BEG airport status
Bugarskoj iz Belorusije isporučeni prvi remontovani avioni Su-25 Prvi remontovani dvosed Su-25UBK 002 / Foto: Ratno vazduhoplovstvo Bugarske

Bugarskoj iz Belorusije isporučeni prvi remontovani avioni Su-25

Prva dva jurišna aviona Su-25 Ratnog vazduhoplovstva Bugarske, remontovana u Belorusiji, isporučena su u bugarsku vazduhoplovnu bazu Bezmer 21. i 22. septembra, saopštilo je pre dva dana Ministarstvo odbrane Bugarske.

Avioni su prošli opštu opravku odnosno generalni remont u 558. avioremontnom zavodu u beloruskom gradu Baranoviči. Osim remonta izvršena je i modernizacija manjeg obima nakon čega su ovi avioni dobili nove borbene sposobnosti – proširen je spektar vazduhoplovnih ubojnih sredstava čime je i povećana preciznost prilikom borbenih dejstava a istovremeno i povećana udaljenost sa koje avion može da pogađa ciljeve na zemlji.

Iz bugarskog ministarstva odbrane podsećaju da su to prvi remontovani avioni Su-25 u poslednjih 18 godina i da se remont vrši prema okvirnom sporazumu koji je potpisan 2018. godine. Prema tom dogovoru treba da bude remontovano 8 aviona a poslednja dva moraju biti vraćena u Bugarsku do kraja februara 2021. godine.

Životni vek bugarskih Su-25 je produžen na 40 godina – do 2027-2028. / Foto: Ministarstvo odbrane Bugarske

U Bugarsku je u ponedeljak i utorak dostavljen po jedan jednosed Su-25K (vojni evidencijski broj 246) i dvosed Su-25UBK (vojni evidencijski broj 002). Ugovorom, koji je vredan preko 42 miliona evra,  predviđen je remont ukupno 8 aviona, 6 jednoseda i dva dvoseda a avionima će biti produžen životni vek na 40 godina pa bi mogli ostati u upotrebi do 2027-2028. godine. Međuremonti rok je 8 godina ili 800 sazi naleta apostoji opcija da se vek produži na 50 godina.

Osim remonta avioni prolaze i modernizaciju manjeg obima, ugrađuju se nove radio stanice, novi elektrooptički gornji prikazivači (HUD), sistemi za upravljanje vatrom, navigacija, identifikacija, sistemi za snimanje, beloruski sistemi za protivelektronska dejstva Satelit-M2 a menja se sistem bliže navigacije RSBN-6S. Pored toga zatraženo je i da se integrišu rakete vazduh-vazduh R-73.

Bugarska je u periodu od 1986. do 1988. nabavila ukupno 40 Su-25 od kojih 36 jednoseda i 4 dvoseda. Njihov prvobitni životni vek iznosio je 20 godina ili 2000 sati naleta uz međuremontni rok od 8 godina. U periodu od 1996. do 2002. godine deo aviona je prošao generalni remont u bugarskom zavodu u Plovdivu (danas je to firma Avionams).

Vek je istekao 2007-2008., Bugari su u međuvremenu izgubili sposobnost genеralnog remonta Su-25, od tada su avioni mnogo ređe leteli uz detaljne tehničke preglede vazduhoplvnotehničke službe Ratnog vazduhoplovstva i minimalno ulaganje u rezervne delove i potrošni materijal. U sastavu RV Bugarske trenutno se nalazi 14 Su-25 (10 jednoseda i 4 dvoseda) a još uvek se ne zna da li će na remont biti poslato i preostalih 6 aviona koji su takođe bili planirani da budu poslati u Belorusiju ali to nije urađeno zbog sankcija EU uvedene toj državi.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Lj

Srusio se….

Odgovori
BB

Dobar prvi kadar IL-76…

Odgovori
Lj

Nema mnogo veze sa temom…nazalost pre oko pola sata u ataru sela Brasina kod Malog Zvornika srusio se avion naseg RV…

Odgovori
Lj

Nema mnogo veze sa temom…nazalost pre oko sat vremena u ataru sela Brasina kod Malog Zvornika srusio se avion naseg RV…

Odgovori
Ik

Zar nije bio remontni zavod za SU-25 i u Tbilisi-u (Georgia)?

Odgovori
Al

@Ikar

U Tbilisiju je bila fabrika jednoseda Su-25 od koje je gubljenjem znanja i kapaciteta ostao remontni zavod.

В

Ако авиони типа Миг-29 (са ремонта и модернизације) из Бјелорусије не стигну, то ће вјероватно бити зато што је негдје закочило код нас, а не зато што нас неко из западних земаља спријечава. Навика модерних властодржаца са ових простора је да „оштро“ критикују понашање западних земаља (чије све налоге беспоговорно извршавају и чији су пиони), да би задовољили потребу домаће публике за конфронтацијом са спољним непријатељем. Али, доста политике.

Odgovori
Ol

Kakva maskirna shema…pa ovdje pratioci u grupi povracaju u prvih 5 minuta leta!

Odgovori
Wo

>> Kakva maskirna shema…

Beloruska, izgleda da ni oni nemaju profesionalnu farbaru. Red je da se prestanemo iscudjavati industrijskim proizvodima iz zemalja sto je Belorusija, mislim drzava gde preCednik vlada 30 godina, nosi brkove i hoda sa kalasnjikovom u ruci da bi preplasio pobunjeni narod…

La

@Wolfgang
Upravo tako.

@Wolfgang
Maskirna šema se radi po zahtevu zemlje koja kupuje/remontuje avion/helikopter. Pa ne mogu Belorusi ofarbati avion kako oni hoće i time Bugarima nametnuti šemu. „Krivac“ za ovu maskirnu šemu su Bugari a „kvalitet“ farbanja je na Belorusima.

PO

Digitalna,zemljače.Pozdrav…

Wo

Naravno da ce isporuciti, to nema ama bas nikakve veze sa politickom situacijom tamo i tu su pricu napravili mediji. Mene nedjutim zanima zasto taj remont traje godinama? Sta tu ima da se radi duze od par nedelja/meseci? Ovde ljudi imaju neke predstave o remontu kao da ti mehanicari licno moraju isprogramirati novi softver i zalemiti integralna kola na komponente koje se menjaju/dodaju. Modernizacija se odradjuje super kilavo!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Asda na: [ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

@Alex Da samo sto mi nismo ni jaka ni velika vojska, to da je diverzifikacija dobra, pa gledaj u ratnim uslovima gde imas embargo na dotok rezervih delova da li je bolje da imas mnogo delova za jedan sistem ili po malo za mnogo sistema i od kojih ces neke morati vremenom da cerupas da…

29. Nov 2024.Pogledaj

Nikola P. na: Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

Dobro je da napokon umetnuta pista ide u istoriju. Umetnuta pista osim što će biti najskuplja rulna staza na svetu, podseća će nas na ogromnu propuštenu priliku da Beogradski aerodrom dobije pravu - drugu pistu kao i novi putnički i cargo terminal koji bi mogli stvarno da nas pozicioniraju kao ozbiljan regionalni hub u narednim…

29. Nov 2024.Pogledaj

Samo kazem na: Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

bravo za novu pistu, Ali, nakon toliko para I vremena mogli su I travnjak uz pistu urediti

29. Nov 2024.Pogledaj

Feline na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Od toga imaju neposredne koristi ne samo lisice, nego i vukovi, divlje mačke i ostale životinje. Treba tako organizovati i prihranjivanje životinja kojima se staništa neprekidno smanjuju, bilo bi još više mogućnosti za razvoj komercijalne avijacije.

29. Nov 2024.Pogledaj