BEG airport status
Alenia Aermacchi proslavlja 100 godina postojanja

Alenia Aermacchi proslavlja 100 godina postojanja

Italijanska kompanija Alenia Aermacchi danas  prosljavlja svoj jubilarni stoti rođendan. Ovaj italijanski proizvođač letelica jedna je od najstarijih vazduhoplovnih kompanija na planeti.

 

Eurofighter, SF-260, C-27J, M-346
Eurofighter, SF-260, C-27J, M-346

Zapravo Alenia Aermacchi postoji u sadašnjem obliku i pod navedenim imenom nešto više od godinu dana, tačnije od januara prošle godine. Nastala je spajanjem kompanija Alenia Aeronautica, Alenia Aermacchi i Alenia SIA. To je bio poslednji korak dugog procesa integracije započetog još sredinom šezdesetih godina.

Danas, Alenia Aermacchi sa 12.000 zaposlenih predstavlja značajnog globalnog igrača u avio-industriji. Njihove aktivnosti podjednako su podeljene između civilnog i vojnog sektora. Za 100 godina postojanja, kompanije koje su danas u sastavu jedinstvene kompanije Alenia Aermacchi, proizvele su blizu tri miliona letelica, kako za vojne tako i za civilne potrebe. Njihovi korisnici su vojske, aviokompanije i privatni korisnici širom sveta.
 

Fiat CR.32 u Formaciji
Fiat CR.32 u Formaciji

Đuzepe Đordo, predsednik kompanije, tim povodom je izjavio:
– Naših prvih 100 godina znače vek rekorda, vek tehničkih dostignuća i razvoja industrijskog sistema koji je imao značajan ekonomski i društveni uticaj na našu Italiju. Danas, italijanska avio industrija, jedna je od retkih u svetu koja je u mogućnosti da ponudi u isto vreme lovac najnovije generacije, taktički transportni avion čija je superiornost dokazana na svetskoj sceni i da se pohvali programima industrijske saradnje sa proizvođačima najvećih komercijalnih lajnera od Boinga 787 do Erbasa A380, najvećeg svetskog putničkog aviona.
 

Prvi Macchi, 1913 godina
Prvi Macchi, 1913 godina

 
 
[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Mečka na: Renoviranje manevarskih površina i održavanje piste na aerodromu „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ u toku

    Šta danas 2024-te godine možeš da sakriješ od satelita, dronova, kamera? I naravno sva transparentnost raznih dogovora o naoružanju, međunarodnih posmatrača itd.

    11. Apr 2024.Pogledaj

    Sunny Boy na: Vučić: Potpisivanje ugovora za Rafale u naredna dva meseca

    Sedamdesetih je YU kupila (civilne) avione, placala ih je sunkama. Bas me zanima da li cemo sad na isti nacin platiti avione. Doduse, sunki za izvoz vise nemao, ali moze i municija. Pogotovo sto se prica o nekoj dokapitalizaciji vojne industrije. Ili je mozda ta dokapitalizacija u stvari u vezi pomenutog pogona za naoruzavanja helikoptera,…

    11. Apr 2024.Pogledaj

    Mislav na: Vučić: Potpisivanje ugovora za Rafale u naredna dva meseca

    NikolaD Treba, u Rafaleu je nemalo americkih komponenti.

    11. Apr 2024.Pogledaj

    Galeb G4 na: Višenamenski borbeni avion Rafal: Od nedostatka porudžbina do navale naručilaca

    @Bulatovic Nebojsa Izuzetan avion Rafal, ali nije za male zemlje skromnih vojnih budžeta. Preskupo održavanje, preskup nalet, preskupo naoružanje. Za te novce se realno može modernizovati celokupna Kopnena vojska i PVO, a od toga bi dobar deo novca ostao u zemlji. Za naše potrebe M 346, FA 50, HF 17 ili evntualno J 10 C…

    11. Apr 2024.Pogledaj