BEG airport status
Alenia Aermacchi proslavlja 100 godina postojanja

Alenia Aermacchi proslavlja 100 godina postojanja

Italijanska kompanija Alenia Aermacchi danas  prosljavlja svoj jubilarni stoti rođendan. Ovaj italijanski proizvođač letelica jedna je od najstarijih vazduhoplovnih kompanija na planeti.

 

Eurofighter, SF-260, C-27J, M-346
Eurofighter, SF-260, C-27J, M-346

Zapravo Alenia Aermacchi postoji u sadašnjem obliku i pod navedenim imenom nešto više od godinu dana, tačnije od januara prošle godine. Nastala je spajanjem kompanija Alenia Aeronautica, Alenia Aermacchi i Alenia SIA. To je bio poslednji korak dugog procesa integracije započetog još sredinom šezdesetih godina.

Danas, Alenia Aermacchi sa 12.000 zaposlenih predstavlja značajnog globalnog igrača u avio-industriji. Njihove aktivnosti podjednako su podeljene između civilnog i vojnog sektora. Za 100 godina postojanja, kompanije koje su danas u sastavu jedinstvene kompanije Alenia Aermacchi, proizvele su blizu tri miliona letelica, kako za vojne tako i za civilne potrebe. Njihovi korisnici su vojske, aviokompanije i privatni korisnici širom sveta.
 

Fiat CR.32 u Formaciji
Fiat CR.32 u Formaciji

Đuzepe Đordo, predsednik kompanije, tim povodom je izjavio:
– Naših prvih 100 godina znače vek rekorda, vek tehničkih dostignuća i razvoja industrijskog sistema koji je imao značajan ekonomski i društveni uticaj na našu Italiju. Danas, italijanska avio industrija, jedna je od retkih u svetu koja je u mogućnosti da ponudi u isto vreme lovac najnovije generacije, taktički transportni avion čija je superiornost dokazana na svetskoj sceni i da se pohvali programima industrijske saradnje sa proizvođačima najvećih komercijalnih lajnera od Boinga 787 do Erbasa A380, najvećeg svetskog putničkog aviona.
 

Prvi Macchi, 1913 godina
Prvi Macchi, 1913 godina

 
 
[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    @Petrovic Dusan i Max U tome i jeste problem, sto poredite ICBM i druge rakete koje lete brzinom od M5 i brze sa novim hipersonicnim oruzjem. Razlika je u tome sto novo hipersonicno oruzje koristi aerodinamicna svojstva sto raketama prilikom povrarka atmosferu omogucava vodjeno manevrisanje. A ICBM i druge balisticke rakete imaju balisticku putanju kosog…

    27. Nov 2024.Pogledaj

    radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

    Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

    27. Nov 2024.Pogledaj