BEG airport status
Kod Ostružničkog mosta se prevrnulo borbeno oruđe artiljerijsko-raketnog sistema Pancir Vojske Srbije U pitanju je borbeno oruđe artljerijsko-raketnog sistema PVO Pancir / Foto: Isečak iz video snimka RTS-a

Kod Ostružničkog mosta se prevrnulo borbeno oruđe artiljerijsko-raketnog sistema Pancir Vojske Srbije

Kako je saopštilo Ministarstvo odbrane Srbije, jutros oko 7 časova i 30 minuta je kod Ostružničkog mosta došlo do saobraćajne nezgode u kojoj je učestvovalo borbeno vozilo Vojske Srbije upućeno na izvršenje redovnog zadatka. Navedeno je da je u nezgodi lakše povređen jedan pripadnik Vojske Srbije i da su na lice mesta izašli su nadležni organi radi uviđaja.

U Jutranjem programu Radio-televizije Srbije preneseno je da je zbog prevrtanja vojnog kamiona potpuno obustavljen saobraćaj na Ostružničkom mostu i da su se tom prilikom formirale kilometarske kolone vozila i na prilaznim saobraćajnicama, da se nezgoda dogodila na isključenju za Obrenovac.

RTS saznaje da se prevrnutni kamion nalazio u koloni drugih vojnih vozila, nezvanično navodi da je ‘’jedna raketa ispala iz kamiona i da je u pitanju bojeva glava’’. Zbog toga je, kako se dalje navodi teren rašćišćen, mesto je obezbeđeno a saobračaj je obustavljen u oba smera i preusmerava se na lokalne saobraćajnice.

Na RTS-ovom snimku vidi se da je u pitanju borbeno oruđe 72V6 artiljerijsko-raketnog sistema PVO 96K6 Pancir-S1 koji je Srbiji isporučen tokom februara i marta prošle godine. Vojska Srbije dobila je jednu bateriju Pancira-S1E sa komandnom stanicom, 6 borbenih oruđa, logističkim vozilima među kojima su vozila za transport i pretovar raketa i stanice za kontrolu tehničkog stanja.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

О

Вероватно је неко писао смс поруку или гледао у телефон уместо на пут испред себе. Не требају нам ракете, све данас обављају телефони.

Odgovori
Bl

Mozda mu je stigao sms za revakcinaciju.

St

Ako je vozac razpistoljijo kamion na ravnom i u koloni to je zato sto je pratijo pratece vozilo VP ispred, e sad sto ovaj nije primetijo il nije znao, kde skrece i kakvo je skretanje tj. ogranicenje je druga stvar. Sofer kamiona ovde definitivňo nije krivac nego pratnja iz VP.

М

Secam se kada je Niki Lauda doziveo udes i preziveo. Neka su vozac i posada zivi i zdravi, to je najvaznije. Ko je kupio ovaj Pancir kupiti ce i drugi. Ima se moze se. Pre 20 godina smo napadnuti od strane NATO pakta. Na Zagreb palo par granata a kuknjava do neba. Nas narod i vojska su preziveli napad NATO PAKTA alooo. Danas nam se prevrcu najmoderniji sistemi PVO u svojoj klasi. Mnogi su misleli pre 20 godina da vojsku necemo ni imati. Citam komentare o AV o koje kakvim glupostima. IMAMO NASU VOJSKU sve ostalo su gluposti.

Ne

Dosta udesa i prevrtanja u kratkom vremenu.Od toga ovo je drugi ili treci slucaj da je u pitanju novo sredstvo ili u procesu ispitivanja
Svestan sam da se predje dosta km ali je ipak jasno da nedostatak iskusnih kadrova ima udela
Jagma je za vozacima u civilnom sektoru tako da vojsci slabo sta preostaje za dosta manja primanja
Jos ako vozace izuzimaju u nedostatku a da im to nije osnovni posao u VS eto i preopterecenja

Odgovori
St

A zamisli tek kakva je situacija sa vozacima tenkova, Lazara tri, aviona i helikoptera, kad ni ovih sto voze kamion nema dovoljno.

Be

Dešava se.

Kad nije bilo Pancira, nisu se ni mogli prevrtati.

Ovo je i dokaz da je vojska aktivna i da ne sedi u kasarni i igra karte.

Vl

Kazu apsolutno svi mediji da je ‘ispala raketa za pancir iz kamiona koji ih je prevozio’. Ja koliko znam ovo prevrnuto vozilo tj. kamion sa slike jeste kamion-sistem pancir. Kakav smo mi cudan narod Boze dragi.

Odgovori
re

Ne rastu profesionalci na drvetu nego ih godinama probiraš, obučavaš i na kraju platiš da ih zadržiš.
Eto vam sad ušdede oko gore pomenutog.

Odgovori
Vl

Ovaj kamion je specifican jer ima 4 osovine od kojih su dve upravljacke samim tim je jako opasan za voznju pri velikim brzinama sto svedoci to sto je prevrnut na delu puta gde nema krivina. Svaka pomeranja ovakvih orudja se u svetu obavljaju nocu a vojnici moraju da budu osposobljeni da upravljaju takvim kamionom. Apsolutni neprofesionalizam.

Pe

Колико ће их се преврнути кад буду ишли у Бугарску на лето на бојево гађање. Потрошиће милионе евра на гађање и још неколико на превртање. уместо да паре остану у Србији и за те паре направе 200 станова. Ракетна бригада оборила ф-117 и панцир с1

Л

Срећа па нико није страдао, ако је до посаде камиона, крајња неозбиљност…

Odgovori
St

Ajde svejedno nam je da li imamo 5 ili 6 pancira, sto ste na kraj srca.

Odgovori
mi

alaj ga je opravio, svaka mu čast

Odgovori
Mi

Em sto ih nemamo dovoljno Em ih gubimo u udesima, zalosno.

Odgovori
du

Ovo moze da se desi ako se vozi ne prilagodjenom brzinom, tj jurca…Nije mi jasno, ko brine o njima, ovo su nasa strateska sredstva, retka i jako bitna…Ovako se ne gradi vojska

Odgovori
Be

Neprilagodjena brzina u konvoju 🤔

Tesko do nikako

ni

Bravo za Tango Six! Ali ispala raketa iz kamiona hahahah majko mila, koje vredjanje naroda!

Оptoelektronika ako je ostecena hahah mora da se plati avion da odnese ovo na remont

Odgovori
Mi

Stvarno mislis da 98% naroda zna sta je ovo sto se prevrnulo? Pa jedino prevrtanje koje vecinu zanima je prevrtanje praseta na raznju, ptazne gajbe piva i komsinice.

Mi

Kakva blamaza, za ovo su odgovorne staresine ovaj vozac cim je uspeo da se prevrne na autoputu nije nista kriv on ocigledno nije ni sposoban da bezbedno upravlja bilo kojim vozilom, a ne sa ovim sto je puno eksploziva i plus je preskupa i strateska vojna oprema… Za koliko procenata je sada oslabljena PVO?

Odgovori
Vl

Mogli ste prvo malo promisliti pa tek onda pisati komentar.
Sam položaj vozila i šteta na njemu, daje mi za pravo da tvrdim da je moguć uzrok nezgode, pucanje prednje gume na strani vozača (ili neka druga havarija prednjeg trapa vozila). Vozilo se kretalo u strogo kontrolisanim uslovima u koloni. S toga divljanje i neprofesionalizam su takođe isključeni kao uzroci nesreće.
Nema tu odgovornosti ni vozača a ni starešina već samo nesrećnog sticaja okolnosti koje je prouzrokovalo havariju na vozilu…

Sr

Slažem se sa Vlad-om ! Prošao sam to jutro pored njih kada su maršovali sa poligona Nikinci, maršovali su u koloni , kretali se 60-70kmH, pod pratnjom vojne policije. Molim vas da mi pojasnite neprofesionalizam . Koliko znam, vozači kamiona moraju da prođu više nivoa obuke ( vozačka dozvola Bkategorije, pa onda probna dozvola 2god , onda obuka za C kategoriju , pa probni period , obuka za ostale kategorije, pa ponda obuka za licence, pa onda obuka u vojsci ) baš neprofesionalno. Drugo , ne znamo uzrok nesreće i sve je samo nagađanje.

Ja

Da li bi neko od penzionisanih oficira JNA bio voljan da nam napiše i T6 objavi kao tekst iskustva o nesrećama iz vremena „zlih komunista“ – ja sam tada služio 12 meseci u oklopnoj pešadiji i o ovakvim slučajevima očigledne neobučenosti osoblja pričalo nam se kao u pričama o baba-rogama – „ko je neozbiljan mož’ da na’ebe“ je poenta.
Ne prejudiciram istragu, možda je i tehnički problem u pitanju, ali, gledajući ove plaćenike koje sad zovemo vojskom… plače mi se.

Odgovori
mr

Sad se sve spakuje u avion i pravac u Rusiju na popravku i kontrolu svih podsistema. Koštaće lepo.

Odgovori
mm

Ako uopste i moze da se popravi. A sumnjam da to moze da se zameni novim vozilom, jer se ista isporucuju samo u kompletu

ne

mozda je kasko osiguran :D

Ni

Hmm ovo sto se upravo desilo nije uopste jednostavno izvesti. Mozda sada radar i ostala oprema budu bolje radili, ipak su upravo doradjeni domacim pamecu.

Odgovori
DE

Na nekom ruskom sajtu sam pre par meseci video slično prevrtanje na auto-putu. Leteli su kontejneri sa raketama na sve strane. Pancir i deluje da ima tezak zadnji deo pa je moguće da se lako izgubi kontrola kod skretanja

Odgovori
Sl

Vozilo ima po 2 osovine napred i pozadi…
Desavalo se pucanje guma i ranije (cesce nego sto 99% ljudi misli) ali se vozila nisu prevrtala…
Jedino je moguce u slucaju vece brzine od dozvoljene (za vozilo!). Marsevska brzina ovog sistema je 60-70km/h, terenska max 40-50 (zavisi od stanja terena, gde se misli na seoske puteve i slicno) a vanterenska do 30km/h (adaptirati brzine stanju tla). Maksimalna jeste preko 100km/h ali to nije bezbedna brzina, dok se brzine vece od marsevske koriste samo kada je osigurana bezbednost vozila na putu ili u slucaju vece nuzde, a oba u kracim intervalima. I sve ove brzine se linearno smanjuju sa uglom skretanja tokom voznje…

Ja

Na ovoj fotografiji ne izgleda da je mlogo ostecen u ostalom videcemo vazno je da nema zrtava.

Odgovori
St

Koliko li je oštećenje na elektronici i uredjajima?

Odgovori
Zo

Sredice se to. Kupljena je hrpa delova i rezervne opreme uz ove sisteme ali ovo je neozbiljno i simptomaticno jer se desilo vise prevrtanja i nesreca ovog tipa u prilicno kratkom vremenu. Ako je bio u osiguranoj koloni kao sto treba i voženo u skladu s propisima koji važe u ovakvim situacijama.. ne znam. Ako je bio pod neprijateljskom vatrom ok inace ne vidim valjanog opravdanja ili izgovora. Nemamo ih viska i nismo ih platili da ih gubimo na autoputevima… ovo je moglo puno grdje zavrsiti. Velika sreca pa nije. Kako nam ide u zadnje vreme, ne treba nam rat da nam oprema bude havarisana. Lideri u regionu….

Odgovori
Rp

Mi što imamo,niko ne imade…

Mi

Desilo se Panciru vec toliko puta, al naravno to nije nikakvo opravdanje. Štaviše, suprotno.
Baš juče gledam ovu sliku i mislim se boktevido kako skreću sa ovim vozilom! https://www.mycity-military.com/slika.php?slika=209335_404451190_1.jpg

Odgovori
Th

Inace je ruska technika solidna i ne preterano komplikovana.
NEVEROVATNO.

Lu

Bolje ništa ne pisati….Profesionalci :)

Odgovori
Vl

Gume za terensku vožnju. Visoko težište, neiskustvo i eto problema.

Odgovori
le

Imao sam nekad Kamaz, civilni troosovinac, izuzetno stabilan kamion, ali dva puta je prevrtan. Džaba ti stabilnost ako skreneš sa puta. Kod mene jednom slučaju pijanstvo vozača a u drugom neispravnost i to na vrlo kratkoj turi tj. očigledna zloupotreba povjerenja, ovdje vjerovatno mobilni telefon…

Vl

Ovo nije običan Kamaz. Već Kamaz sa visokim teškim teretom.

Va

Srećom nemamo atomsku bombu ))
Ovakav amaterizam mora da se najstroze sankcioniše

Odgovori
Lu

lol baš :D

Jo

Upravo tako, po meni je samo visoko težište

Dr

Mi da imamo atomsku bombu bacili bi je za Božić! :))

Bo

Ja ne znam u cemu je problem ovdje. Prevrnuo se pa sta. Bitno je da nema povrijedjenih a pancir ce se popravit. Bilo je i bice udesa a ovo je samo jedna dobra lekcija i iskustvo za vojsku. Srusi se Amerima raptor il Rusima suhoj pa sta. Ispitaju sta se desilo. Da li je masina pokvarena ili ljudski faktor. Vojsci treba pruziti podrsku jer bolju nemamo a mi smo svi veliki kad treba kritikovat. Ko misli da moze bolje nek izvoli, bar u vojsci uvijek ima mjesta i stalno hvali vojnika.

Odgovori
St

Sve pohvale za vojsku. Opravdao si ih.

De

+1000

Sa

Nije isto kad se Amerikancima sruši jedan od 1000 F16 i nama kojima leži 20% Pancira izvrnuto na autoputu.

De

Da pojasnim moj komentar „+1000“ se odnosi na Orginalni komentar od strane Borisa!

OS

Ovo nije kamion, vec borbeno sredstvo PVO od strateškog značaja za nasu zemlju, s obzirom na nasu ekonomsku i vojnu moc, kao i brojnost ovih sredstava.
Dobro je sto niko nije stradao.
Ne znam da li je neko direktno odgovoran, to ce pokazati istraga, jer ovo nije saobracajna nezgoda, vec ogroman gubitak borbene tehnike (znam popravice se, ali koliko ce to da kosta).
Potrebno je da se formira multidisciplinarna nezavisna komisija i da ispita sve ove slucajeve udesa i da donese zakljucke i naloži mere koje su potrebne za povećanje bezbednosti. Ovo je nedopustivo.
U vreme kada su vozili momci na odsluženju vojnog roka od 18 godina nije bilo ovoliko udesa.

Odgovori
eu

DIVERZIJA ,ČUJ NA RAVNOM SE PREVRNUO

Odgovori
Ca

Ne znaju ga voziti, a ne da nesto pogode sa njim

Odgovori
jo

Bese ovo vozilo treba da se u ratnim dejstvima krece po tesko prohodnim terenima?

Imamo 6 komada, jedva nabavljenih posle toliko godina, i ovi „talenti“ uspeju da prevrnu jedan na autoputu… Bez reci sam zaista.

Istina, desila se slicna stvar i Rusima 2019-te, no trebali su ovi nasi neku lekciju izvuci iz toga.. Za pocetak da se smanji brzina..

Pitanje je samo koliko je velika steta, ako se zna da komad kosta oko 15 miliona evra..

Odgovori
Mi

Mankakvibtesko prohodni tereni. Ni u snu. Još kad bični vetar pomogne! Ne bi taj njivu u Banatu pregazio nikad.
Ništa bez gusenjičara!

El

Steta je totalna jer se radi o sofosticiranom sistemu sa osetljivim komponentama koji se prevrnuo. Ako bi VS od proizvodjaca trazila iskrenu ocenu stanja, ja sam uveren da bi ona glasila „rashodovanje i nabavka novog primerka“ jer se ovome ne moze garntovati sigurnost i ucinkovitost, ali verovatno se ce preci preko toga…

Ce

Steta je totálna..

mm

Ma pitanje je i da li moze da se nabavi pojedinacno vozilo, ili samo u kompletu

Du

E sad lepo da T6 zaredi po vojnim sluzbama i isprati zvanicne informacije o saobracajnom udesu Pancira…
Jeste, saobracajni udes… morala je Saobracajna policija da izadje, po zakonu. Ako nije izasla na uvidjaj – zasto nije? Ako jeste – zapisnik, pa da vidimo…Da li su bili pod pratnjom, da li je vozac bio pijan, kuckao Viber ili je ker istrcao toliko brzo da se uplasio.

Odgovori
Zo

Da saobraćajna policija ustanovi da li je vojnik pijan? Druže, to tako ne ide.

Lo

Nevjerovatno koliko zlonamjernih komentara. Ljudi se raduju kao da su dobili na lotu. A to da već znaju zašto je došlo do nezgode, e to je već priča za sebe.

Odgovori
Š

Ne radujemo se nego smo besni. Ako je mehanički kvar – kakvo je to borbeno sredstvo gde pucanje gume uzrokuje toliku štetu? Ako je ljudski faktor – kako je moguće da sistem tako nesposobnog čoveka postavi da vozi 15 miliona dolara?
U oba slučaja – kako mislimo da odbranimo zemlju ako zatreba ako se ovakve stvari dešavaju? Reče neko, sreća što nemamo atomsku bombu, isto bi neko ovako iskrivio pravac.

Vl

Šabac…
Svako vozilo je skup složenih sistema koji mogu da se pokvare. U stvari, to je i očekivano u jednom trenutku i pokušava se preduprediti servisnim održavanjem. Međutim, postoje i havarije koje su izazvane fabričkim greškama (loša guma, loš liv na glavčini itd.) i koje se ne mogu preduprediti servisnim održavanjem. Svako ko tvrdi drugačije jednostavno nije u pravu. Zato i postoji garancija…
Uostalom, na osnovu kojih činjenica ste izvukli vaše zaključke? Da li ste dovoljno stručni da izvodite takve zaključke? Na osnovu priloženog ja bi rekao da niste…

ID

Treba biti pažljiv kod ovakvih vozila. Brzina i bočni vetar i eto lako ovakvog udesa. Ukoliko su vozili mnogo brzo to nije samo greška vozača Kamaza, već čitave pratnje.
Mada, pratnja sa UAZ džipovima je još gora po pitanju stabilnosti.
U svakom slučaju, nauk da ovo nije FAP 2026, težište mi je mnogo više.
DObro je što nema ozbiljnije povređenih.

Odgovori
Vl

Danas sam pogledao još nekoliko fotografija prevrnutog vozila. Na jednoj se da primetiti trag gume na asfaltu koji je proizveo prednji točak na vozačkoj strani. Trag se završava na 10 do 15 metara iza vozila. Stoga, smatram da je se desila havarija u vidu pucanja gume ili oštećenja dela trapa vozila koja je prouzrokovala nesreću. S obzirom da se vozilo kretalo u sredini kolone scenario o neprilagođenoj brzini takođe pada u vodu.
Ako se sve desilo zbog pucanja gume ili neke druge havarije koja je prouzrokovala da se vozilo ne može kontrolisati, vozaču treba odati priznanje na tome što je uspeo da zadrži vozilo na kolovozu. Da je nekim slučajem sletio sa puta, tumbanje se ne bi moglo izbeći a tada bi sve prošlo sa daleko drastičnijim posledicama.

Odgovori
Al

Dobro je da si spustio loptu u uneo malo racionalnosti jel mi je muka od komentara. Pojedincima kao da je ovo bilo potrebno da sve ispljuju. Dobro da nije bilo žrtava i da nesreća nije prerasla u katastrofu. Ovo se da popraviti a ako i ne dolazi novo. Takođe podržavam stav da se utvrdi odgovornost nadležnih. Nesreća dolazi sama i ne najavljuje se tako da, moglo je biti i gore.

mm

Mozda ima i nesto dobro u tome, da nasi nauce i kako da poprave ozbiljnije kvarove i ostecenja na ovako sofisticiranim sistemima a ne samo da vozaju i da se hvale kako su dobili bateriju pancira. Ovo verovatno moze da se popravi, ili nam rusi daju novi umesto ovog, ali tu se u stvari vidi zasto smo nabavili samo jednu bateriju. Treba dosta obuke, nije sve u novcu. Dzaba i da kupimo 30 helikoptera i 10 baterija pancira kad nemamo kadrove. Zato je i ovo skola koja se placa, ne preskupo, verovatno ce biti popravljen, ili zamenjen novim. Nadam se da cemo postepeno i kadrovski rasti pa kad dobijemo nove baterije da znamo kako da ih koristimo

Odgovori
re

Ovo je složeni borbeni sistem sa osetljivim optoelektronskim sklopovima koji se popravlja i kalibriše samo u ovlaštenom servisu :) znači na avion za cenu 3 nova , a ovi naši nemaju ljude da poprave ni najobičnije napajanje računara nego se baca.

Kl

Ovakav sistem se ne popravlja u garaži.
Naši mogu eventualno srediti limariju, možda mehaniku vozila, optoelektroniku nikako.

Vl

Hajde da ponovim posto vidim da tupite previse, kamioni sa 4 osovine kao sto su ovaj Kamaz i kao sto je vojni FAP 3240 su 8×8. Prednje dve osovine su upravljacke sto znaci da prednja 4 tocka skrecu. Ko god je vozio ovakvo vozilo zna da je izuzetno opasno pri velikim brzinama jer je teziste visoko, pogotovo kod ovog Kamaza gde je montiran sistem pancir. Inace nastradao je kamion sa tablicama K-6294. Koliko sam uspeo da vidim savili su kabinu i razbili pancirnu sofer sajbnu, o ostatku mozemo samo da nagadjamo ali kako stvari stoje…stvarno su ga razbucali.

Odgovori
Vl

Imenjače, o velikoj brzini se ovde ne može govoriti zbog činjenice da se vozilo kretalo u konvoju. Takođe, vozilo se klizalo nakon prevrtanja na bok 10 do 15 metra po kolovozu, što dodatno govori u prilog tome da se nije vozilo brzo.
Inače, sa fotografija se vidi da šteta i nije velika, tako da mi nije jasno otkuda vaš zaključak da je vozilo „razbucano“. Pobogu, Pancir dobije u nadogradnju raketu sa drona i relativno brzo se popravi. Sistem je modularnog tipa.
I nisu vozila sa 4 osovine toliko nestabilna, kao što vi tvrdite. Sve je u visoko postavljenom težištu i rasporedu masa. U ovom konkretnom slučaju mislim da je u pitanju havarijski kvar.

ma

Pucanje gume ili neka druga havarija potpuno novih sistema???
Onda je to veliki minus samih konstruktora ili proizvođača tih grdosija od posebne važnosti. Nešto što treba da bude u ratu izloženo svim vrstama nedaća od atmosferskih uticaja, nervnog terena do projektila a sa druge strane da se na ovakav način izvrce na autoputu. To ne bi trebalo da ide jedno sa drugim. I u Rusiji je dolazilo do nekih slicnih situacija ali nisam nalazio podatke do čega je sve to dolazilo. Ali sam isto gledao i snimke gde se Pancir vozi po ne ravnom terenu i to ne baš sporom brzinom. Drugi je slučaj naglo kočenje, naglo skretanje i slicno. Ako su im gume od takve pouzdanost da mogu da puknu iz cista mira ili prevelike težine a očekuje se da orudje bude izlozeno pod svakojakom vatrom i mora stalno da menja svoj položaj onda nemam reci. Tesko je tvrditi šta je zapravo pravi uzrok nesreće i to teško da će biti obelodanjeno važno je da niko nije stradao ali je ovo veliki blam, sem ako nije postojala neka viša sila. Ma šta god bilo neozbiljno je na ovakav način upropastiti ovako skupo sredstvo od samo jedne baterije. Ovo će se verovatno popraviti ali to moraju raditi ruski stručnjaci jer tu ima mnogo osetljivih i složenih komponenti. Naš domet struke u toj oblasti je trenutno čuveni Pasars. Jos jednom najvažnije je da nema žrtava.

Odgovori
Vl

Zar guma ne može da ima skrivenu fabričku grešku?
Zašto postoji garancija?

Ko

Najbolje da se ne moze popraviti….. Pau odredjenim slucajevima i nakon direktnog pogotka Pancir se moze popraviti i osposobiti za dejstvo.

Odgovori
Sr

Sad su svi pametni i ako nisu bili tamo, ne znaju sta se zapravo desilo i nisu u zivotu upravljali SLO Pancir-S1.

Ako nista, ljudi smo i svi znamo debelo da pogresimo.

Odgovori
Vl

Srbofil,
Iskustvo mi govori da je ovde u pitanju havarijski kvar koji je prouzrokovao prevrtanje.
Postoji i fotografija na kojoj se vidi trag gume prednjeg točka sa vozačeve strane koji se završava 10 do 15 metara iza kamiona.
Postoji velika verovatnoća da je došlo do pucanja gume ili havarije na trapu. Ako je to uzrok, vozač je majstorski održao vozilo na kolovozu i sprečio mnogo veću štetu.

Mi

Mozda je pouka za u buduce da kada se ide na vezbu sa bojevom municijom , da ona ni u kom slucvaju ne bude na borbenom vozilu , vec u vozilu koje je namenjeno prevozu ubojnih sredstava?
Naravno da nije iskljuceno da se i njima desi nesto slicno , ali se nadam da su u tom slucaju bojeve rakete u kontejnerima i da imaju bolju zastitu i kvalitetnije vozace .
Sto neko , vec rece – da li da iskljucimo i „sabotazu “ , u ma kom trenutku ?
Bilo na pocetnoj tacci ili tokom puta do momenta udesa …?
Ako je doslo do pucanja gume , kako je doslo do toga , ako se ima u vidu da su to „protektirane gume“ …?

Nadam se da ce istraga imati vise opcija i da ce Rezultat dovesti do izbegavanja slicnih situacija .

Odgovori
ma

Visoko težište orudja? Da li bi jedna ozbiljna drzava sa ozbiljnom visokosofisticiranom vojnom industrijom sa sjajnim visokoobrazovanim stručnjacima i doktorima nauka dozvolili sebi da projektuju takvo jedno nestabilno vozilo da se pretura gde nema ni kamencica? Malo ozbiljnosti. Gde su Rusi provlacili takvo orudje na svim svojim vezbama to ne možete ni da zamislite. Nije samo spartao asfaltom već i po teskom terenu i nisu se izvrtali. Kako vozači koji prevoze ogromne cisterne pune raznih hemijskih materijala gde je vozilo još nestabiije jer prevozi materiju u tečnom stanju u ogromnim količinama?
Takvo jedno orudje trebalo bi biti pouzdano po tim parametrima za ono što je namenjeno jer u slučaju ne daj Boze mora brzo da napušta položaj i prebacuje se na drugu lokaciju. A u tom slučaju teško da će imati vremena da korzira autoputem, već mora da traži alternativne nezgodne puteve i gde nije brisan prostor.

Odgovori
Sr

@mateus
Ne znamo sta se desilo, a prevrne se i tenk kad smo vec kod toga.

Gume nisu sigurno jer su to sve run flat gume koje skroz “busne” mogu da voze bar 150km.

Br

Kako se prevrne tenk na ravnom asfaltiranom putu?

Ma

Degradacija svih u lancu komandovanja, 10% od plate 6 meseci, direktne krivce u slučaju neodgovornog ponašanja poslati na robiju od 5 do 10 godina!

Odgovori
Gr

Veća je sramota nego što je šteta. Kraj priče. Idemo dalje…

Odgovori
zo

Potpuna odgovornost vozača…sada će komisije da zagrebu po dubini odgovornosti.
Kako god, šteta je napravljena a sistem još nismo ni otplatili – verovatno je po Marfijevom zakonu taman istekla garancija.

Odgovori
Bu

Ne treba biti naučnik da se otkrije kako je vozač gazio brzinom većom od dozvoljene. Pancir nije karting i veoma je skupa igračka.Da,vozilo je visoko,ima visoko težište, napred dupli volan.Kako bi se u budućnosti otklonio ljudski faktor,brzinu el. ograničiti na 80km/h.Ugraditi i ABS i el. stabilizaciju protiv prevrtanja vozila.Nema Srbija toliko para koliko ima loših vozača.

Odgovori
Mi

Koja neozbiljnost. Vozacu bih dao momentalni otkaz. Da se prevrne na pravom putu i to jos Pancir da prevrne koji smo tek kupili. E to ti je nasa vojska i njena obucenost. Dzaba mi kupujemo oruzje kad nema ko da ga vozi. Srecom pa niko nije stradao. A tek popravka ima da nas kosta ko popa kajgana, pod uslovom da uopste i moze da se popravi.

Odgovori
Ex

Nećete vi nikada saznati uzrok jer vojska i dalje funkcioniše po principu odbij civil.Koliko aviona je popadalo u poslednjih par godina?Za koliko se zna uzrok?

Odgovori
Mi

Ako dobro pogledate sliku unesrećenog pantsira vidi se veliko naprsnuće prednjeg stakla na levoj i manje na desnoj strani, a iznad leve strane je ulegnuće na kabini, nigde drugde nije oštećen (spreda) znači nešto mu je palo na kabinu…
Ako je išo u koloni verovatno je sa drugog kamiona nešto odletelo, vozač pokušo da reaguje i eto…

Odgovori
Ja

Ulegnuce krova i naprslina vetrobrana ,su posledica udara kabine o tlo na boku.Nije samo to, ima jos ostecenja kabine,koja se vide na slici.
Kabina ce se verovatno zameniti cela, to je i najeftiniji deo popravke.

Svi panciri koji su prevrnuti,su prevrniti na asfaltu, i to uglavnom na sirokim putevima.Zakljucak moze biti samo jedan,brzina,brzina i brzina.Caki da pukne guma,ode letva volana, ako se vozi do 50km,sve je moguce da se izbegne.

Najvise je ostecen ,prvi modul odmah iza kabine,zatim lanser koji je nalegao na tlo.Radar i topovi su po meni neosteceni.

Iz svega ovoga ,moze biti i nesto pozitivnog.Ovakva sasija, koja nosi pancir,nije adekvatna za nase uslove.Zamislite ratne operacije,gde je potrebna brzina povlacenja i brzina da se neki polozaj zaposedne.
Nama trebaju PVO gusenicari na prvom mestu, pancir ovakav svakako,ali sa potpuno drugim zadacima i terenom.

ma

Moguće da je cela kolona išla neprilagodjenom brzinom a tada sve zavisi od umesnosti i prisebnosti vozača prilikom vanrednog dogadjaja. Čak i prulikom pucanja gume teški kamioni se nemogu tako lako prevrnuti ako idu brzinom koje su propisane za prevoze teškog ili čak nestabilnog tereta, prevoz opasnih materija i slicno. Da je bilo sečenja od strane drugog vozila i naglog kočenja može doći do ovoga ali to je manje verovatno, mislim na sečenje putanje drugog civilnog vozila ili nešto slično. Ali ta mogućnost je vrlo minimalna. Mozda je nesto ispalo iz drugog vozila ili iz samog vozila pa je otišlo pod točkove. A da se prevrne iz cista mira ili zato što ima visoko težište jer su na njemu radili tamo neki krajnji amateri koji sve to nisu predvideli, to je krajnje smesno. U Rusiji sve to danas prolazi kroz rigorozne kontrole i rigorozne testiranja. Ta vozila sa visokim težište i dupliranom vucom i dupliranim upravljačkim sistemom su testirana na razlicite nagibe na raznim terenima i različitim pprilagodjenim brzinama. Naravno desi se i neka havarija na vozilu nijedno vozilo nije savršeno ali to su vrlo retki slučajevi. S druge strane gusenice ostavljaju velike tragove i moraju se maskirati pogotovu danas kada je izvidjanje na mnogo većem nivou i realnom vremenu i u doba dronova. Koliko bi to bilo efikasnije i bolje od točkova sa gusenicama a da ne bude brzo otkriven upitno je. Jer iako ima veliki prag otpornosti od različitih ometanja mora redovno zametati tragove i primenjivati sva ostala maskiranja pogotovu od dronova. Što se tiče prohodnosti, gusenice su u velikoj prednosti.

Odgovori
Zo

Jel ima ikakvih saznanja o ispravnosti i funkcionalnosti ovog vozila? Naravno da ne pitam za stanje vozaca.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj

goran na: [EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

Uz to metal je ekološki materijal koji može da se reciklira u beskraj. Kompoziti ne. A imunost konstrukcije na grešku i da je održavaju takoreći čekićem jeste važna prednost. Imaće ta letelica veći uspeh od Afrike.

14. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Mislim da su se vremena promenila i da nam je vec dosta puta trebao takav avion u zadnje vreme, a da bi u bliskoj buducnosti postati jos korisniji. Koliko smo miliona samo platili dostavu opeme za vojsku od Talesovih radara sa zapadado Pancira, Mi-17, FQ-17, FK3, Ka-32, i to je samo uvoz. A gde je…

14. Mar 2025.Pogledaj

Srbofil na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

@Miloš77 Zavisi šta smatramo brzim, ali avioni AS se mogu prepraviti u Srbiji bez ikakvih problema. Bilo je privatnih kompanija sa IL-76 u Srbiji i zatvorene su. jednostavno, previše novca košta za tako minijaturno tržište kakvo je naše. Mi nemamo ekspedicione snage po svetu. Dva C295 dovedu ceo kontigent mirovnjaka iz sve jedne misije VS…

14. Mar 2025.Pogledaj

Dejanera na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

@ Bulatovic Nebojsa Samo malo matematike i poznavanje velicine Srbije reci ce vam sledece: Francuski tanker C-135FR ima protok od oko 1500 litara u minutu. Rafal ima unutrasnje rezervoare od oko 4700 litara. Dakle nekih 3 minuta traje kompletno punjenje. Brzina kojom lete avioni je izmedju 500 i 600 km/h. Matematika kaze sledece: 600 /…

14. Mar 2025.Pogledaj