BEG airport status
Rumunska kompanija Romaero novi potencijalni MRO centar za američke helikoptere Black Hawk Od 2010. godine 17 stranih kupaca je nabavilo helikoptere S-70i koji su proizvedeni u poljskoj kompaniji PZL Mielec / Foto: PZL Mielec

Rumunska kompanija Romaero novi potencijalni MRO centar za američke helikoptere Black Hawk

Kompanija PZL Mielec koja je podružnica američke korporacije Sikorsky Aircraft (u sastavu kompanije Lockheed Martin), saopštila je 4. septembra da je istog dana u Bukureštu sa rumunskom firmom Romaero potpisala Memorandum o razumevanju za uspostavljanje novog pogona za održavanje, popravku i remont (Maintenance Repair and Overhaul – MRO) koji bi, kako je navedeno, dodatno doprinelo rumunskoj vazduhoplovnoj industriji i obezbedilo ekonomski podsticaj regionu.

Nadovezujući se na sporazum potpisan između kompanija Sikorsky i Romaero marta 2018, novi Memorandum o razumevanju zadržava originalnu posvećenost obezbeđivanju visokokvalifikovanih radnih mesta, obrazovanih programa zasnovanih na novim tehnologijama, mogućnostima za istraživanje i razvoj, i koristi široj rumunskoj industriji. To bi takođe moglo dovesti do finalizacije izrade, prilagođavanju i nadogradnji helikoptera Black Hawk koji bi bili aktivni u Rumuniji a kasnije u centralnoj i istočnoj Evropi.

Proizvođač helikoptera Black Hawk PZL Mielec, kompanije američkog Lokid Martina i jednog od vodećih poljskih vazduhoplovnih proizvođača, sarađivaće sa kompanijom Romaero na razvoju planova za novi MRO pogon koji će biti uspostavljen u Bukureštu. Taj pogon će Romaeru biti okosnica aktivnosti u održavanju bilo koje buduće flote višenamenskih helikoptera Black Hawk koje bi nabavila rumunska vlada ili drugi kupci za izvršavanje civilnih i vojnih zadataka.

Kompanija PZL Mielec je od 2010. godine do danas isporučila helikoptere S-70i za 17 inostranih kupaca / Foto: PZL Mielec

– Sa našim helikopterima Black Hawk proizvedenim u Poljskoj, Rumunija će imati savršeno rešenje za Ministarstvo unutrašnjih poslove i buduće zahteve za helikopterima – izjavio je Janusz Zakręcki, predsednik i generalni direktor Lokid Martinove kompanije PZL Mielec koji je dodao da u firmi Romaero vide savršenu kompaniju sa iskustvom iz oblasti MRO i infrastrukturom potrebnom za podršku helikoptera Black Hawk ukoliko rumunska vlada izabere ovu dokazanu letelicu koju proizvodi regionalni saveznik u okviru Evropske Unije.

– Romaero je počastvovan saradnjom sa kompanijom PZL Mielec dok Rumunija nastoji da ojača svoju civilnu i vojnu usaglašenost u okviru Evropske Unije i istočnog krila NATO. Naše stogodišnje iskustvo u vazduhoplovstvu i povezanost sa drugim rumunskim vazduhoplovnim kompanijama mogu okupiti nacionalnu kvalifikovanu radnu snagu, obrazovnu infrastrukturu i raspoloživa postrojenja koja će u celini omogućiti ponovno veliko pokretanje rumunske helikopterske industrije – izjavio je Vasile Boicu, generalni direktor kompanije Romaero.

PZL MIelec će ponuditi rumunskom Ministarstvu unutrašnjih poslova početnu isporuku 12 višenamenskih helikoptera kao deo programa rumunske vlade za srednji i teški mornarički i kopneni helikopter višestruke namene. 12 letelica će biti proizvedeno u Poljskoj, gde je PZL od 2010. godine proizvodio helikoptere za 17 međunarodnih kupaca.

Kako je saopšteno iz Kompanije PZL Mielec, helikopter Black Hawk je jedini višenamenski helikopter ponuđen Rumuniji koji se pravi u Evropi i koji je konstruisan prvenstveno za vojne potrebe. Njegov vojni pedigre obezbeđuje poboljšanu pouzdanost, svestranost za brzo prilagođavanje izvršavanju različitih zadataka, lakoću održavanja čak i kada se koristi daleko od baze u uslovima ograničene infrastrukture. Ove karakteristike su od suštinskog značaja za vojne operacije, uključujući borbenu podršku i operacije specijalnih snaga, za različite civilne namene kao što su policijske, medicinske, vatrogasne, potrebe traganja i spasavanja kao i transporta.

Letelice Black Hawk se trenutno koriste u više od 30 zemalja. U Austriji, Poljskoj, Slovačkoj i Švedskoj one izvršavaju važne domaće i NATO zadatke, uključujući humanitarnu pomoć, traganje i spasavanje, transport trupa i reagovanje u vanrednim situacijama.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Na

zanimljivo da na obu temu nema komemtara, Poljaci i Rumuni vesto koriste vojne nabavke i uspesno otvaraju visokotehnoloska radna mesta, njihovim stopama idu i madjari, a mi, i onda kukamo da nam je bdp i samim tim vojni budzet nedovoljan

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Vidi, ili se ne slazemo po prakticnoj upotrebi takve klase aviona, ili ja nesto nisam ispratio bas najbolje. Vecina kargo aviona u svetu jesu prepravljeni veci putnicki avioni. U globalu govoreci tu se slazemo. Ko nije video iste na aerodromima do sada nije bio na internacionalnom aerodromu. Ali šta Srbija ima od toga (i od…

14. Mar 2025.Pogledaj

Srbofil na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

@Milos77 U toku pandemije, najveću ulogu su imali civilni avioni. Sve firme koje prevoze teret avionom, koriste u 90% slučajeva prepravljene putničke avione. Zašto? Zato što je tako najjbolje. Ugovori za naoružanje su komercijalnog tipa, ako neko ne može nešto da isporuči, onda ne treba ni da se kupuje, vrlo jednostavno. Da je to tako…

14. Mar 2025.Pogledaj

Zarkovac na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Herkules nacionalne garde New York-a je napravljen 1971. Redovno leti na misijama za juzni pol.

14. Mar 2025.Pogledaj

Vlado na: Alžir najverovatnije prvi strani korisnik ruskog borbenog aviona Su-57, hoće li ga nabaviti i Indija?

Što se tiče uticaja sankcija na prodaju ruskog naoružanja pogledati kome Kina prodaje oružje. Azerbejdžan i Sudan kupuju kineske avione, a Tadžikistan i Uzbekistan pvo sisteme. Dakle ne samo da su im uzeli kupce, već su ušli i u Centralnu Aziju donedavno rusko dvorište.

14. Mar 2025.Pogledaj
14. Mar 2025.Pogledaj