BEG airport status
[POSLEDNJA VEST] Američki Tekstron kupio slovenački Pipistrel Najveći lični i kompanijski poslovni uspeh u istoriji ex-Jugoslovenske vazduhoplovne industrije, Pipistrel postaje američka kompanija / Foto: Pipistrel

[POSLEDNJA VEST] Američki Tekstron kupio slovenački Pipistrel

Američki vazduhoplovni konglomerat Tekstron objavio je danas da je kupio slovenačkog proizvođača aviona Pipistel. Kako je saopšteno iz američke kompanije u okviru koje posluju najveći globalni vazduhoplovni proizvođači Cesna, Bičkraft, Bel, Lajkoming i Hoker, Pipistrel će činiti novu diviziju kompanije koja će se zvati „eAviation“ i koja će proizvoditi letelice na „održiv pogon“.

– Pipistrel je jedna od globalno najvažnijih i najuspešnijih kompanija koje proizvode letelice na električni pogon. Tekstron će zadržati Pipistrel brend, proizvodne lokacije u Sloveniji i Italiji, deo kompanije koji se bavi istraživanjem i razvojem uz investiranje u postojeće i buduće projekte kompanije.

Sa Tekstronom, Pipistrel će imati pristup značajnijim resursima, tehničkoj i regulatornoj ekspertizi i najvećoj globalnoj mreži prodaje i podrške. To će omogućiti Pipistrelu da ubrza razvoj i sertifikaciju svojih letelica na električni i hibridni pogon. – saopšteno je iz Tekstrona.

Osnivač i vlasnik Pipistrela Ivo Boskarol kazao je ovim povodom da će ova transakcija omogućiti slovenačkoj kompaniji da ima pristup ekspertizama i resursima koji bi inače bili nepristupačni da je Pipistrel nastavio da posluje samostalno. Boskarol će ostati manjinski deoničar u kompaniji i savetnik na projektima u naredne dve godine dok će transakcija i prenos vlasništva biti realizovani u drugom kvartalu ove godine.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

An

Interesantno je da ste ovo nazvali ,,največim ličnim i kompanijskim poslovnim uspehom u istoriji ex-jugoslovenske vazduhoplovne industrije“.

Ako je vlasnik želeo da proda svoju kompaniju i ako je dobro unovčio svoj trud, onda svakako jeste lični uspeh. Mada, nekad vlasnik prodaje jer jednostavno želi ili mora da izađe iz posla iz nekih drugih razloga, u ovom članku ne navode se motivi vlasnika za prodaju.

To na stranu, da li je ,,poslovni kompanijski uspeh“ kada te pojede neko mnogo veći i kada prestaneš da budeš zasebna, nezavisna kompanija? Za neke firme jeste, jer postoje startapi koji se osnivaju i jedino sa ciljem da postanu interesantniji nekoj veći ribi koja će ih kupiti. S obzirom da je Pipistrel osnovan davne 1989., sumnjam da spada u tu kategoriju. Tako da, iz vizure same kompanije kao entiteta (nevezano za želje vlasnika) ne vidim kako je to ,,uspeh“ kada te otkupi konkurencija. Takođe, kompanije se često i prodaju kada shvate da više ne mogu da opstanu samostalno na tržištu, ili ako veruju da u dogledno vreme biti u toj poziciji. Takve prodaje spadaju pod nužnost, ne pod uspeh. Koji je razlog za prodaju Pipistrela?

Ovo je svakako veliko priznanje za Pipistrel i slovenačku avioindustriju u tehnološkom smislu – napravili su nešto što je jedan Textron hteo da otkupi. Ali iz vizure Slovenije, jedna domaća samonikla visokotehnološka firma – i to sa pogonima i u drugim državama – otišla je u strane ruke. A Slovenija nema 5 Pipistrela, nego samo jednog.

Odgovori
iv

Ja sam imao ista pitanja ali si ti to Andrija mnogo bolje srocio od mene. Vlasnik ima 65 godina, u poslu je vec vise od 30, izgubio ideje, interes, moze cak i to da bude.

Ne

Pa najlaksi nacin da se resis konkurencije je da ih kupis, pokupis korisno a posle zatvoris. Smatram da je pipistrel imao svetlu buducnost i bez tekstrona i da je mogao postati jos veci i jaci. Nazalost strategija nikada nije bila jaca strana kompanijama sa nasih prostora. Ostaje da vidimo kakva ce im buducnost biti u tom korporativnom svetu.

Ra

Verovatno propada i plan izgradnje fabrike modela Virus u HU i ne samo zbog novog vlasnika, nego i propalog plana izvoza u Rusiju zbog sankcija.

https://www.pipistrel-aircraft.com/pipistrel-and-genevation-enter-aircraft-manufacturing-cooperation/

Pe

Nije „interesantno“ veće je činjenica. Kompanija nije slovenačka nego je privatna, deo poslovanja je i u Italiji.
Uspeh je jer, kako stoji u vesti, brend i proizvodnja se ne gase i postaju deo najveće globalne grupacije za proizvodnju tog tipa letelica. Ovo ostalo su samo vaša mišljenja i zaista su nebitna.

Ma

Možda je vlasnik shvatio kuda ide avijacija i da neće imati dovoljno znanja i resursa držati korak i razvijati ideje samostalno. Da je bio uvjeren da sve mogu sami, sigurno ne bi prodao kompaniju.

Ovo se prvenstveno dogodilo jer su obje kompanije vidjele win-win situaciju i da će sinergija u znanjima koje posjeduju biti dobra za sve.

Sa

Čovek ima 65 godina, možda planira da ode u penziju ili je i sam svestan toga da ne može da radi do kraja života. Ako nema decu ili potomke koji su zainteresovani ili su u stanju da vode takvu firmu, jedino što mu preostaje i jeste da je proda.

Do

Surovost sveta se ogleda i na ovom primeru. Pratio sam šta je Pipistrel radio tokom godina i priželjkivao da mogu jednog da priuštim jednog dana.

Veliki jedu male. Želim im da pogoni ostanu u Sloveniji, ali realno su male šanse da se to desi. Verovatno će za 2-3 godine doći do reorganizacije i novih „potreba“ kompanije.

Ovakve vesti me nikada ne čine srećnim.

Odgovori
So

Uopšte ne mora da znači. Uz dobre inženjere i niže troškove razvoja ne vidim zašto bi Pipistrel bio preseljen ili ugašen. Nije on bio tržišna konkurenciji, kupljeni su zbog znanja.

Br

Ne mora da znaci ali obicno znaci…

An

Ne sumnjam da ce Pipistrel ostati tu gde jeste bar narednih 10 godina, a sigurno sve dok je originalni vlasnik i dalje manjinski akcionar.

Mi

Male kompanije, do jednog momenta mogu biti rukovođene od strane vlasnika/pojedinca/porodice… Ali kompanije to mogu da prerastu. Velikim kompanijama je potrebna vrlo složena organizaciona i menadžerska struktura. Ta prelomna tačka je veoma osetljiv momenat, kada je vrlo moguće da dotadašnje rukovodstvo više ne može da se nosi sa obimom posla. Tada nešto mora da se preduzme. A nije lako ni iz STR prerasti u lanac prodavnica, a kamo li iz malog u velikog proizvođača aviona.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

27. Nov 2024.Pogledaj