BEG airport status
Amerikanci na batajničkom aeromitingu sa jedinm tankerom KC-135R i dva aviona F-16C!

Amerikanci na batajničkom aeromitingu sa jedinm tankerom KC-135R i dva aviona F-16C!

EKSKLUZIVNO – Američka vojna avijacija na aeromitingu povodom 100 godina srpskog vojnog vazduhoplovstva biće predstavljna sa platformom za dopunu aviona u vazduhu, tankerom KC-135R kao i sa dva aviona F-16C iz Aviana. Rusi potvrđuju do kraja nedelje.

Kako je američka ambasada u Srbiji upravo zvanično potvrdila za Tango Six, 31. avgusta, 1. i 2. septembra USAF će na Batajnici biti prisutan sa dva već viđena gosta i jednom ekskluzivom.

121. Air Refueling Wing iz vazduhoplovne komponente (ANG – Air National Guard) Nacionalne garde Ohaja sa ANGB (mešovitog civilno-vojnog aerodroma) Rickenbacker u Ohaju, učestvovaće u statičkom delu sa letelicom za dopunu aviona u vazduhu Boeing KC-135R. „Stratotanker“ koji će doći na Batajnicu predstvlja najbrojniji tip aviona za popunu gorivom u vazduhu oružanih snaga SAD, CFM56 motori u R verziji produžili su život ovom vazduhoplovu koji je u aktivnoj službi kroz razne iteracije od 1957. godine. 121. wing će poslati letelicu iz jedne od svoje dve jedinice koje lete ovaj tip aviona – 145. ili 166. eskadrile.

Drugi deo američke ekspedicije činiće USAFE deo (United States Air Forces Europe). Dva aviona F-16C block 40 (CG verzija) učestvovaće samo na statičkom delu izložbe. Oni su deo 555. eskadrile „Triple Nickel“ koja je deo 31. Operations Group-a – vazduhoplovne komponente 31. lovačkog wing-a USAFE-a bazirane u Avijanu, Italija. F-16 koji je oboren 1999. godine u zapadnoj Srbiji i koji se u delovima nalazi u Muzeju vazduhoplovstva na aerodromu Nikola Tesla pripadao je ovoj jednici. Ova poseta će međutim biti drugo sletanje 555. eskadrile na Batajnicu u mirnodopskim uslovima.

Rusi

Zvanična potvrda se očekuje krajem nedelje. Po poslednjim informacijama dolaze samo ”Стрижи” sa 5 aviona MiG-29.

FOTO: Barry Griffiths i Mark Van Der Vliet

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

27. Nov 2024.Pogledaj