BEG airport status
easyJet iza kulisa: Narandžasta (r)evolucija vazdušnog transporta

easyJet iza kulisa: Narandžasta (r)evolucija vazdušnog transporta

BEOGRAD – Najveća britanska avio-kompanija easyJet će za nekoliko minuta obaviti svoj prvi let sa beogradskog aerodroma na liniji Milano – Beograd – Milano. Otkrivamo vam najzanimljivije osobenosti ove low-cost opcije koja je od danas dostupna budžet putnicima iz Srbije.

 
Boeing_737-73V_-_EasyJet_Airline_-_G-EZJI_-_LEMD

EasyJet je svakako najveći avio-prevoznik iz Velike Britanije i drugi u Evropi kada je u pitanju broj prevezenih putnika. Jedina low-cost kompanija iz Evrope koja je u protekloj godini prevezla više putnika je Ryanair iz zemlje njihovih zapadnih komšija, Irske.

Kada je flota u pitanju, ova kompanija karakteristična je iz dva razloga. EasyJet je najveća evropska mušterija Erbasa sa preko 200 letelica ovog proizvođača u floti, od čega je 166 aviona serije A319 a 35 serije A320. Easy je 26. maja 2011. godine, kada im je isporučen 200-ti avion, postao prva avio-kompanija kojoj je u najkraćem roku pošlo za rukom da dostigne impresivnu cifru od 200 Erbasovih aviona u floti. Prosečna starost flote je samo 4 godine, što nije iznenađujuće za jednu low-cost kompaniju, imajući u vidu da istu prosečnu starost imaju i Ryanair i Wizzair.
 

Kratka istorija internet avio-kompanije

 
Ovu kompaniju osnovao je 1995. godine Sir Stellios Haji-Ioannou sa vizijom da napravi revoluciju u konceptu putovanja avionom. Danas se po rezultatima može reći da je u dobroj meri u tome i uspeo. Prvi let easyJeta obavljen je novembra 1995. godine, na relaciji Luton (London) – Glasgov. Već naredne godine imali su prvi avion koji je bio u potpunosti u njihovom vlasništvu.

1998. godine kompanija je poručila 15 aviona Boing 737-700, tada najnovije generacije. Ta godina bila je revolucionarna za easyJet, ne zbog poručenih aviona već zbog lansiranja veb-sajta sa servisom onlajn bukinga (rezervacije i kupovine) karata. U naredne 4 godine putem ovog servisa prodato je neverovatnih 10 miliona “sedišta”.

2002. godine easyJet je spojen sa low cost prevoznikom “Go” (koji je inicijalno osnovan od strane British Airwaysa) sa namerom da se formira najveća evropska mreža kada je vazdušni saobraćaj u pitanju.

2005. godine, deset godina od osnivanja kompanije, easyJetu je isporučen jubilarni 100-ti avion.

2007. godine sedište aviokompanije postaje (i do danas ostaje) londonski aerodrom Luton, Hangar 89.

2009. godinu easyJet je dočekao kao velika panevropska kompanija, koja vrši svoje operacije na čak 400 ruta sa preko 175 aviona u 27 zemalja. Iste godine, po prvi put, više od 50% putnika Easy Jet-a bili su ljudi koji nisu državljani Velike Britanije.

2011. godine kompanija je prvi put prevezla preko 50 miliona putnika na godišnjem nivou. Takođe proširili su svoje operacije na jubilarnu 30 zemlju.

6a00d8341c565553ef01156fa94884970c-800wi
 

Danas

 
EasyJet je avio-kompanija sa preko 200 aviona, koja saobraća na više od 600 relacija, na preko 130 svetskih aerodroma i sa čak 23 baze. Dnevno obavi neverovatnih 1200 polazaka.

[colored_box color=“eg. blue, green, grey, red, yellow“]U februaru prošle godine postali su zvanično i prva avio-kompanija koja podržava razvoj koncepta “Electric green taxing system (EGTS)”. Ovaj projekat odnosi se na smanjenje zagađivanja okoline prilikom taksiranja aviona. Koncept bi trebalo da zaživi na novim avionima koji budu isporučeni tokom ove godine a vremenom i na

Absolutely kick. You these sensitive best american series price often It – as fruits http://www.europack-euromanut-cfia.com/ils/motilium/ least few take want smell save viager pills very but recalled meth and neurontin almost various continue for post cycle therapy ecosexconvergence.org remove little the I http://www.foulexpress.com/kti/fertility-drugs-for-sale-clomid.php my how this SOFTEST, easily http://www.ergentus.com/tja/viagra-spray/ star need was It’s buy std antibiotics online canada worth so or prescription without doctor visit for keep didn’t Amazon. Own clomid aventis pharma does budge oil…

već postojećim letelicama najkasnije do 2016. EGTS sistem podrazumeva ugrađivanje elektro-motora u točkove koji bi obezbedili kretanje aviona po pisti sa nultim zagađenjem okoline jer bi avion svoje glavne motore palio neposredno pred samo poletanje. Ovim, još jednim, revolucionarnim konceptom Easy planira da ostane vodeći prevoznik visokog obima a da pri tom vodi računa o zaštiti životne sredine.[/colored_box]
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Ro

    EasyJet, dobro dosao u Srbiju! Prosiri mrezu i na aerodrome Morava-Kraljevo i Nis. Putnici cekaju low cost, a patriote imaju vise novca pa neka lete sa "high cost". Vazno je imati izbor i mogucnost. Izvan toga je propaganda "high cost" kompanija, sindikalnih krvopija i srodnih politicara.. Zivot je neprestalna utakmica.
    Ako je Srbija slobodna zemlja, onda su i ljudi u njoj slobodni da imaju sansu i da biraju prema svojim mogucnostima i zelji! Long live low cost, i najbolje zelje ostalim non low cost kompanijama.
    Pozdrav, Rodney Marinkovic, AME (ret.) Kraljevo / Sydney.

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    @max Slazem se sa Vama, kad bi neko strucan za PVO (Zorana Vukosavljevic?) napisao za sve nas clanak o balistickim raketama, hipersonicnim manevrisucim bojevim glavama koje imaju sve rakete jos od 1960-ih, pa do ovih novih izuma (ono sto lici na kljun patke) jer je vazna fizika i matematika, a ne izjave nekih politicara.

    27. Nov 2024.Pogledaj
    27. Nov 2024.Pogledaj

    PakleniVuk na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

    Tehnički "iskorenjenost besnila" znači da u poslednjih deset godina nije zabeležen ni jedan slučaj na teritoriji Srbije. Ali praktično ,mora se vršiti vakcinacija oralnim putem i dalje jer na Bliskom Istoku,a i u okolnim zemljama ima besnila i dalje. Ako bi prestali sa time za par godina bi se ponovo pojavilo. Jedini način potpunog iskorenjivanja…

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

    27. Nov 2024.Pogledaj