete i iskustva ove kompanije u primeni Dassault Systemes softverskih rešenja.

Do tada, za sve ljubitelje projektovanja aviona, pogledajte kako je Utva koristila CATIA softver:

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Rp

Iskreno bih volio da model Sova dozivi ozbiljne uspjehe, najvise zbog toga sto vuce korjene od Utve-75 svima nama dragog aviona. Medjutim, kada se realno sagledaju cinjenice, ovaj avion je izgubljen u vremenu i prostoru, kasni najmanje 30 godina za svojim konkurentima. Zamisljam samo npr. neko ko se odlucuje da kupi avion ove kategorije, na koji navin da se odluci za Sovu pored dokazanih Pajpera Pa-28, Cessne-172, koji imaju toliku tradiciju, kvalitet, mnogo varijanti opreme, razlicith vrsta motora itd. Jedino niska cijena moze Sovi da pruzi neku sansu. A da ne govorimo o krstarecoj brzini, potrosnji goriva to je tek prica za sebe.

Odgovori
iv

Ja isto mislim da od ovoga nema nista ali je dobro sto se radi u toj oblasti , sticu se nova znanja i mozda kada bude ekonomske opravdanosti ili politicke volje za neki novi projekat to nece biti od apsolutne nule.

М

Купљено. Фирма из Дубаија 😁

BB

Kada država već ulaže u nabavke razne leteće tehnike (a to košta poprilično), mogla bi da pomogne i bazu za izbor pilota, tj. aeroklubove.
Poštujući činjenicu da ima na svojoj teritoriji 2 fabrike aviona (koje izbacuju proizvode pod svojim sertfikatom), mogla bi se dogovoriti situacija gdje bi dogišnje pomagali aeroklubove sa 50% iznosa nabavke aviona. Na primjer 1 Sova i 2 komada SILA450. Ovo sve ukupno za državu je minoran iznos a za aeroklubove i korisnike ogroman napredak. A pomogne i domaće proizvođače.

Što se tiče Sove, ja bih volio da vidim Lite verziju sa IO-360 motorom i mogućnosti za MoGas, to bi bio dobar prodajni adut, kako za domaće tržište tako i za tržište Afrike (ne znam zašto, ali čini mi se da bi se tamo mogla prodavati).

Odgovori
Gu

Treba drzava izgradi fabriku za oklopna vozila sa 100odsto da mogu bar 30 milosa i 25 nora godisnje sa prave za pocetak i onda Zastava kapacitet da izgrade sa 200odsto jer mi svake godine odbijamo kupce i jos nove masine da kupe bar 4-6 komada pa da modze u polimeru da se pravi.
Fabriku za municiju da moze calibar 50 da pravi ,6.5mm ,.338 lapua za snajperiste jos 5.56mm ne samo obicnu municiju nego koji probija oklop sa jezgrom od tungstena ili celika, hallow point, i mozda RPG-7+bacace i RPG- O termobaricni.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj