BEG airport status
LYBE 290630Z VRB02KT CAVOK 26/14 Q1008 NOSIG
Mrkonjić: Glavni istražitelj Centra za istraživanje vazduhoplovnih nesreća do kraja marta

Mrkonjić: Glavni istražitelj Centra za istraživanje vazduhoplovnih nesreća do kraja marta

BEOGRAD – Vlada republike Srbije imenovaće glavnog istražitelja Centra za istraživanje vazduhoplovnih nesreća do kraja marta, izjavio je juče ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić. Kako su Mrkonjić i njegov pomoćnik zadužen za vazdušni saobraćaj pojasnili, kašnjenje u formiranju jedne od najvažnijih institucija u domaćem vazduhoplovstvu kasni zbog nedostatka para.

MILUTIN MRKONJIĆ

Ministarstvo saobraćaja organizovalo je juče skup posvećen „strategiji razvoja vazdušnog saobraćaja u Srbiji“ koji je bio zamišljen kao početak šire debate o sveukupnoj problematici, izazovima i perspektivi domaće civilne komercijalne avijacije.

Pored centralnih tema (o kojima ćemo vas danas detaljnije izvestiti u zasebnom postu) bilo je i nekoliko konkretnih novosti. Uprkos najširoj mogućoj definiciji „vazdušnog saobraćaja“ predstavnici ministarstva saobraćaja ni jednom jedinom rečju nisu pomenuli generalnu avijaciju – bizjet operatere kao ni sportsko niti rekreativno letenje. Novost koja je izuzetno bitna pre svih za ove, možda i najprofitabilnije segmente naše „vazduhoplovne industrije“, odnosi se na bezbednost letenja na kojoj se, kako smo juče saznali, do sada jednostavno štedelo.

Nema se para

 
Odnos ministra saobraćaja i njegovog ministarstva prema problematici bezbednosti saobraćaja isplivao je u svoj svojoj grotesknoj odvratnosti u formi vesti koja nas je juče zatekla dok smo prisustvovali pomenutom skupu. Pomoćnik ministra saobraćaja u sektoru za puteve i bezbednost saobraćaja Saša Mirković podneo je ostavku na svoju funkciju posle nepuna dva meseca na tom mestu. Ispostavilo se ne pre nego što je njegov džip presretnut zbog vožnje brzinom od preko 200 kilometara na čas.

Bahatost oličena u postavljanju ove nestručne karikature koja se vraća svojoj političkoj karijeri može se dovesti u vezu sa atmosferom opšteg odnosa nadležnog mistarstva prema problematici bezbednosti saobraćaja u celini, pa i u vazduhoplovstvu.

Po poslednjoj verziji Zakona o vazdušnom saobraćaju iz 2011. godine i po filosofiji usklađivanja svakog segmenta našeg civilnog vazduhoplovstva sa evropskim standardima (o čemu je juče bilo dosta reči) Vlada Srbije bila je obavezna da imenuje glavnog istražitelja vazduhoplovnih udesa i ozbiljnijih nezgoda tri meseca posle stupanja na snagu pomenutog zakona a on je trebalo da ustanovi svoju organizaciju koja će se baviti ovim poslom najkasnije šest meseci posle toga.

Dve godine su ministarstvo saobraćaja i Vlada Srbije ignorisale svoju zakonsku obavezu i za to vreme Direktorat Civilnog Vazduhoplovstva i njegova Komisija za istraživanje udesa i ozbiljnijih nezgoda obavljali su ovaj posao „na određeno vreme“.

Tango Six je juče iskoristio priliku da nakon panela u vremenu rezervisanom za medije postavi pitanje novom čoveku broj jedan srpskog civilnog vazduhoplovstva, Milutinu Popoviću: kada će glavni istražitelj biti imenovan? Mrkonjićev pomoćnik za vazdušni saobraćaj odgovorio nam je da je ministar saobraćaja po proceduri pokrenuo ovo pitanje pred Vladom (glavni istražitelj odgovaraće isključivo premijeru), da je „poslato pismo ministarstvu finansija ali da je problem u nedostatku finansijskih sredstava u budžetu“. Ipak, Popović je izrazio uverenje da će se ovo pitanje uskoro rešiti jer od njega zavisi šira klasifikacija i usaglašavanje našeg sistema sa evropskim.

Konfuziji „rešićemo ali para u budžetu nema“ po svom običaju doprineo je i lično Mrkonjić koji je posle našeg pitanja ustao, zamahnuo fasciklom i rekao da se u njoj nalazi tematika vezana upravo za pitanje glavnog istražitelja i da on „veruje da će on biti imenovan do kraja marta“.

Srpkom vazduhoplovstvu, i posebno zaboravljenoj generalnoj avijaciji, ostaje da sačeka „kraj marta“ i veruje na reč jednoj od najnepouzdanijih osoba sa verovatno najviše neispunjenih obećanja u domaćoj politici u poslednjih dvadeset godina. Institucija nezavisnog Centra za istraživanje vazduhoplovnih nesreća zamišljena je kao izdvojena brana zdravog razuma lišena uticaja oblasti koju će morati da istražuje. Hitnost ovakvog pristupa mogli smo nedavno da shvatimo u primeru istrage udesa vojnog školskog aviona Lasta koju su vodile vojne institucije i pojedinci koji su u isto vreme bili najdirektnije povezani sa posrednim i neposrednim razlozima tog udesa.

Tačno je da zemlja u kojoj je moguće da Saša Mirković postane pomoćnik ministra saobraćaja za bezbednost drumskog saobraćaja apsolutno ne zaslužuje ništa bolje od besmislenih ordena i samozavaravanja na najvišem nivou ali takođe je tačno da koruptivni uticaj politike na esnafske teme mora što hitnije biti iskorenjen.

…ako ne odmah ono bar do „kraja marta“.
 
FOTO: Tanjug

Autor:

Petar Vojinović Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Ro

Jos jedan primer podbacivanja problema pod tepih i mahanja fasciklom. "Sjajno", razanj spremljen a zec u gori. Sve spremljeno samo nema novca!? Znaju.Obavesteni su kako druge vlade rade u svemu pa i u civilnom vazduhoplovstvu, ali kakva je korist. Izmisljaju toplu vodu a dobijaju hladnu. Prave teoriju i plivaju u neodgovornosti u oblasti komercijalne aviacije, gde posle medicine je najozbiljnija delatnost u svakoj drzavi sveta gde narod zivi pod zakonom. Za sve probleme postoji resenje. Iskusni strani investitori, strucnjaci treba da investiraju, upravljaju civilnom aviacijom uzimaju profit koliko su ulozili a domace da uce kako se odgovorno planira, upravlja, sprovodi i trostruko kontrolise. Srbija ako nije zaduzena dovoljno(?)ima sansu da ne padne u "kolonijalno ropstvo". Pala je u finansijsko zbog direktiva, mahanja fasciklalama i sleganja ramenima bezbrojnih ketmena sirom Otadzbine ovog naroda. J.B.T..o, Kardelj su satruli u grobu. Trulezi jos mnogo ostalo. Mir vam! Long live Civil Aviation in my Fatherland of Serbia. Rodney Marinkovic, Aircraft Mechanical Engineer(ret)
Kraljevo / Sydney

Odgovori

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

PeroZ na: Vučić potvrdio da se za G-4MD razgovara sa Airbusom

Kako ne 5? Pa zar nesuđeni bivši ''vojvoda'', odnosno kasniji bivši Ministar odbrane i sadašnji srpski kancelar nije izjavio i obećao: remontujemo preosrala 3. MiG-a 29, 4. koji nije letio od 2004. dovest će se u letno stanje i nabavit će se još jedan, odnosno 5. rabljeni, vjerojatno iz Rusije, od kuda drugdje i remont…

28. Jul 2015.Pogledaj

Milorad na: Vučić potvrdio da se za G-4MD razgovara sa Airbusom

To sto obeca bata-aca i bata-gasa treba obesity macku o rep...idu izbori pa obilaze namensku, avine kamione a narod veruje, ha, ha...

28. Jul 2015.Pogledaj

oldandbold na: Vučić potvrdio da se za G-4MD razgovara sa Airbusom

Ovaj put mislim da je to konacno. Vaskrsnuce ratnog vazduhoplovstva sledi.

28. Jul 2015.Pogledaj

oldandbold na: Analiza: Srbija vs. Hrvatska – čije je ratno vazduhoplovstvo u boljem stanju

Koliko vidim, ovde svako meri svoga. Jedan ima 12, drugi 15, pa se hvalisu. Niko da kaze, zajedno bi mogli da imamo 27...sto je vec znacajno, za svaku...priliku.

28. Jul 2015.Pogledaj

Jovica na: „Kodžić & CO“ na „Partneru 2015″: Cilj je da naše kožne jakne nosi Vojska Srbije

Na temperaturama od -10 do +23 može da se nosi praktično bilo šta . Bitne su one ekstremnije niže i više temperature, zbog kojih su kožne pilotske jakne postale zastarele (i menjane su drugim materijalima) već krajem 2.sv.rata .

28. Jul 2015.Pogledaj