BEG airport status
easyJet iza kulisa: Narandžasta (r)evolucija vazdušnog transporta

easyJet iza kulisa: Narandžasta (r)evolucija vazdušnog transporta

BEOGRAD – Najveća britanska avio-kompanija easyJet će za nekoliko minuta obaviti svoj prvi let sa beogradskog aerodroma na liniji Milano – Beograd – Milano. Otkrivamo vam najzanimljivije osobenosti ove low-cost opcije koja je od danas dostupna budžet putnicima iz Srbije.

 
Boeing_737-73V_-_EasyJet_Airline_-_G-EZJI_-_LEMD

EasyJet je svakako najveći avio-prevoznik iz Velike Britanije i drugi u Evropi kada je u pitanju broj prevezenih putnika. Jedina low-cost kompanija iz Evrope koja je u protekloj godini prevezla više putnika je Ryanair iz zemlje njihovih zapadnih komšija, Irske.

Kada je flota u pitanju, ova kompanija karakteristična je iz dva razloga. EasyJet je najveća evropska mušterija Erbasa sa preko 200 letelica ovog proizvođača u floti, od čega je 166 aviona serije A319 a 35 serije A320. Easy je 26. maja 2011. godine, kada im je isporučen 200-ti avion, postao prva avio-kompanija kojoj je u najkraćem roku pošlo za rukom da dostigne impresivnu cifru od 200 Erbasovih aviona u floti. Prosečna starost flote je samo 4 godine, što nije iznenađujuće za jednu low-cost kompaniju, imajući u vidu da istu prosečnu starost imaju i Ryanair i Wizzair.
 

Kratka istorija internet avio-kompanije

 
Ovu kompaniju osnovao je 1995. godine Sir Stellios Haji-Ioannou sa vizijom da napravi revoluciju u konceptu putovanja avionom. Danas se po rezultatima može reći da je u dobroj meri u tome i uspeo. Prvi let easyJeta obavljen je novembra 1995. godine, na relaciji Luton (London) – Glasgov. Već naredne godine imali su prvi avion koji je bio u potpunosti u njihovom vlasništvu.

1998. godine kompanija je poručila 15 aviona Boing 737-700, tada najnovije generacije. Ta godina bila je revolucionarna za easyJet, ne zbog poručenih aviona već zbog lansiranja veb-sajta sa servisom onlajn bukinga (rezervacije i kupovine) karata. U naredne 4 godine putem ovog servisa prodato je neverovatnih 10 miliona “sedišta”.

2002. godine easyJet je spojen sa low cost prevoznikom “Go” (koji je inicijalno osnovan od strane British Airwaysa) sa namerom da se formira najveća evropska mreža kada je vazdušni saobraćaj u pitanju.

2005. godine, deset godina od osnivanja kompanije, easyJetu je isporučen jubilarni 100-ti avion.

2007. godine sedište aviokompanije postaje (i do danas ostaje) londonski aerodrom Luton, Hangar 89.

2009. godinu easyJet je dočekao kao velika panevropska kompanija, koja vrši svoje operacije na čak 400 ruta sa preko 175 aviona u 27 zemalja. Iste godine, po prvi put, više od 50% putnika Easy Jet-a bili su ljudi koji nisu državljani Velike Britanije.

2011. godine kompanija je prvi put prevezla preko 50 miliona putnika na godišnjem nivou. Takođe proširili su svoje operacije na jubilarnu 30 zemlju.

6a00d8341c565553ef01156fa94884970c-800wi
 

Danas

 
EasyJet je avio-kompanija sa preko 200 aviona, koja saobraća na više od 600 relacija, na preko 130 svetskih aerodroma i sa čak 23 baze. Dnevno obavi neverovatnih 1200 polazaka.

[colored_box color=“eg. blue, green, grey, red, yellow“]U februaru prošle godine postali su zvanično i prva avio-kompanija koja podržava razvoj koncepta “Electric green taxing system (EGTS)”. Ovaj projekat odnosi se na smanjenje zagađivanja okoline prilikom taksiranja aviona. Koncept bi trebalo da zaživi na novim avionima koji budu isporučeni tokom ove godine a vremenom i na

Absolutely kick. You these sensitive best american series price often It – as fruits http://www.europack-euromanut-cfia.com/ils/motilium/ least few take want smell save viager pills very but recalled meth and neurontin almost various continue for post cycle therapy ecosexconvergence.org remove little the I http://www.foulexpress.com/kti/fertility-drugs-for-sale-clomid.php my how this SOFTEST, easily http://www.ergentus.com/tja/viagra-spray/ star need was It’s buy std antibiotics online canada worth so or prescription without doctor visit for keep didn’t Amazon. Own clomid aventis pharma does budge oil…

već postojećim letelicama najkasnije do 2016. EGTS sistem podrazumeva ugrađivanje elektro-motora u točkove koji bi obezbedili kretanje aviona po pisti sa nultim zagađenjem okoline jer bi avion svoje glavne motore palio neposredno pred samo poletanje. Ovim, još jednim, revolucionarnim konceptom Easy planira da ostane vodeći prevoznik visokog obima a da pri tom vodi računa o zaštiti životne sredine.[/colored_box]
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Ro

    EasyJet, dobro dosao u Srbiju! Prosiri mrezu i na aerodrome Morava-Kraljevo i Nis. Putnici cekaju low cost, a patriote imaju vise novca pa neka lete sa "high cost". Vazno je imati izbor i mogucnost. Izvan toga je propaganda "high cost" kompanija, sindikalnih krvopija i srodnih politicara.. Zivot je neprestalna utakmica.
    Ako je Srbija slobodna zemlja, onda su i ljudi u njoj slobodni da imaju sansu i da biraju prema svojim mogucnostima i zelji! Long live low cost, i najbolje zelje ostalim non low cost kompanijama.
    Pozdrav, Rodney Marinkovic, AME (ret.) Kraljevo / Sydney.

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Miks na: Novi v.d. direktora Vazduhoplovne akademije Miroslav Lepir: „Sve organizacione jedinice zadržale svoje sertifikate, podnete tri ostavke, imenovan novi „accountable manager“ za Vršac“

    Princip smenjivosti je jako bitan. Pa i da je najbolji na svetu bio prethodni direktor, nije normalno da se tu zadrži 24 godine, treba dati priliku i mlađim ljudima. Isto važi i za novog direktora, ako se pokaže kao neprimeren za poziciju, menjati ga.

    19. Jan 2025.Pogledaj

    MJ na: Novi v.d. direktora Vazduhoplovne akademije Miroslav Lepir: „Sve organizacione jedinice zadržale svoje sertifikate, podnete tri ostavke, imenovan novi „accountable manager“ za Vršac“

    Hvala Zorane na jednom normalnom komentaru, koje je nemoguće videti na portalima N1, Nova, Danas, SrbijaDanas, Novosti, i ostalima, nevezano da li su prorežimski ili opozicioni.

    19. Jan 2025.Pogledaj

    PK na: [EKSKLUZIVNO] Imenovan novi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA)

    Čak im nisu tačno napisali ni ime kompanije na omot od sendviča. Ili je pao majonez na jedno slovo...

    18. Jan 2025.Pogledaj

    Mike na: Novi v.d. direktora Vazduhoplovne akademije Miroslav Lepir: „Sve organizacione jedinice zadržale svoje sertifikate, podnete tri ostavke, imenovan novi „accountable manager“ za Vršac“

    Svaka reč je doslovce tačna za razliku od mnoštva napisanih neistina u prethodnom periodu na raznim portalima i vestima. U akademiji se ništa ne menja osim direktora. No big deal.

    18. Jan 2025.Pogledaj

    HT na: Direktorat civilnog vazduhoplovstva povodom situacije u Vazduhoplovnoj akademiji: Svi prijavljeni događaji su obrađeni i procesirani

    Kao neko ko se obukom pilota bavi više od 35 godina odgovorno tvrdim da je obuka u Vršcu na veoma visokom nivou, kako po pitanju kvaliteta tako I po pitanju bezbednosti. Apsolutno vodimo računa da u svakom segmentu obuke bezbednost bude na najvišem mogućem nivou. Naravno, ovo nikako ne znači da su aktivnosti na poboljšanju…

    18. Jan 2025.Pogledaj